Auteur Topic: Weer terug met een SMC Pentax-M 1:1.7 50mm op een Fujifilm X-T3  (gelezen 436 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

D3nn1S

  • Gast
Re: Weer terug met een SMC Pentax-M 1:1.7 50mm op een Fujifilm X-T3
« Reactie #3 Gepost op: 2 november 2021, 15:05:39 »
Waar staat die wilg?? ;D

In ieder geval leuk dat je er weer bent.


Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Weer terug met een SMC Pentax-M 1:1.7 50mm op een Fujifilm X-T3
« Reactie #3 Gepost op: 2 november 2021, 15:05:39 »

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Weer terug met een SMC Pentax-M 1:1.7 50mm op een Fujifilm X-T3
« Reactie #2 Gepost op: 2 november 2021, 12:19:46 »
Welkom terug. Ik heb naast mijn Pentax gear ook een tijdje een Fuji XH1 gehad, met een aantal toplenzen, helaas werd ik er geen goede vriendjes mee, hij maakte prachtige foto's, daar was niets mis mee, maar het bedieningsgemak vond ik ver te zoeken. Ik raakte bij normaal vasthouden vaak knopjes of wieltjes aan en veranderde ongemerkt instellingen, ook waren de accu's heel snel leeg, ik vond het menu lastig, maar ja, mijn hele leven een Pentax menu gewend. Nadat ik alles verkocht had, had ik genoeg budget om een K1 II + FA 77mm aan te schaffen en nog geld over. Ik blijf dus maar gewoon bij Pentax, van merk veranderen leverde mij geen betere foto's op maar wel chagrijn.

Gr, Henk

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Weer terug met een SMC Pentax-M 1:1.7 50mm op een Fujifilm X-T3
« Reactie #1 Gepost op: 1 november 2021, 16:36:24 »
Nadat ik een aantal jaren geleden mijn Pentax uitrusting aan de wilgen had gehangen, omdat ik geen zin meer kon vinden en maken voor het fotograferen begon het dit jaar toch weer te kriebelen en ben ik sinds het afgelopen voorjaar weer begonnen. Echter, helaas niet meer met Pentax..  ::), maar een Fujifilm Systeemcamera. In eerste instantie had ik mij een gebruikte Fujifilm X-T100 kado gedaan, maar nu sinds vorige week heb ik deze verruild voor een eveneens gebruikte Fujifilm X-T3. Ik heb (nog) een (beperkt) aantal lenzen, maar heb wel een manueel lensje weten te scoren, een SMC Pentax-M 1:1.7 50mm, dat dan weer wel, die ik met een adapter monteer.

Omdat ik wel redelijk kan doorslaan met verzamelen, had ik in de loop der jaren een grote verzameling folders, brochues, catalogi, etc opgebouwd van met name Pentax. Zoals ik al aangaf mijn uitrusting heb ik niet meer, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen deze in een erg nette staat verkerende verzameling van de hand te doen.

Het was een genot deze documentatie laatst weer eens te hebben doorgebladerd.
In mijn hart blijf ik toch wel ergens Pentax....  ;)
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd