Auteur Topic: onderhoud / reparatie  (gelezen 5188 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

az

  • Gast
Re: onderhoud / reparatie
« Reactie #12 Gepost op: 8 mei 2009, 16:17:03 »
Bedankt voor alle antwoorden. Blijken er in Nld toch nog voldoende plekken te zijn. Ik zal binnenkort eens kijken waar de KX naar toe gaat.

(Ik had al eerder gereageerd, dacht ik want tot mijn verbazing is dat berichtje niet geplaatst.)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: onderhoud / reparatie
« Reactie #12 Gepost op: 8 mei 2009, 16:17:03 »

PP

  • Gast
Re: onderhoud / reparatie
« Reactie #11 Gepost op: 5 mei 2009, 23:28:32 »
Camera Service Limburg is ook een goed adres
http://www.camera-service.nl/w/ maar alleen de kosten voor een onderzoek zullen (helaas!) al snel hoger zijn dan de waarde van de camera. Mijn eigen KX die al vanaf begin jaren 80 veelvuldig door mij gebruikt is, is daar ook al eens op "bezoek" geweest. Idd wel een hele fijne camera.

Groet,
Paul.

Offline glasbak

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 905
  • Geslacht: Man
  • Pentax ruled
Re: onderhoud / reparatie
« Reactie #10 Gepost op: 28 april 2009, 21:25:08 »
Citaat

vroeger zeiden we "er zit een draadje los" , maar dat lijkt hier niet zo snel te kunnen............
 

Zonder te kijken is onmogelijk te zeggen wat het is.
Ik heb al wel meegemaakt dat een lekkende batterij, het aansluitdraadje bij het batterijhoudertje had weggevreten, dus er kan best wel een draadje los zijn hoor !

George

Offline hansli

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 665
  • who needs autofocus?
Re: onderhoud / reparatie
« Reactie #9 Gepost op: 27 april 2009, 19:24:36 »
hmmm.....

servicemanuals zijn idd zat te vinden, maar wat kan de reden zijn dat dat ding niet meer werkt.......

vroeger zeiden we "er zit een draadje los" , maar dat lijkt hier niet zo snel te kunnen............

als ik niks anders te doen had ging ik er eens lekker mee aan het werk, maar ik heb zat te doen
Wer baut auf Wind, baut auf Satan's Erbarmen

(Richard Wagner, Der Fliegende Holländer)

Pruimpit

  • Gast
Re: onderhoud / reparatie
« Reactie #8 Gepost op: 25 april 2009, 13:04:16 »
Een defecte lichtmeter is trouwens vooral een kwaal bij de goedkopere modellen :( Bij de K2 zou je zoiets niet mogen verwachten.

Offline glasbak

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 905
  • Geslacht: Man
  • Pentax ruled
Re: onderhoud / reparatie
« Reactie #7 Gepost op: 25 april 2009, 10:29:15 »
Citaat
ik lijk hetzelfde met een K2 te hebben,heb wel zin een keer zo'n camera eens open te schroeven,  maar zou eerst wel eens willen weten of er geen explosie-tekeningen van de camera beschikbaar zijn  :D

even 'pentax k2 service manual' in google intypen helpt veel, internet gebruiken is niet zo moeilijk :)

Maar even openschroeven kan natuurlijk altijd, echter goed passend gereedschap, en afzien van gebruik van geweld, voorkomt veel schade.

George

Offline hansli

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 665
  • who needs autofocus?
Re: onderhoud / reparatie
« Reactie #6 Gepost op: 25 april 2009, 00:19:05 »
ik lijk hetzelfde met een K2 te hebben, de lichtmeter staat alleen maar in hoogste stand, batterijen zijn goed.................

heb wel zin een keer zo'n camera eens open te schroeven, mijn K1000 werkt perfect, dus ik kan de K2 er wel aan wagen, maar zou eerst wel eens willen weten of er geen explosie-tekeningen van de camera beschikbaar zijn  :D
Wer baut auf Wind, baut auf Satan's Erbarmen

(Richard Wagner, Der Fliegende Holländer)

Pruimpit

  • Gast
Re: onderhoud / reparatie
« Reactie #5 Gepost op: 23 april 2009, 13:47:38 »
Geen energie in steken. Beter marktplaats e.a. in de gaten houden voor een ander exemplaar. De KX is wel relatief zeldzaam. Anders ter overbruging een ander toestel aanschaffen. Ik heb wel een mooie KM voor een zacht prijsje in de aanbieding ;)  

Offline glasbak

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 905
  • Geslacht: Man
  • Pentax ruled
Re: onderhoud / reparatie
« Reactie #4 Gepost op: 23 april 2009, 12:11:19 »
Haspel kan ook nog oude pentaxen repareren.

Offline frederik9111

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
  • Geslacht: Man
  • Imagine...
    • My PPG-gallery
Re: onderhoud / reparatie
« Reactie #3 Gepost op: 22 april 2009, 22:24:45 »
Voor herstelling en onderhoud: Eén adres -> zonder twijfel -> Foto-Ciné-Centrum in de Jezusstraat in Antwerpen -> http://www.fotocentrum.be/

Alleen vrees ik dat de reparatie/onderhoudskost de aanschafprijs van een KX ver zal overstijgen... Het lijkt me trouwens onwaarschijnlijk dat een in camera lichtmeter sowieso herstelbaar is hoor...
*istDS | K-5 | K-5 Silver | FA 31/1.8;43/1.8;77/1.8 ltd | FA* 24/2;28-70/2.8;80-200/2.8;84/1.4;300/4.5 | F* 300/4.5, DA* 16-50/2.8;55/1.4;50-135/2.8;60-250/4 | A* 600/5.6;300/2.8;200/2.8;200/5macro | Carl Zeiss 28/2;50/1.4 ZK | 80 K/M/A's

patrick91

  • Gast
Re: onderhoud / reparatie
« Reactie #2 Gepost op: 21 april 2009, 23:00:36 »
Wil van Manen moet je hebben volgens mij.. zelf geen ervaring mee maar schijnt heel goed te zijn.

http://www.dorpscentrum.nl/node/210

az

  • Gast
onderhoud / reparatie
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2009, 20:00:16 »
Hallo,

Heb net voor een leuke prijs een mooie KX aangeschaft (ligt voor mij net even wat lekkerder in de hand dan een MX). Helaas doet de lichtmeter het niet en nu vroeg ik me af of er nog iemand in Nederland om omgeving is die deze oude Pentax-en kan repareren en eens een onderhoudsbeurt zou kunnen geven. Google leverde ene Eric uit Amerika op die nogal goed schijnt te zijn, maar ik twijfel er toch over om de camera naar de states te verzenden.