Auteur Topic: Hallo allemaal  (gelezen 1315 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Hallo allemaal
« Reactie #11 Gepost op: 8 september 2015, 20:56:58 »
Welkom op het forum 30074. Ik zag je reacties op een aantal posts hier op het forum en dacht: Hé even kijken wat je over je zelf schrijft bij het 'Jezelf voorstellen'. Bij de betreffende posts viel het me namelijk op dat je meer dan de gemiddelde persoon, kennis van insecten lijkt te hebben. En inderdaad doe je hier uit de doeken, dat daar onder andere je interesse ligt. Leuk trouwens om te lezen dat je de overstap van een Canon powershot naar de Pentax K-50 hebt gemaakt. Ik heb 2 jaar geleden zelf ook de overstap van een Canon powershot naar een Pentax spiegelreflex gemaakt, maar dan naar de voorganger van de K-50, namelijk de K-30.

Wat maanfotografie betreft: via onderstaande links kom je bij een paar pogingen van forumleden om de maan goed op de foto te krijgen. Het zijn geen handleidingen, maar het brengt je misschien wel wat verder:
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=37619.0
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=37784.0

Groet,  Peter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Hallo allemaal
« Reactie #11 Gepost op: 8 september 2015, 20:56:58 »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Hallo allemaal
« Reactie #10 Gepost op: 8 september 2015, 19:41:08 »
[...]En ik geef liever niet mijn echte naam hier op het forum.
Maar je mag mij ook bug noemen, omdat ik veel insecten fotografeer [...]

@EviZ: op internet blijf ik graag wat anoniem, vandaar dat ik mijn echte naam niet noem.
Dat doe ik overigens niet alleen hier: ook op een ander forum waar ik langer zit, geef ik mijn echte naam niet.[...]

Dat mag natuurlijk...voor ieder een vrije keuze.....Ok meneer of mevrouw bug (al vermoed ik afgaande op de schrijfstijl: meneer)

En je hebt al best wat informatieve post toegevoegd aan het macro-board  :)


[...] Zo weet ik bijvoorbeeld niet of de Pentax K-50 een compleet digitale spiegelreflexcamera is[...]
? ? ? ?

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Hallo allemaal
« Reactie #9 Gepost op: 8 september 2015, 09:53:49 »
@EviZ: op internet blijf ik graag wat anoniem, vandaar dat ik mijn echte naam niet noem.
Dat doe ik overigens niet alleen hier: ook op een ander forum waar ik langer zit, geef ik mijn echte naam niet.
Klinkt spannend! Mr. X, maar het komt op mij niet zo vriendelijk over. Maar goed, dan blijven we toch gewoon jouw pincode gebruiken!  :D

Als je de regels en beschrijvingen van dit forum leest kom je er best wel achter dat je hier ook kunt quoten. En nog veel meer!

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Hallo allemaal
« Reactie #8 Gepost op: 8 september 2015, 08:47:02 »
@EviZ: op internet blijf ik graag wat anoniem, vandaar dat ik mijn echte naam niet noem.
Dat doe ik overigens niet alleen hier: ook op een ander forum waar ik langer zit, geef ik mijn echte naam niet.

Dat geeft niet ..  iedereen heeft een forum naam ..  maar om je nu een cijfer te noemen ..  dat vind ik persoonlijk gewoon niet leuk :)
Thoran is ook mijn echte naam niet .. maar dat is inmiddels wel bij iedereen wel bekend hihi


Tot slot nog een vraag: kan je de deelnemers van dit forum ook quoten?
Ik zit op een forum waar dat wel kan, en dan krijgt dat specifieke forum lid een melding.
Dat kan soms best handig zijn.

Alvast bedankt.

Dat heet hier citaat .. en knopje daarvoor bevind zich rechts boven het bericht van het bericht ;)

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline 30074

  • Newbie
  • Berichten: 14
Re: Hallo allemaal
« Reactie #7 Gepost op: 8 september 2015, 01:06:33 »
@EviZ: op internet blijf ik graag wat anoniem, vandaar dat ik mijn echte naam niet noem.
Dat doe ik overigens niet alleen hier: ook op een ander forum waar ik langer zit, geef ik mijn echte naam niet.

Verder dacht ik dat het voor jullie nog wel leuk was om te weten dat ik best veel van natuur af weet.
Dus als iemand wil weten wat voor moois hij of zij op de foto heeft gezet, dan kan ik mogelijk helpen.
Van insecten (vooral libellen en vlinders) weet ik het meeste, maar namen van een aantal planten en vogel soorten
ken ik ook wel. Dus als iemand vragen heeft daarover, dan weten jullie mij te vinden!

Tot slot nog een vraag: kan je de deelnemers van dit forum ook quoten?
Ik zit op een forum waar dat wel kan, en dan krijgt dat specifieke forum lid een melding.
Dat kan soms best handig zijn.

Alvast bedankt.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Hallo allemaal
« Reactie #6 Gepost op: 7 september 2015, 22:26:58 »
Hallo, welkom op het forum.
De verschillende rubrieken vindt je net onder het knopje "zoek" als je op het zinnetje "Het Nederlandstalige Pentaxforum" drukt. Alle categorieën staan daar onder, kies daar de rubriek waar jij denkt dat je vraag het beste past. En als je dat een keer fout doet vergaat de wereld niet, dan hoor je het vanzelf. En al doende raak je hier steeds meer thuis.

Veel lees en fotoplezier.

Henk

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Hallo allemaal
« Reactie #5 Gepost op: 7 september 2015, 20:56:05 »
[...] En ik geef liever niet mijn echte naam hier op het forum.[...]


Offline 30074

  • Newbie
  • Berichten: 14
Re: Hallo allemaal
« Reactie #4 Gepost op: 7 september 2015, 20:43:49 »
@Thoran: bedankt, ik heb het gevonden!
En ik geef liever niet mijn echte naam hier op het forum.
Maar je mag mij ook bug noemen, omdat ik veel insecten fotografeer

@risseeuw: bedankt.
Alleen in welk topic moet ik mijn vragen stellen?
Want ik zag nergens iets staan waarvan ik dacht: hier kan ik vragen stellen over maan/weerfotografie en
over de objectieven. Zo weet ik bijvoorbeeld niet of de Pentax K-50 een compleet digitale spiegelreflexcamera is,
en dat maakt een topic openen op de juiste plek al lastiger.
Heeft u anders een idee onder welk subforum ik mijn vragen het beste kan stellen?

Alvast bedankt.

risseeuw

  • Gast
Re: Hallo allemaal
« Reactie #3 Gepost op: 7 september 2015, 19:39:45 »
Hallo 30074, welkom op dit forum. stel gerust je vragen maar doe dit even in een ander topic want zo te zien heb je nog wel wat vragen in petto.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Hallo allemaal
« Reactie #2 Gepost op: 7 september 2015, 19:00:20 »
Onder het Pentax logo staat een rijtje met knopjes .. de derde is "zoek" ...

Heb je misschien ook een naam? .. Om je nu 30074 te gaan noemen ..  dat is toch wel erg onpersoonlijk ;)

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline 30074

  • Newbie
  • Berichten: 14
Hallo allemaal
« Reactie #1 Gepost op: 7 september 2015, 18:24:05 »
Hallo allemaal,

Ik heb mij aangemeld op dit forum omdat ik een Pentax K-50 spiegelreflex heb met een 18-135 mm objectief, dat is mijn enige objectief.
Ik heb deze spiegelreflex nog geen jaar en heb hiervoor alleen een eenvoudige Canon powershot gehad, dus dat is soms nog erg wennen.
Ik ken dan ook nog lang niet alle functies en wil beter leren hoe alles werkt.

Ik doe voorname aan natuur fotografie en ik vind vooral insecten erg interessant en daarnaast vind ik maanfotografie en foto's maken tijdens onweer e.d. ook erg interessant. Dat zijn dan ook voornamelijk de onderwerpen waar ik foto's van maak.

Ik weet niet of vragen stellen gelijk al mag in het voorstel topic, maar ik vroeg mij af waar ik tips kon vinden voor maanfotografie en voor fotografie tijdens onweer? Want die zag ik zo snel niet bij de categorieen staan. Vooral fotograferen van onweer blijkt nog erg lastig te zijn.

Verder ben ik aan het twijfelen of ik een andere lens erbij neem en zo ja, wat voor lens dan.
Ik zat zelf te denken aan een macro lens, omdat ik veel insecten fotografeer, alleen er is zoveel keus.
Ik zou zelf niet weten welke daarvoor het meest geschikt is.

Net zoals ik niet weet wat voor lens goed is voor maanfotografie. Mogelijk een groothoekslens o.i.d.?

Overigens, ik zag dat lenzen/objectieven erg prijzig kunnen zijn. Ik heb geen idee in welke prijsklasse lenzen/objectieven zoal te vinden zijn, maar zelf zat ik eigenlijk te denken aan een prijs van maximaal 500 euro.

Oh ja, voordat ik het vergeet, nog een vraag: zit er ook een zoekfunctie op dit forum?
Ik kwam die namelijk nergens tegen.

Alvast heel erg bedankt en als ik mijn vragen beter op een andere plek kan stellen, dan hoor ik graag waar.