Auteur Topic: Eef Kamerbeek Games: interview met Carola van Wagtendonk  (gelezen 970 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Eef Kamerbeek Games: interview met Carola van Wagtendonk
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2012, 21:08:39 »
De tussenstukjes algemeen beeld doen het goed :) ze mogen alleen wel wat korter. Niet helemaal afgekeken, is me wat te lang en gaat mij nu ook wat meer om filmische/fotografische kwaliteiten. Belichting en kleur ziet er strak uit! Stuk fijner dan werken in een sporthal lijkt me :) De DOF mag van mij wat groter, maar misschien is dat ondertussen ook je persoonlijke kenmerk geworden en moet je het behouden. Je ziet het bij interviews niet zo vaak?

Wat tips:
Ik kan niet zo goed horen of je het al hebt gedaan maar een fade in/out van geluid tussen verschillende shots maakt de overgangen wat minder hard. Als je het al hebt gedaan misschien dus nog iets maar faden.

Als je je vraagstelling net iets anders maakt, dan kun je je eigen stem helemaal weglaten. Dat kan nu al op veel plaatsen. Je ziet dit erg vaak bij interviews, uit het antwoord blijkt dan vanzelf al wat de vraag was. Dit is wat vervelend om te zeggen, maar je hebt in mijn oren geen hele prettige video/radio/telefoon-stem. Nu is dit soort videos vooral informatief, dus is dat niet het aller belangrijkste, maar het is ietwat afleidend en het is iets wat je richting professionalisering mee kan nemen. Hoeft helemaal geen probleem te zijn als je de eigen stem dus weg kan laten, de focus komt daarmee sowieso meer op de sporter te liggen.

Anders zoals rob zei wellicht opnieuw opnemen in de richting van de microfoon en dan wel weer mengen met het achtergrond geluid, anders klinkt het raar. Dan moet je dus even een sample van 2 minuten achtergrond gerommel opnemen langs de baan.

Laatste tip wat betreft de audio is om haar/jouw stem al te laten beginnen onder een van de tussenstukjes en dan pas te wisselen naar het shot waar de audio ook bij hoort.

K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Eef Kamerbeek Games: interview met Carola van Wagtendonk
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2012, 21:08:39 »

RonHendriks

  • Gast
Eef Kamerbeek Games: interview met Carola van Wagtendonk
« Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2012, 18:28:50 »
Ik heb op de Eef Kamerbeek Games in Eindhoven een flink deel van mijn tijd besteed aan een interview met 100m loopster en verspringster Carola van Wagtendonk.

Ook deze keer weer de nodige dingen die beter en anders mogen. Zo heb ik toch wel de nodige issues met het geluid. Deel door eigen toedoen, te lawaainge omgeving, maar ook door even geen andere goede plek ter beschikking hebben. Ook daar wordt aan gewerkt voor een volgende keer.

Carola van Wagtendonk