Auteur Topic: Timelapse  (gelezen 1634 keer)

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Timelapse
« Reactie #18 Gepost op: 9 februari 2014, 22:28:33 »
Nog even ter aanvulling, Leo.
Zoonlief gebruikt Sony Vegas voor zijn timelapse werk, maar dat is ook geen gratis versie.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #18 Gepost op: 9 februari 2014, 22:28:33 »

Offline robbierut

• Super Pentaxian
« Reactie #17 Gepost op: 9 februari 2014, 19:33:42 »
Hallo Rob en Eric,
Bedankt voor de info.
We blijven proberen.
Leo

Succes! Als je besluit premiere aan te schaffen en daarmee te werken kan ik je daarover wel wat tips&tricks geven :)

Offline flying Finn

• Junior Member
« Reactie #16 Gepost op: 9 februari 2014, 13:15:37 »
Hallo Rob en Eric,
Bedankt voor de info.
We blijven proberen.
Leo

Offline robbierut

• Super Pentaxian
« Reactie #15 Gepost op: 7 februari 2014, 18:33:48 »
Hallo Rob,
Ben zelf ook voorzichtig begonnen  met timelapse. Heb de afgelopen dagen met een K30  650 opnamen gemaakt van een paar drukbezochte voersilo's voor vogels met een vertraging van 3 sec.
Ik gebruik windows moviemaker van MS. Krijg de beelden er wel in gesleept maar het lukt me niet om er een lopend filmpje van te maken.
Heb je per ongeluk wat tips of een ander programma wat zo mogelijk vrij te downloaden is?

Hallo Fin,

Ik heb helaas geen tips voor een gratis programma. Ik heb voor school Premiere aangeschaft, en daar leer ik mee werken/maak ik de timelapse mee.

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #14 Gepost op: 7 februari 2014, 10:54:19 »
Hallo Rob,
Ben zelf ook voorzichtig begonnen  met timelapse. Heb de afgelopen dagen met een K30  650 opnamen gemaakt van een paar drukbezochte voersilo's voor vogels met een vertraging van 3 sec.
Ik gebruik windows moviemaker van MS. Krijg de beelden er wel in gesleept maar het lukt me niet om er een lopend filmpje van te maken.
Heb je per ongeluk wat tips of een ander programma wat zo mogelijk vrij te downloaden is?
Er zijn aardig wat alternatieven, doe nu zelf iets met Video Velocity.
Is gratis, maar dan op lagere filmkwaliteit, pas met de betaalde versie wordt het HD.
Dus, het is de vraag wat je nodig hebt.
Er zit wel een mooie overvloei optie in, die ik op 20% heb staan, zodat de overgang tussen losse frames niet zo schokkerig gaat.

Zoon Daan gaat vandaag nog op zoek naar betere, gratis alternatieven, dan kan ik je nog wat meer info geven.....
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline flying Finn

• Junior Member
« Reactie #13 Gepost op: 6 februari 2014, 21:35:32 »
Hallo Rob,

RonHendriks

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 9 december 2013, 22:51:48 »
10 seconden had het resultaat gehad van een half zo lang filmpje. Was dan denk ik erg kort geweest. 50 seconden over de bouw wat zo'n 5-6 uur heeft geduurd.

Je hebt 30 frames per seconde gebruikt, maar dat is helemaal niet nodig. Met de helft ervan kom je prima toe.

Offline robbierut

• Super Pentaxian
« Reactie #11 Gepost op: 9 december 2013, 22:37:06 »
Zoon Daan gebruikt Droid Timelapse op een Sony smartphone van ongeveer een jaar oud.
De kwaliteit daarvan is zeer behoorlijk te noemen, je kan het in ieder geval een keer testen.
Succes...

Dank, ga ik zo eens naar kijken :) Misschien leuk! :)

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #10 Gepost op: 9 december 2013, 19:04:47 »
Zoon Daan gebruikt Droid Timelapse op een Sony smartphone van ongeveer een jaar oud.
De kwaliteit daarvan is zeer behoorlijk te noemen, je kan het in ieder geval een keer testen.
Succes...

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #9 Gepost op: 9 december 2013, 12:26:41 »
Zou je hem willen vragen hoe hij dat dan precies maakt? :) Dat is iets waar ik zeker ook nog wel interesse in heb, gezien de snelheid/toegankelijkheid van smartphones! :)
Geen probleem Rob, ik zal vragen welk programma hij gebruikt, ik weet dat het Android is, maar niet welke App.

Offline robbierut

• Super Pentaxian
« Reactie #8 Gepost op: 9 december 2013, 11:15:37 »
Dit is een leuke timelapse geworden, prima gedaan.
Ik heb in huis ook een timelapse liefhebber, dus er komt nog wel eens wat voorbij.
Hij maakt ze nu vrijwel uitsluitend met zijn smartphone, die de timelapse opnames direct tot filmpje maakt.
Achteraf bewerken zit er dan niet meer in, maar de resultaten zijn vaak verbluffend....

Zou je hem willen vragen hoe hij dat dan precies maakt? :) Dat is iets waar ik zeker ook nog wel interesse in heb, gezien de snelheid/toegankelijkheid van smartphones! :)

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #7 Gepost op: 9 december 2013, 01:12:00 »
Dit is een leuke timelapse geworden, prima gedaan.
Ik heb in huis ook een timelapse liefhebber, dus er komt nog wel eens wat voorbij.
Hij maakt ze nu vrijwel uitsluitend met zijn smartphone, die de timelapse opnames direct tot filmpje maakt.
Achteraf bewerken zit er dan niet meer in, maar de resultaten zijn vaak verbluffend....

Offline robbierut

• Super Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 8 december 2013, 22:47:38 »
Ja leuk, maar een interval van 10 sec had dus ook gekund. Ruis vind ik heel acceptabel voor zo'n presentatie.

10 seconden had het resultaat gehad van een half zo lang filmpje. Was dan denk ik erg kort geweest. 50 seconden over de bouw wat zo'n 5-6 uur heeft geduurd.

Heb even gekeken btw, het schokken kwam door het af en toe opnieuw aanzetten. Had ik het (zoals normaal) gedaan via pktether dan was dat niet nodig geweest, en een stabieler beeld. Dat kon helaas niet wegens weinig accu meer over, en de lader in Apeldoorn.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 8 december 2013, 22:36:39 »
Ja leuk, maar een interval van 10 sec had dus ook gekund. Ruis vind ik heel acceptabel voor zo'n presentatie.

Offline robbierut

• Super Pentaxian
« Reactie #4 Gepost op: 8 december 2013, 22:21:53 »
Ik vind de ISO hiervoor prima te doen. De timelapse loopt prima en is een leuke vastlegging van de bouw. Enige grote nadeel waar ik me aan erger is dat het beeld constant wat in en uitzoomt.

Klopt, vind dit ook irritant. Weet ook niet precies waarom, kan zijn door mijn verkleining in photoshop, dat die niet elke keer goed is.

Leuk gedaan Rob! Is mooi filmpje geworden en ISO 25.600 stoort inderdaad totaal niet.
Je gaat ons ongetwijfeld nog vertellen hoe je dit hebt gedaan neem ik aan?  ;C :angel:

Vaste frequentie van foto's, en hoe heb je ze zo gemonteerd met muziek eronder?

Ik heb nu op de K3 ook timelapse functie zitten en ben ook van plan er wat mee te gaan doen, dus beetje uitleg zou mooi zijn  ;)

Hoe ik het heb gedaan:

Camera op statief, interval opname op 5 seconden. 999 opnames. Na dus 83 minuten(vaak wat eerder) op de trap ernaast, camera weer opnieuw aanzetten.

Alle foto's(4.000) in JPG geschoten, op de automaat met sluitertijd 1/25 en iso 25.600. Diafragma rond de 9 vgm. Daarna even snel kijken wanneer er pauze was, die verwijderen. Foto's in ACR(ja, dat werkt ook met JPG) iets aangepast(hooglichten, schaduwen, scherpte en ruis) en verkleint.
Toen waren alle foto dingen klaar.

Film:

Premiere openen, importeren van image reeks(verschijnt zodra je 1 foto aanklikt). Die maakt er zelf al een filmpje van van 1 foto=1frame vgm, kan ook zijn 1 foto=2 frames. Dan nog ietsjes versnellen/langzamer zetten. Titel toevoegen, etc.

Uploaden naar Youtube, uit hun muziek database rechtenvrije muziek zoeken en die eronder zetten. Filmpje openbaar zetten en klaar is kees :)

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust! Ook voor meer diepgang, etc.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #3 Gepost op: 8 december 2013, 19:26:36 »
Leuk gedaan Rob! Is mooi filmpje geworden en ISO 25.600 stoort inderdaad totaal niet.
Je gaat ons ongetwijfeld nog vertellen hoe je dit hebt gedaan neem ik aan?  ;C :angel:

Vaste frequentie van foto's, en hoe heb je ze zo gemonteerd met muziek eronder?

Ik heb nu op de K3 ook timelapse functie zitten en ben ook van plan er wat mee te gaan doen, dus beetje uitleg zou mooi zijn  ;)

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #2 Gepost op: 8 december 2013, 19:14:57 »
Ik vind de ISO hiervoor prima te doen. De timelapse loopt prima en is een leuke vastlegging van de bouw. Enige grote nadeel waar ik me aan erger is dat het beeld constant wat in en uitzoomt.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline robbierut

• Super Pentaxian
Timelapse
« Reactie #1 Gepost op: 8 december 2013, 19:06:21 »
Gister een timelapse gemaakt van de opbouw van ons eigen glazen huis. 2500 foto's op iso 25.600(donkere kroeg en ten bate van veel scherpte diepte) achter elkaar gezet.

https://www.youtube.com/watch?v=S2_7UdqSPOM

Wat vinden jullie ervan? En iso 25.600 teveel van het goede? Of prima te doen?