Auteur Topic: BeNe League Orange: Hoe gaat het met Sc Heerenveen?  (gelezen 1537 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonHendriks

  • Gast
Re: BeNe League Orange: Hoe gaat het met Sc Heerenveen?
« Reactie #8 Gepost op: 23 oktober 2012, 22:50:21 »
Toch alweer een tijdje geleden en dus ook een moment om eens naar de statistiekjes te kijken. Goed ook om te leren voor een volgend project. Al heel snel daalt het aantal kijkers, wellicht voor een deel omdat ze vrouwenvoetbal voorgeschoteld krijgen en misschien de mannen van Heerenveen hadden verwacht. Of is het teveel interview en had men iets anders verwacht. Toch duurt het tot 2 minuten voordat 50 % van de startende kijkers is verdwenen. Valt dus toch wel redelijk mee. Daarna zijn er wat peikjes die extra bekeken worden en zo zijn er toch piekjes die weer boven de 50% scoren (dubbel kijken wellicht). Eens zitten rekenen hoe dat met de overblijvers zit en dat viel mij toch wel heel erg reuze mee. De helft die niet afhaakt in het begin kijkt gemiddelt bijna 12 minuten naar de videoreportage en dat vind ik eigenlijk best wel heel veel. Zo zijn er vast die toch maar enkele minuten meer zullen kijken en dus ook een flink aantal die gewoon het hele stuk bekijken.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: BeNe League Orange: Hoe gaat het met Sc Heerenveen?
« Reactie #8 Gepost op: 23 oktober 2012, 22:50:21 »

RonHendriks

  • Gast
Re: BeNe League Orange: Hoe gaat het met Sc Heerenveen?
« Reactie #7 Gepost op: 4 oktober 2012, 17:02:31 »
Even vluchtig door het filmpje heengekeken. Ik zie behoorlijk wat ''jello'' waarschijnlijk de SR op de sensor? De hoeken van het beeld stretchen/swabberen nogal. In het vervolg misschien toch meer vanaf een statief werken? (met videokop)

Verder zou het een leuke volgende uitdaging kunnen zijn om wat meer te doen met nabewerking. Het beeld erg scherp/hard en contrastrijk, dit mag van mij wel wat minder en wat meer filmisch zeg maar. Ik heb ook het idee dat de gebruikte sluitertijd hier en daar nogal hoog ligt? De actie op het veld ziet er niet zo mooi vloeiend uit namelijk. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat 1/48ste bij 24 fps een veelgebruikte instelling is die mooi resultaat geeft.

Inhoudelijk heb ik het filmpje niet bekeken dus daar kan ik weinig over zeggen. Ik vind het verschil in z/w kleur wel leuk gedaan, geeft duidelijk verschil aan en is inderdaad lekker docu-achtig.

Thanks voor de tips. Tsja sommige van die zaken heb ik gewoonweg technisch nog niet onder controle, dan doe ik maar wat zeg maar. Het bewegen van het beeld is iets waar ik me al eerder aan gestoten heb, maar waar ik nog niet helemaal de controle over heb (als dat al kan).

Sluitertijden en hun toepassingen zijn mij nog even een te groot raadsel om daar een plan op te maken dat gebaseerd is op kennis. Misschien moeten we eens in Eindhoven ergens koffie drinken, voor enige uitleg.

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re: BeNe League Orange: Hoe gaat het met Sc Heerenveen?
« Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2012, 16:21:24 »
Even vluchtig door het filmpje heengekeken. Ik zie behoorlijk wat ''jello'' waarschijnlijk de SR op de sensor? De hoeken van het beeld stretchen/swabberen nogal. In het vervolg misschien toch meer vanaf een statief werken? (met videokop)

Verder zou het een leuke volgende uitdaging kunnen zijn om wat meer te doen met nabewerking. Het beeld erg scherp/hard en contrastrijk, dit mag van mij wel wat minder en wat meer filmisch zeg maar. Ik heb ook het idee dat de gebruikte sluitertijd hier en daar nogal hoog ligt? De actie op het veld ziet er niet zo mooi vloeiend uit namelijk. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat 1/48ste bij 24 fps een veelgebruikte instelling is die mooi resultaat geeft.

Inhoudelijk heb ik het filmpje niet bekeken dus daar kan ik weinig over zeggen. Ik vind het verschil in z/w kleur wel leuk gedaan, geeft duidelijk verschil aan en is inderdaad lekker docu-achtig.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

RonHendriks

  • Gast
Re: BeNe League Orange: Hoe gaat het met Sc Heerenveen?
« Reactie #5 Gepost op: 1 oktober 2012, 20:58:44 »
Eens naar de kijkcijfers gekeken:


RonHendriks

  • Gast
Re: BeNe League Orange: Hoe gaat het met Sc Heerenveen?
« Reactie #4 Gepost op: 24 september 2012, 18:22:05 »
Leuk om naar te kijken. Maar waarom in zw/wt?

Ik vind het zelf wel mooi en maakt het ook meer documentaire achtig. De buitenscenes in kleur om zo de verschillende onderdelen ook een eigen sfeer te geven. Ook nog iets om mee te experimenteren, want het ene z/w is het andere nog niet.

Offline DickL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 760
    • Mijn Flickr albums
Re: BeNe League Orange: Hoe gaat het met Sc Heerenveen?
« Reactie #3 Gepost op: 24 september 2012, 17:48:50 »
Leuk om naar te kijken. Maar waarom in zw/wt?
K-3iii | K-1 | K-3 | K-01 | K-5 | K-m 
HD DA 55-300 PLM | DA 18-135 | DA 21 Limited | DA 35/2.4 | DA 18-55 WR
DFA 24-70 | DFA 150-450 | DFA 100 MACRO WR 
FA77 1.8 Limited | FA43 1.9 Limited | FA31 1.8 Limited
Sigma 70-200/2.8 II | Sigma AF 8-16

RonHendriks

  • Gast
Re: BeNe League Orange: Hoe gaat het met Sc Heerenveen?
« Reactie #2 Gepost op: 24 september 2012, 17:27:58 »
Tsja nu nog kijkers vinden voor het mooie werk, waar uiteraard nog de nodige dingen inzitten die verbeterd kunnen worden. Het is ook een lerende terwijl je er mee bezig bent project, het filmen.

http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/84493/video-reportage-sc-heerenveen-vrouwen

http://www.vrouwenvoetbalnederland.nl/vvned/index.php?option=com_content&view=article&id=8370:videoreportage-vrouwen-van-heerenveen&catid=1&Itemid=2

Er zijn er nog een paar en er doen wat mensen hun best om zo het team te promoten en nog enkele sponsoren te vinden (om de busreis naar België van te betalen).

RonHendriks

  • Gast
BeNe League Orange: Hoe gaat het met Sc Heerenveen?
« Reactie #1 Gepost op: 24 september 2012, 02:12:36 »
Afgelopen vrijdag naar de wedstrijd in de BeNe League PSV/FCE tegen Sc Heerenveen in het Jan Louwers Stadion in Eindhoven geweest voor een verslag. Foto's gemaakt voor vrouwenvoetbalnederland en een afspraak gemaakt met Heerenveen voor een videoverslag en -interview.

Sc Heerenveen vrouwen in Eindhoven

Ik zou zeggen, ga lekker zitten, neem een kopje koffie met een koekje en geniet 23 minuten!
« Laatst bewerkt op: 24 september 2012, 02:16:48 door RonHendriks »