Auteur Topic: Timelapse  (gelezen 2198 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:Timelapse
« Reactie #11 Gepost op: 7 juli 2011, 18:04:16 »
Hier nog een ideetje:

http://corrosphotoblog.blogspot.com/2011/07/giving-flowers-some-water.html

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pGRr2KRX3Rw&feature=player_embedded[/youtube]
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Timelapse
« Reactie #11 Gepost op: 7 juli 2011, 18:04:16 »

Dobbe

  • Gast
Re:Timelapse
« Reactie #10 Gepost op: 7 juli 2011, 08:22:43 »
Leuk experiment. Ben ook benieuwd naar de volgende resultaten!

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:Timelapse
« Reactie #9 Gepost op: 7 juli 2011, 08:03:01 »
Wow! Dit lijkt mij ook wel gaaf om eens te proberen.

Het filmpje is inderdaad wat schokkerig. Nu je wat meer foto's kan maken, kan je misschien eens proberen om 1 foto per minuut te maken en dan op 30 fps af te spelen. Een half uur duurt dan één seconde. Voor een filmpje van 10 seconden zal je dus 300 foto's moeten schieten in een tijd van 5 uur. Ik denk dat het dan allemaal een stuk vloeiender loopt.

klopt, ben ik nu ook mee bezig.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline -Mous-

  • Junior Member
  • Berichten: 45
  • Geslacht: Man
Re:Timelapse
« Reactie #8 Gepost op: 7 juli 2011, 01:25:49 »
Wow! Dit lijkt mij ook wel gaaf om eens te proberen.

Het filmpje is inderdaad wat schokkerig. Nu je wat meer foto's kan maken, kan je misschien eens proberen om 1 foto per minuut te maken en dan op 30 fps af te spelen. Een half uur duurt dan één seconde. Voor een filmpje van 10 seconden zal je dus 300 foto's moeten schieten in een tijd van 5 uur. Ik denk dat het dan allemaal een stuk vloeiender loopt.
Pentax K-5 | 17-70/55-300 | 15/21/31/40/77 ltd | Tamron SP 500 | moustafa.nl

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:Timelapse
« Reactie #7 Gepost op: 7 juli 2011, 00:18:16 »
valt wel mee vanaf zo'n €65,- je moet voor Pentax de Canon variant kopen. Een officiele Pentax versie is er niet, maar de Canon werkt gewoon (staat ook op de verpakking)
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:Timelapse
« Reactie #6 Gepost op: 6 juli 2011, 22:35:48 »

Hoe heb je alles zo achter elkaar gekregen?

Gewoon in Windows Live Moviemaker een diafilm maken. Importeer eerst de foto's in Lightroom, uitsnijden in 16:9 even allemaal hetzelfde bewerkingssausje erover. Daarna in WLMM (Windows LIve Movie Maker) de foto's selecteren, daarna de tijd per dia instellen (zo'n 0,15 seconden) en klaar. Daarna exporteren als fullhd video. Simpel toch?
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:Timelapse
« Reactie #5 Gepost op: 6 juli 2011, 22:33:10 »
de interval zou ik persoonlijk iets sneller doen, het ziet er wat schokkerig uit. Verder leuk gedaan!

Dat klopt, maar de camera kan maar 100 opnames per reeks doen. Gezien ik vandaag gewoon gewerkt heb (en toch gefotografeerd ;) ) had ik niet de mogelijkheid de camera opnieuw te starten. Heb vandaag even dit gekocht. Nu kan ik meer opnames achter elkaar maken zonder probleem.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Timelapse
« Reactie #4 Gepost op: 6 juli 2011, 22:06:32 »
Heel erg leuk experiment Cor, deze hou ik in gedachten.
Hoe heb je alles zo achter elkaar gekregen?

In ieder geval was het weer bij jullie net zo wisselend als bij ons en dat maakt het wel erg leuk en boeiend om naar te kijken!

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:Timelapse
« Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2011, 21:43:22 »
Leuk experiment Het kijkt wel makkelijk.
Wat was je gebruikte interval tijd is er een vaste inverval gebruikt of is er gedurende een aantal dagen wisselend een foto gemaakt.
Het is alleen jammer van de regendruppel gelukkig is pentax hier goed tegen bestand.



de interval was 10 minuten.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline Will

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
  • Udenhout (Nbr)
    • wpfotografie
Re:Timelapse
« Reactie #2 Gepost op: 6 juli 2011, 21:29:58 »
Leuk experiment Het kijkt wel makkelijk.
Wat was je gebruikte interval tijd is er een vaste inverval gebruikt of is er gedurende een aantal dagen wisselend een foto gemaakt.
Het is alleen jammer van de regendruppel gelukkig is pentax hier goed tegen bestand.

K20D met batterijpack. Canon SX200IS.
SMC 18-55II, SMC 50-200, Sigma Apo DG 70-300, Sigma 70-200 DG APO.
Metz 58 AF-1
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
http://www.flickr.com/photos/made_by_will/

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Timelapse
« Reactie #1 Gepost op: 6 juli 2011, 21:21:40 »
Ben sinds een poosje aan het expirementeren met timelapse. Vandaag dit geschoten. Vooral grappig om de wisselvalligheid van het weer te zien:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OrJJG3fRtQs[/youtube]
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter