Auteur Topic: Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery  (gelezen 164442 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1074 Gepost op: 20 juli 2011, 20:57:35 »
Bij mij staan nog twee uit de serie zwart/wit op "Ready for Review".
Die zullen dus tot eind oktober moeten wachten.......  :(



Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1074 Gepost op: 20 juli 2011, 20:57:35 »

Offline Ghanz

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 622
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1073 Gepost op: 20 juli 2011, 20:53:03 »
Je kunt nog wel stemmen dus alsnog toegelaten worden is nog een mogelijkheid?

En ook het stemmen is nu stop gezet, kreeg net tenminste deze melding:

Citaat van: PPG
Thank you for all of your efforts voting on artists' images over the years. The voting system is on hold until the new website launches in late October. We will resume voting at that time.


Greetz,
Hans.

Serpiente

  • Gast
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1072 Gepost op: 18 juli 2011, 13:22:24 »
Heb ik eindelijk weer eens wat tijd om iets op te sturen (en genoeg waardig materiaal).  Nouja, met Facebook en een eigen site heb ik genoeg publiek.. ;) In oktober maar weer! :)

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1071 Gepost op: 17 juli 2011, 10:24:13 »
Ik denk dat de overname door Ricoh ook wel iets met die datum te maken heeft.
Sluit me aan bij de wensen van C20v

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1070 Gepost op: 17 juli 2011, 00:25:47 »
Klopt, en het lijkt me positief als Ricoh de PPG wil voortzetten.

Ik heb wel 3 wensen:
- terug naar de good ol` days qua beoordeling
- Een poepie sneller
- Slideshow

 :)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1069 Gepost op: 17 juli 2011, 00:02:35 »
En net nu ik een reeks ingezonden had....wat zou daar mee gebeuren. Je kunt nog wel stemmen dus alsnog toegelaten worden is nog een mogelijkheid?

@Andre, ik hoop dat jullie niet al te veel mod werk hebben hieraan in oktober (aan de Ricoh-Pentax-Photogallery (RPPG)).

greetz,
Erik

De maand oktober is wel erg toevallig aangezien Pentax op 1 oktober door Ricoh wordt overgenomen.....

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1068 Gepost op: 15 juli 2011, 18:59:59 »
En net nu ik een reeks ingezonden had....wat zou daar mee gebeuren. Je kunt nog wel stemmen dus alsnog toegelaten worden is nog een mogelijkheid?

@Andre, ik hoop dat jullie niet al te veel mod werk hebben hieraan in oktober (aan de Ricoh-Pentax-Photogallery (RPPG)).

greetz,
Erik

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1067 Gepost op: 15 juli 2011, 13:28:20 »
Citaat
En zijn er geen uploads meer mogelijk of worden ze ook niet meer aangevuld met reeds upgeloade foto's......?
Ik denk dat nu alleen nog de goed gekeurde foto's die al geupload zijn in de database komen. Over 3 maanden moet dat toch wel gestabiliseerd zijn en dan kunnen ze de zaak overzetten.
Ik ben wel bang dat alle links dan ins blaue hinein zullen wijzen.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1066 Gepost op: 15 juli 2011, 13:13:30 »
Wilde mijn horden foto uploaden en kreeg toen een mededeling dat het uploaden voorlopig is stil gelegd.
Ze gaan een nieuwe site maken en die zou dan in october klaar moeten zijn. Tot die tijd geen uploads meer mogelijk.

grtz, Andre

hmm, interessant....?! ben benieuwd wat het wordt! En of de foto's die door zijn ook allemaal er op blijven staan, dat zal toch wel? En zijn er geen uploads meer mogelijk of worden ze ook niet meer aangevuld met reeds upgeloade foto's......?

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Offline m.prieckaerts

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2638
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1065 Gepost op: 15 juli 2011, 12:54:31 »
Dank je Peter, en ik ben blij dat je ervan genoten hebt.

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1064 Gepost op: 15 juli 2011, 11:28:42 »
Er zijn er weer 3 toegelaten in het ppg.
Soms gaat het opeens heel snel.
http://www.pentaxphotogallery.com/marliesprieckaerts

Aangezien je geen link naar de 3 nieuwe foto's geplaatst hebt, heb ik "noodgedwongen" jouw hele Portfolio doorgebladerd, Marlies.
Maar het bekijken van de 153 foto's was absoluut geen straf, want tijdens mijn zoektocht naar de 3 wantsenfoto's heb ik enorm genoten van de fantastische macro's in jouw Portfolio.
Dus niet alleen gefeliciteerd met de 3 (fraaie) toelatingen maar vooral ook een diepe buiging vanwege de kwaliteit van jouw hele Portfolio.
Gr.  Peter



Offline m.prieckaerts

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2638
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1063 Gepost op: 15 juli 2011, 10:54:51 »
Ja een paar van de wantsenfoto's.

Watze

  • Gast
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1062 Gepost op: 15 juli 2011, 10:16:38 »
Marlies, je hebt er een zeer mooie serie op staan. De een is nog mooier dan de ander.
Gefeliciteerd met de laatste toelatingen. De Wantsen?

gr,  Watze

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1061 Gepost op: 15 juli 2011, 10:10:51 »
Wilde mijn horden foto uploaden en kreeg toen een mededeling dat het uploaden voorlopig is stil gelegd.
Ze gaan een nieuwe site maken en die zou dan in october klaar moeten zijn. Tot die tijd geen uploads meer mogelijk.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline m.prieckaerts

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2638
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1060 Gepost op: 15 juli 2011, 10:03:42 »
Er zijn er weer 3 toegelaten in het ppg.
Soms gaat het opeens heel snel.
http://www.pentaxphotogallery.com/marliesprieckaerts

Watze

  • Gast
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1059 Gepost op: 14 juli 2011, 11:57:54 »
Dank je Peter.
Lat mag wat mij betreft hoog blijven liggen, maakt je alleen maar scherper!
De lat op dit forum komt ook steeds hoger te liggen en daar is niets mis mee.
Ik heb wel een motor maar niet deze, ben een BMW rijder.

gr,  Watze

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1058 Gepost op: 14 juli 2011, 11:37:16 »
Het lijkt er op dat de lat steeds hoger komt liggen door deze nieuwe toegelaten bijzondere en mooie foto's. Allen gefeliciteerd.

inmiddels is er bij mij ook weer één toegelaten, alleen van een totaal andere orde:
My Italy bike: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=7545477&subSubSection=20156612&language=EN

gr,  Watze

Als je het over "de lat van de PPG" hebt dan ben ik persoonlijk van mening dat die best hoog mag liggen.
Dan blijft het tenminste ook steeds een eer als er een foto van jezelf wordt toegelaten.
Als je het hebt over het verleggen van de lat door de collega's van dit forum, dan ben ik het (ook) met jou eens....... het lijkt wel of de kwaliteit van de platen bij iedere toelating stijgt. En dat vind ik irt. mijn eerste stelling óók een goede ontwikkeling.

Jouw inzending "My (?) Italian Bike" vind ik een hele intrigerende plaat, Watze.
Dit niet alleen vanwege de combinatie van de primaire kleuren groen en rood met de secundaire kleur geel wat voor een boeiend kleurenspel zorgt. Maar ook door het feit dat er in de plaat enerzijds relatief weinig te zien is (agv. jouw uitsnede) terwijl de weerspiegeling in de lampen voor een boeiend karakter zorgt.
Wat ik 'n heel leuk accent vind in deze opname, is het feit dat in de lampen wél een weerspiegeling te zien is terwijl je in de spiegel, waar je het eigenlijk verwacht, niets te zien is.
Prima plaat met een mooi scherpteverloop en mooie heldere kleuren.
Gr.  Peter

PS.
Ik wil nog effe kwijt dat ik vind dat je een hele mooie variatie hebt in de (inmiddels 42) platen die je in de PPG hebt staan.
Ik kom vrijwel alle "takken van sport" op het gebied van onderwerpen tegen.
Knap!



Watze

  • Gast
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1057 Gepost op: 14 juli 2011, 10:34:50 »
Het lijkt er op dat de lat steeds hoger komt liggen door deze nieuwe toegelaten bijzondere en mooie foto's. Allen gefeliciteerd.

inmiddels is er bij mij ook weer één toegelaten, alleen van een totaal andere orde:
My Italy bike: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=7545477&subSubSection=20156612&language=EN

gr,  Watze

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1056 Gepost op: 14 juli 2011, 09:51:39 »
Het kleinste diertje tot nu toe op mijn PPG  :) :

Yellow: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12539278&subSubSection=20146059&language=EN

grt,

Chris.

Mede vanwege het hoge tempo van toelatingen loop ik 'n beetje achter, maar deze is té mooi om er niet alsnog effe op te reageren, Chris.
Laat ik beginnen met te zeggen wat ik zelf anders zou hebben gedaan, dan hebben we dat maar vast gehad.
Persoonlijk zou ik de compo iets anders ingericht hebben door aan de linkerkant en, naar rato, aan de onderzijde iets weg te snijden. En dit eigenlijk alleen maar vanwege het feit dat ik van mening ben dat het onscherpe blad aan de linkerkant nét te veel aandacht vraagt. Dit is niet alleen het gevolg van de onscherpte, maar ook van de lichte tint van het blad (agv. de flits?).
Voor het overige kan ik alleen maar zeggen dat je hier 'n perfecte macro hebt neergezet. Dit geldt niet alleen voor de scherpte van het onderwerp, maar met name ook voor de hele fraaie Dof, de (mede vanwege de DoF) prachtige achtergrond en het ruimtelijk effect agv. de nadrukkelijke plaatsing van de vlieg aan de linkerzijde van de compo.
Ondanks m'n persoonlijke (!) mening vwb. het blad: Prima macro en wat mij betreft een terechte toelating.
Gr.  Peter



Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1055 Gepost op: 14 juli 2011, 09:40:12 »
Weer 3 foto's erbij (totaal nu 30):

Pieris napi: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=11395325&subSubSection=20143262&language=EN
Alien butterfly: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=11395325&subSubSection=20146044&language=EN
Sparrow: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=11395325&subSubSection=20152425&language=EN

Jan.

Is 30 ook een mijlpaal?
Gefeliciteerd dan, Jan!!

Als ik me niet vergis heb ik Alien butterfly al 'n keer voorbij zien komen en heb ik toen opgemerkt dat ik dit 'n hele sterke plaat vond.
De combinatie van de uitstekende scherpte van het kopje van de vlinder en de diepte die gecreëerd wordt door, met name, de over de vleugels weglopende scherpte maakt dit tot een krachtige/boeiende plaat!
De stengel aan de rechterzijde is wellicht ietsje dominant aanwezig in de compo, maar doordat de aandacht, mede ook door de paarse bloemen, vooral uitgaat naar de linkerzijde van de plaat cq. de vlinder, vind ik dit niet echt storend.
Prachtige macro, Jan!

De opname Sparrow spreekt me persoonlijk iets minder aan.
Je bent er welliswaar in geslaagd om de mus met 'n prima scherpte, dito doortekening en in 'n mooie pose vast te leggen, maar ik vind het licht in de achtergrond toch echt iets te dominant waardoor ik bij het bekijken van de plaat moeite heb om m'n aandacht bij het primaire onderwerp te houden.
Dit zijn van die platen waarvan ik zelf achteraf altijd het gevoel heb dat ik m'n standpunt iets had moeten verplaatsen (naar links in dit geval).

Bij de opname van het Klein geaderd witje blijf ik twijfelen.
Los van de uitstekende scherpte en de dito DoF en kleuren, kan ik geen warm gevoel krijgen bij de door jou gekozen uitsnede.
T'is natuurlijk 'n persoonlijke keuze (!), maar voor mijn gevoel houd de plaat ergens het midden tussen een detailopname, waarbij ik persoonlijk nog iets verder gecropt zou hebben, en een registratie, waarbij ik er voor gezorgd zou hebben dat de vleugels 100% in de compo zouden zijn opgenomen.
Gr.  Peter

PS.
Volgens mij heb je er totaal nu 32!!



Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1054 Gepost op: 14 juli 2011, 09:21:12 »
Ik heb sinds deze twee de 50 gehaald:

Shake your tailfeather: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12539278&subSubSection=20152481&language=EN
Agave: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12539278&subSubSection=20152467&language=EN

grt,

Chris.

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met deze "mijlpaal", Chris.

Twee fraaie platen, beide op hun eigen manier.
De foto van de twee "vechtende" Weidebeekjuffers vind ik niet alleen geslaagd vanwege het vastleggen van dit territoriumgedrag, maar met name ook omdat je er in geslaagd bent om beide rivalen er scherp op te zetten.
De over het achterlijf/vleugels van het rechter exemplaar weglopende scherpte vind ik daarbij een absoluut pluspunt omdat je hierdoor nog iets meer diepte in de plaat hebt gecreëerd dan al het gevolg is van de over het blad weglopende scherpte.
Maar de kop/ogen van beide exemplaren staan er met 'n prima scherpte op en dat vind ik persoonlijk 'n belangrijk feit!

De detailopname van de agave ontleent z'n kracht niet alleen uit de "simpele" opbouw van de compo (less-is-more), maar ook uit de diagonaal en, met name, uit het rode accent van de stekel en de herhaling van de vorm van de stekel.
Goed gezien en op 'n mooie manier vastgelegd, Chris.

Op naar de 100!!
Gr.  Peter



Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1053 Gepost op: 14 juli 2011, 09:18:35 »
Nee, jij bedankt  ;) :D

Het gaat trouwens opeens snel, wéér twee erbij:

In the heart of the rose: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=11395325&subSubSection=20155845&language=EN
Butterfly (van de artis meet): http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=11395325&subSubSection=20155368&language=EN

Jan.

nou dát is nog eens een moie foto van een vlinder. En knap, of het met opzet is weet ik niet, hoe je niet de hele vlinder er op hebt staan en dat het toch een goede compo is wat mij betreft. Lekker scherp op het (vreemde) oog en daarnaast een heerlijk scherpteverloop naar achteren over de vleugels. Topplaat Jan!

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |


Offline m.prieckaerts

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2638
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1051 Gepost op: 14 juli 2011, 08:46:00 »
Dank je wel.

gnodde

  • Gast
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #1050 Gepost op: 13 juli 2011, 22:16:46 »
mooie foto's Jan, de vlinder van Alien butterfly vind ik echt heel gaaf, alleen nét jammer van dat blaadje/stokje ervoor! Ik heb sinds deze twee de 50 gehaald:

Dank je.
Ik kwam jouw beide foto's toevallig vandaag tegen bij het stemmen. Beide kregen groen van me...  ;)

Jan.