Auteur Topic: Sony A7R II (FF)  (gelezen 4971 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ger Jansen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #31 Gepost op: 12 oktober 2015, 19:20:14 »
Zeker!
Al vind ik dat "kritisch zijn" wel iets meer is dan alleen het plaatsen van (negatieve) oneliners  :) ;)

Ja he :-*

Greetz:  Ger

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #31 Gepost op: 12 oktober 2015, 19:20:14 »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #30 Gepost op: 12 oktober 2015, 14:48:11 »
en een lichtsterkere groothoek:
http://tweakers.net/nieuws/105728/zeiss-introduceert-loxia-21mm-f-28-met-sony-e-vatting.html


Ook grappig:
Sony A7R II vs Canon 5DS R vs Nikon D810 Camera Shootout van Fstoppers
https://youtu.be/NK5J571CKvE

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #29 Gepost op: 11 oktober 2015, 21:58:40 »
Als je veel geld uitgeeft aan een body, en nu weer aan lenzen, mag je best kritisch zijn,.....vind ik.[...]
Zeker!
Al vind ik dat "kritisch zijn" wel iets meer is dan alleen het plaatsen van (negatieve) oneliners  :) ;)

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #28 Gepost op: 11 oktober 2015, 21:57:47 »
Volledig mee eens Erik. Ben ook van mening dat de spiegelloze camera's de toekomst hebben nu de elektronische zoeker zich steeds meer verbeterd. Of een andere mount daarbij essentieel is was al eerder besproken. De K-01 was mirrorless, maar was veel te groot en log en had geen viewfinder, dus was van alles niets (buiten de kwaliteit van de camera/sensor) en heeft het om die reden naar mijn idee niet gered.
Dat Pentax veel te laat is met een FF is een open deur denk ik, dat ze niets doen op mirrorless is waarschijnlijk ook geen handige zet. Maar goed, de mirrorless camera's van Canikon lopen ook niet "overweldigend" naar mijn gevoel.
Je zal mirrorless moeten koppelen aan de volgende zaken:
- Innovatief (Sony).
- Vreselijk veel accessoires (Olympus).

Pentax mag dan wel innovatief zijn (zeker de pixel shift), maar weer toch steeds nét niet te overtuigen door een (naar mijn idee) totaal gebrek aan effectieve marketing. Nu staan ze wel op iedere beurs, maar op TV en in vakbladen zie je ze nauwelijks. Daar lopen Olympus en Sony toch wel aanzienlijk voor op Pentax. Zoals je weet duik ik ook en enorm veel duikers fotograferen met de Olympus Pen. Waarom? Omdat ze een totaal pakket aan onderwaterhuizen en accessoires hebben en een aantal goede ambassadeurs hebben.
Pentax heeft nog steeds de naam geen adequaat lenzen arsenaal te hebben. Nu bijna iedere Sigma lens niet in Pentax bajonet wordt uitgebracht, helpt daar niet aan mee.

Áls Ricoh Pentax wil overleven, zullen ze op heel erg korte termijn echt iets aan hun imago / marktbekendheid moeten gaan doen.


inderdaad, de K-01 is zo ontzettend groot  ???   http://camerasize.com/compare/#285,624

Offline Ger Jansen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #27 Gepost op: 11 oktober 2015, 21:08:57 »
Als je veel geld uitgeeft aan een body, en nu weer aan lenzen, mag je best kritisch zijn,.....vind ik.

Ger :)

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #26 Gepost op: 11 oktober 2015, 19:51:41 »
Nee, en daarover is al het een en ander gezegd in de commentaren op tweakers.

Je bent wel het vrolijke nootje in dit topic he   ::) :'(


Offline Ger Jansen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #25 Gepost op: 11 oktober 2015, 19:04:05 »
Niet erg lichtgevoelig!

Ger

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #24 Gepost op: 11 oktober 2015, 18:25:59 »

Offline Ger Jansen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #23 Gepost op: 31 augustus 2015, 12:42:00 »
Daar hangt dan ook een "mooie" prijs aan.

Ger

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #22 Gepost op: 31 augustus 2015, 11:40:20 »

Offline Ger Jansen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #21 Gepost op: 30 augustus 2015, 14:52:06 »
Klopt, wat ik gezien heb een vergelijking tussen de Sony A7 ii en de Panasonic GH4 en daarbij haalde de A7ii niet meer dan 2 fps, maar hier wordt gesproken over de A7Rii.

Ger

https://www.youtube.com/watch?v=qdMypfYrKgw&list=PLtcPfOpnfjagK8AAqwQ80RzeBkoUN-gGe&index=4

« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2015, 14:55:13 door Ger Jansen »

RonHendriks

  • Gast
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #20 Gepost op: 30 augustus 2015, 11:04:03 »
Ja, een mooie body, met veel mogelijkheden.
Echter een probleem, in burst mode haalt hij niet meer dan 2 frames per seconde.
Geen wonder dat de sportfotografen dit toestel niet zullen nemen.


Ger

Een sport camera is het zeker niet, maar zou toch 5 fps kunnen halen volgens dpr.

Sony 7 serie ff

Offline Ger Jansen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #19 Gepost op: 29 augustus 2015, 23:08:43 »
Ja, een mooie body, met veel mogelijkheden.
Echter een probleem, in burst mode haalt hij niet meer dan 2 frames per seconde.
Geen wonder dat de sportfotografen dit toestel niet zullen nemen.


Ger

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #18 Gepost op: 16 juli 2015, 18:19:08 »

Offline adelaar

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 162
  • Geslacht: Man
  • Waalwijk (NB)
    • VanHeumenfotografie
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #17 Gepost op: 7 juli 2015, 00:32:46 »
Na lange tijd met Pentax gefotografeerd te hebben, ben ik enige jaren geleden al overgestapt op de spiegelloze toestellen. Dit was toentertijd de Olympus Pen3. Ik heb daar nooit spijt van gehad. Prima beeldkwaliteit, snelle focus en het aller belangrijkste compactheid, zowel van de body als de objectieven. Na wat omzwervingen fotografeer ik nu met Fuji.

Wat mirroles betreft, dreigen Canon en Nikon de boot te gaan missen. Panasonic, Sony en Fuji zijn op dit moment innovatief bezig en trekken steeds meer voormalige DSLR-gebruikers naar hun kamp. En deze laatst genoemde groep keert, eenmaal overgestapt te zijn, niet meer snel naar Canon en Nikon terug.

Wat Pentax betreft, deze hebben de boot al jaren geleden gemist. Eerst met de overgang van analoog naar digitaal en daarna te lang aan het APS-C format blijven hangen. Zij hadden na mijn inziens eerder op full-frame over moeten stappen. Deze markt is al aardig verzadigd. Vooral door Sony, met hun mirroles systeem camera's. Wellicht dat Pentax ook snel op het spiegelloos concept moet overstappen. Daar is nog marktaandeel te winnen. Dit in tegenstelling tot DSLR-markt. Goede voorbeelden zijn Sony en Fuji.  Deze hebben in een kort tijdsbestek en met succes, een hele nieuwe lijn opgezet met daarbij goede tot zeer goede objectieven.

« Laatst bewerkt op: 7 juli 2015, 00:38:29 door adelaar »
www.vanheumenfotografie.nl   

Fuji x100t + Fuji X-T10 met de 18mm-27mm en 35mm objectieven.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #16 Gepost op: 3 juli 2015, 21:54:36 »
Dat zou ik met je eens zijn als Nikon ook een een spiegelloos-systeem had met aps-c of FF en de systemen enige mate van uitwisselbaarheid hebben (al dan niet met behulp van adapters).

RonHendriks

  • Gast
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #15 Gepost op: 3 juli 2015, 21:47:21 »
LOL .....de mirrorles van Canon en Nikon zijn lachtertjes.....duidelijk gevallen van geen keuzes durven maken  :D

Fuji, Olympus (en Panasonic) en Sony boren een nieuwe markt aan en zijn daar best succesvol in. Canon en Nikon teren nog op oude successen en groot-marktaandeel maar moeten zeker oppassen voor de spiegelloze markt. Waar Pentax in het geheel blijft, vind ik nog niet zo duidelijk........

NIkon heeft met de 1 inch sensor toch wel de goede keuze, maar voorlopig zijn compactcamera's met zo'n sensor populairder.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #14 Gepost op: 3 juli 2015, 21:42:28 »
LOL .....de mirrorles van Canon en Nikon zijn lachtertjes.....duidelijk gevallen van geen keuzes durven maken  :D

Fuji, Olympus (en Panasonic) en Sony boren een nieuwe markt aan en zijn daar best succesvol in. Canon en Nikon teren nog op oude successen en groot-marktaandeel maar moeten zeker oppassen voor de spiegelloze markt. Waar Pentax in het geheel blijft, vind ik nog niet zo duidelijk........

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #13 Gepost op: 3 juli 2015, 21:04:31 »
Tja, Edzo...het is inderdaad te bezien waar de dslr markt zicht naartoe gaat ontwikkelen....ik denk in elk geval wel dat de spiegelloze camera's een flink marktaandeel gaan pakken....
Wat Pentax betreft...ze waren laat ingestapt in de digitale markt en stappen nu ook al weer laat in in de digitale FF markt....mss wel te laat. Ik denk dat Pentax er beter aan had gedaan om een spiegelloze FF uit te brengen met nieuwe mount en volledig automatische adapters voor K-mountobjectieven.
Ik zie steeds meer prof's/heavy amateurs overstappen naar spiegelloos...eerst voor erbij (gewichtsbesparing) en vaak daarna een volledige overstap.....
In die zin ben ik ook wel benieuwd naar de stappen die Nikon gaat nemen  :angel:

Volledig mee eens Erik. Ben ook van mening dat de spiegelloze camera's de toekomst hebben nu de elektronische zoeker zich steeds meer verbeterd. Of een andere mount daarbij essentieel is was al eerder besproken. De K-01 was mirrorless, maar was veel te groot en log en had geen viewfinder, dus was van alles niets (buiten de kwaliteit van de camera/sensor) en heeft het om die reden naar mijn idee niet gered.
Dat Pentax veel te laat is met een FF is een open deur denk ik, dat ze niets doen op mirrorless is waarschijnlijk ook geen handige zet. Maar goed, de mirrorless camera's van Canikon lopen ook niet "overweldigend" naar mijn gevoel.
Je zal mirrorless moeten koppelen aan de volgende zaken:
- Innovatief (Sony).
- Vreselijk veel accessoires (Olympus).

Pentax mag dan wel innovatief zijn (zeker de pixel shift), maar weer toch steeds nét niet te overtuigen door een (naar mijn idee) totaal gebrek aan effectieve marketing. Nu staan ze wel op iedere beurs, maar op TV en in vakbladen zie je ze nauwelijks. Daar lopen Olympus en Sony toch wel aanzienlijk voor op Pentax. Zoals je weet duik ik ook en enorm veel duikers fotograferen met de Olympus Pen. Waarom? Omdat ze een totaal pakket aan onderwaterhuizen en accessoires hebben en een aantal goede ambassadeurs hebben.
Pentax heeft nog steeds de naam geen adequaat lenzen arsenaal te hebben. Nu bijna iedere Sigma lens niet in Pentax bajonet wordt uitgebracht, helpt daar niet aan mee.

Áls Ricoh Pentax wil overleven, zullen ze op heel erg korte termijn echt iets aan hun imago / marktbekendheid moeten gaan doen.



Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #12 Gepost op: 1 juli 2015, 20:25:23 »
Tja, Edzo...het is inderdaad te bezien waar de dslr markt zicht naartoe gaat ontwikkelen....ik denk in elk geval wel dat de spiegelloze camera's een flink marktaandeel gaan pakken....
Wat Pentax betreft...ze waren laat ingestapt in de digitale markt en stappen nu ook al weer laat in in de digitale FF markt....mss wel te laat. Ik denk dat Pentax er beter aan had gedaan om een spiegelloze FF uit te brengen met nieuwe mount en volledig automatische adapters voor K-mountobjectieven.
Ik zie steeds meer prof's/heavy amateurs overstappen naar spiegelloos...eerst voor erbij (gewichtsbesparing) en vaak daarna een volledige overstap.....
In die zin ben ik ook wel benieuwd naar de stappen die Nikon gaat nemen  :angel:

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #11 Gepost op: 26 juni 2015, 20:43:56 »
Ik vind de Sony wel lekker in de hand liggen  :) Maar voor wat betreft de innovaties.....deze komen zeker niet van Nikon en al helemaal niet van Canon........... :)

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de visie van Nikon en Canon op de langere termijn.
Dat Pentax nu met een FF komt vind ik nog steeds een bijzonder fenomeen. De vraag is of daar voldoende markt voor is. Het enige onderscheidende naar mijn idee met de Nikon en Canon is de pixel-shift en de moiré optie (hoewel ik deze laatste minder aansprekend vind). De vraag is of je daarmee overstappers vanuit Canikon gaat trekken........ vanuit Sony zeker niet voor mijn gevoel. Het wordt naar mijn idee meer een camera tussen de K-3II (APS-C) en de 645Z (MF) in voor de Pentax gebruikers om te upgraden. Vandaar denk ik ook het gerucht dat Tamron in beeld is om FF lenzen te gaan leveren met K-bajonet.
Sony is zeer innovatief bezig met onder andere de A7 lijn, hoewel die (uiteraard) ook wel een aantal zwakheden kent, stijgt die qua "bijzonderheden" toch ver boven met name Nikon en Canon uit en begint zich steeds meer als een volwaardig concurrent te tonen ten aanzien van Canikon, ook qua "naam en reputatie" (dit is voor veel fotografen toch nog steeds belangrijk naar mijn idee).

We gaan het zien hoe de DSLR markt zich de komende jaren gaat ontwikkelen........

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #10 Gepost op: 25 juni 2015, 22:19:44 »
Ik vind de Sony wel lekker in de hand liggen  :) Maar voor wat betreft de innovaties.....deze komen zeker niet van Nikon en al helemaal niet van Canon........... :)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #9 Gepost op: 25 juni 2015, 12:22:20 »
Mooie features en Sony is inderdaad zeer innovatief bezig de afgelopen jaren. Daar halen de andere merken het momenteel niet bij. Pentax en Olympus komen dan nog beetje in de richting.
Ik heb echter op de Photokina een A7 in mijn handen gehad en dat was best wel een deceptie eigenlijk......  :-X Lag voor mij zeer onplezierig in de hand. De "II" versie schijnt een iets betere greep te hebben, maar het blijft een relatief klein en hoekig ding. De vraag is of je echt kwaliteitsverschil gaat zien tussen een Sony en een ander merk.

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #8 Gepost op: 23 juni 2015, 20:30:10 »
Ik zou al mijn spullen zo om willen ruilen voor deze body alleen. Alleen trappen ze daar bij Sony niet in denk...  :(

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #7 Gepost op: 22 juni 2015, 18:48:23 »
Nee, dat (nog) niet, Ron  :)!
Overstappen is duur maar mijn maatje is wel al over (had eerst Sony naast Nikon maar Nikon digitaal gaat bij hem de deur uit...) en heb tijd en gelegenheid genoeg om het Sony spul aan de tand te voelen.....
De komst van een Nikon-->Sony AF-adapter is overigens wel een aardige ontwikkeling die overstappen minder duur zou maken.......

Maar enfin, ben nog steeds heel tevreden over de Nikon D610 qua beeldkwaliteit (zeker in combi met de Nikkor 180mm of de Sigma 356mm Art).