Auteur Topic: Aan het spelen geweest  (gelezen 885 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline staal571

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 446
  • Geslacht: Man
Re:Aan het spelen geweest
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2011, 11:06:52 »
Ik vindt het een leuk filmpje, we hadden van de fotoclub gisteren een gezamelijke avond met de video club en daar werd verteld dat steeds meer leden over gingen op een DSLR om mee te filmen vanwege de verwisselbaarheid van de objectieven, en de kwaliteit het enigste wat ze misten was de motorzoom.
Men maakte daar hele leuke 60 seconden films.

Gr Peter
Zowel Digitaal als Analoge camera's

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Aan het spelen geweest
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2011, 11:06:52 »

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Aan het spelen geweest
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2011, 00:27:09 »
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Eindelijk is iemand die ietsje serieuzer hier iets in de videohoek plaatst :) In ieder geval meerdere shots en een edit, in plaats van al die homevideos aan een stuk door geschoten ;)
Nog wel een beetje 'wiebel-wobbel', maar zoals de titel ook al aan geeft is het 'spelen'. Een mooie eerste exploratie van de video mogelijkheden zou ik zeggen.

Wat tips:
- Niet alles hoeft op F/1.4 ;) die shallow DOF is leuk maar het moet ook nog wel een beetje nut hebben ;) Door de wiebel kijkt het hier soms vervelend omdat het scherpe vlak steeds verplaatst
- Maak de composities wat spannender, in video geld vaak hetzelfde als met foto, alles staat hier nogal vaak in het midden.
- Iets meer een verhaaltje zou leuk zijn, koken van A tot Z? wassen/snijden/koken/braden/opdienen, kan je best wat leuks van maken ik had in ieder geval wel de uiteindelijke maaltijd willen zien!
- Je zou iets meer kunnen experimenteren met shots die op elkaar aansluiten, nu is het allemaal nogal los.
- Volgens mij is het al wel gelukt, maar zet in ieder geval de witbalans en de belichting vast.

Ga door!
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Aan het spelen geweest
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2011, 20:48:52 »
Heerlijk, filmen met een 50 1.4

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cKovB3Uv_go[/youtube]
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter