Auteur Topic: Softbox en waterdichte zak voor macrofotografie  (gelezen 1062 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Serpiente

  • Gast
Re: Softbox en waterdichte zak voor macrofotografie
« Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2014, 17:30:15 »
Haha, ik heb daar nog wel aan gedacht. Het is alleen voor dit jaar een te dure oplossing. Ik heb dit jaar al een K-5 II, DFA 100 WR, HD DA 15mm Ltd, en een extra accu gekocht en ga twee keer op reis. ;)
Ik zat meer te denken aan een soort zak waar wiet in verkocht wordt, maar dan groter. Zoiets als waar bewijs in vervoert wordt. Alleen iets steviger en waar die flitser in past. Daar kan dan weer een softbox op.
Ik kan alleen nergens iets vinden. Past deze flitser in een waterdichte iPad hoes?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Softbox en waterdichte zak voor macrofotografie
« Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2014, 17:30:15 »

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Softbox en waterdichte zak voor macrofotografie
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2014, 10:55:48 »
Je hebt tegenwoordig ook de fgz2 flitsers van pentax die zijn waterdicht en hebben volgens mij ook continu led licht.

Yep! Dat is waarschijnlijk de beste oplossing: oude flitser verkopen, nieuwe kopen... Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat! ;)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Jaccopladet

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 556
  • Geslacht: Man
Re: Softbox en waterdichte zak voor macrofotografie
« Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2014, 08:20:23 »
Je hebt tegenwoordig ook de fgz2 flitsers van pentax die zijn waterdicht en hebben volgens mij ook continu led licht.
canon 1d mark iii, canon FE 300L 2.8 IS USM, extender EF 2X ii, ef 50mm 1.4 USM, canon 1100 d, canon 18-55.

http://www.flickr.com/photos/91447801@N03/sets/

Serpiente

  • Gast
Softbox en waterdichte zak voor macrofotografie
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2014, 20:25:07 »
Om 's nachts goede foto's van amfibieën te kunnen nemen heb ik wat spullen nodig. Ik ben niet tevreden over mijn huidige resultaten. Ik ben op zoek naar een softbox die stevig is en tegen flinke regenbuien kan. Ik ga namelijk naar Borneo en daar kan het weleens regenen.
Hier huidige resultaten bij nacht (dus helemaal donker):





Ik moest erg onderbelichten vanwege de schitteringen op de huid (vooral bij de eerste). Met PS uiteindelijk wel redelijk geworden.

Ook ben ik op zoek naar een transparante waterdichte zak voor mijn Pentax AF360 flitser. Ik zit te denken aan de volgende softbox. Deze kan je volgens mij overal makkelijk overheen schuiven:

http://www.cameranu.nl/nl/strobe-flash/accessoires/softboxen/westcott-23-5cm-micro-apollo/h2784_10654_89444

Hij is wel prijzig. Goede alternatieven?

Is er iemand met een goede tip voor een waterdichte transparante zak waar mijn flitser in past.