Auteur Topic: GLOW 2011 [Final Stage]  (gelezen 2019 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:GLOW 2011 [Final Stage]
« Reactie #10 Gepost op: 20 november 2011, 16:05:20 »
Ik wil ook heel graag weer aan de slag met film, genoeg ideeen.

Probleem is alleen de tijd zoals je zelf ook aangeeft, een uurtje foto's maken kan prima. Maar 1 minuut film kost over het algemeen gewoon 1 uur aan beeldmateriaal en nog meer uren editen. Dat heb ik ook wel gemerkt in die paar filmpjes die ik hier geplaatst heb, allemaal rond de minuut maar uren werk.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:GLOW 2011 [Final Stage]
« Reactie #10 Gepost op: 20 november 2011, 16:05:20 »

Offline Lysvik

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1929
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:GLOW 2011 [Final Stage]
« Reactie #9 Gepost op: 18 november 2011, 20:18:17 »
Iedereen weer bedankt voor de reacties. Het filmpje is in iMovie (een standaard meegeleverde app op de Mac) gemaakt op basis van een standaard template zodat je niet al teveel aanpassingen hoeft te doen (kan natuurlijk wel, maar hoeft niet). Dit filmpje nam alles bij elkaar toch al snel 2 uur in beslag voor 1 1/2 minuut film. Wel erg leuk om te doen overigens!

Erg gaaf! Muziek is uitstekend en maakt het geheel spannend. Mooie beelden alleen jammer dat de film zo kort is...   :(

De fragmenten kunnen langer (had ik eerste instantie ook, 3 min film) maar dan gaat al snel de dynamiek verloren. De muziek en de overgangen zaten al in de template en ik vond deze wel goed. Als echte videobewerker zal je alles zelf willen editen (heb ik vroeger op de Windows PC ook wel gedaan) maar dan ben je wel een veelvoud aan tijd kwijt en dat had ik er nu even niet voor over.

Erg mooi gemaakt, mooie muziek. De titels vind ik niet hinderlijk.
Ik ga dat ook eens proberen. Hoe bewerk/maak je zo een filmpje eigenlijk?

Hieronder een screendump van iMovie met wat uitleg. Voor de Windows omgeving is er bijvoorbeeld software van Magix (Magix Video DeLuxe, werkt op ongeveer dezelfde wijze.



De gele lijntjes in de tijdlijn onderaan zijn de gekozen fragmenten.

....Wat tips:
- De fancy effecten zoals de slides en de titels tussendoor zou ik gewoon weg laten, dit geeft een hoog home-video gehalte (tenzij dit het doel was natuurlijk). Gewoon een harde cut naar het volgende shot, er is bijna geen film te bedenken waarin ze dat soort overgangen tussen shots gebruiken, hooguit een fade, het is alleen maar afleidend.

Nu ik dit schrijf krijg ik gelijk weer zin om weer een nieuw filmpje te maken, ik zal je tips dan zeker meenemen :)
 
« Laatst bewerkt op: 18 november 2011, 20:43:03 door Lysvik »

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:GLOW 2011 [Final Stage]
« Reactie #8 Gepost op: 18 november 2011, 18:52:17 »
Erg gaaf! Muziek is uitstekend en maakt het geheel spannend. Mooie beelden alleen jammer dat de film zo kort is...   :(
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:GLOW 2011 [Final Stage]
« Reactie #7 Gepost op: 18 november 2011, 17:38:46 »
Erg mooi gemaakt, mooie muziek. De titels vind ik niet hinderlijk.
Ik ga dat ook eens proberen. Hoe bewerk/maak je zo een filmpje eigenlijk?

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:GLOW 2011 [Final Stage]
« Reactie #6 Gepost op: 18 november 2011, 14:04:53 »
Mooi gedaan hoor!
Het is inderdaad een festival wat op film beter is vast te leggen omdat het zo beweeglijk en veranderlijk is.
(Dat maakt het ook wel weer een uitdaging om het te fotograferen natuurlijk  ;D )

Maar zeker een leuke impressie deze film.
De titels leiden wel een beetje af, zoals Jordy ook al zei.
Muziek vindt ik wel prima.

Henk

Wat ik me nu ineens bedenk (stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb!)...veel plaatsen op Glow zouden perfect geschikt zijn voor time-laps opnamen. Dat ga ik volgend jaar zeker doen!

Beetje lastig als je steeds 20 seconden moet belichten, de beelden veranderen immers enkele malen per seconde dus timelapse geeft dan steeds een hele rare plotselinge overgang naar een beeld 20 seconden later. Dus niet zo geschikt voor timelapse lijkt me, tenzij je de bewegende mensen massa's wil laten zien. Timelapse gebruik je volgens mij juist om dingen te laten zien die weinig veranderen over een lange tijd, zoals bewegen van wolken etc. Door dit dan versneld af te spelen maak je die verandering zichtbaar.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re:GLOW 2011 [Final Stage]
« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2011, 11:36:04 »
Heel leuke impressie met mooie bijpassende muziek. Nodigt uit om volgende keer een iets langer filmpje te maken.

henkvanzuylen

  • Gast
Re:GLOW 2011 [Final Stage]
« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2011, 06:23:47 »
Mooi gedaan hoor!
Het is inderdaad een festival wat op film beter is vast te leggen omdat het zo beweeglijk en veranderlijk is.
(Dat maakt het ook wel weer een uitdaging om het te fotograferen natuurlijk  ;D )

Maar zeker een leuke impressie deze film.
De titels leiden wel een beetje af, zoals Jordy ook al zei.
Muziek vindt ik wel prima.

Henk

Wat ik me nu ineens bedenk (stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb!)...veel plaatsen op Glow zouden perfect geschikt zijn voor time-laps opnamen. Dat ga ik volgend jaar zeker doen!

RonHendriks

  • Gast
Re:GLOW 2011 [Final Stage]
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2011, 01:15:56 »
Dat is lang niet gek hoor. Ik vind dat je er best een mooie film van hebt gemaakt. De drama muziek gaat net iets meer naar de drama kant als de beelden, maar kan mij wel weten te boeien.

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:GLOW 2011 [Final Stage]
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2011, 01:04:42 »
Leuk gedaan hoor :)

Ik heb er ook nog over gedacht om voor film te gaan maar heb toch voor foto's gekozen. Als je meer dan alleen de projectie wil kunnen zien dan wordt het toch wel een beetje ruizig allemaal met zo weinig licht.
Ben benieuwd naar meer videomateriaal van jouw hand!

Wat tips:
- De fancy effecten zoals de slides en de titels tussendoor zou ik gewoon weg laten, dit geeft een hoog home-video gehalte (tenzij dit het doel was natuurlijk). Gewoon een harde cut naar het volgende shot, er is bijna geen film te bedenken waarin ze dat soort overgangen tussen shots gebruiken, hooguit een fade, het is alleen maar afleidend.

- De muziek was mij iets te dramatisch en imposant voor wat er te zien was.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline Lysvik

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1929
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
GLOW 2011 [Final Stage]
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2011, 23:42:48 »
De laatste dag van GLOW 2011, een evenement dat vraagt om bewegend beeld...

Een korte impressie met de K5 met DA*16-50 2.8 als gereedschap.

GLOW 2011 [Final Stage]

Zet ook het geluid even aan.

« Laatst bewerkt op: 19 februari 2012, 12:04:01 door Lysvik »