Auteur Topic: video - gouden bekerpoetser  (gelezen 1394 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline WitteWeduwe

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 82
Re:video - gouden bekerpoetser
« Reactie #8 Gepost op: 6 november 2011, 00:35:50 »
Uitwerking echt geweldig, maar het verhaal wat onduidelijk. De beker glimt al voordat je gaat poetsen.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:video - gouden bekerpoetser
« Reactie #8 Gepost op: 6 november 2011, 00:35:50 »

henkvanzuylen

  • Gast
Re:video - gouden bekerpoetser
« Reactie #7 Gepost op: 5 november 2011, 23:21:33 »
Jordy...verrekte origineel gedaan!

Het enige wat mij meteen opviel....ik dacht gelijk waarom heeft die man niet van die witte handschoentjes aan

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:video - gouden bekerpoetser
« Reactie #6 Gepost op: 16 oktober 2011, 09:10:35 »
Geweldig, creatief, geniaal, leuk.

Zijn mooie commentaren, bedankt allemaal :)
Hij is al 60 keer bekeken maar toch nog vrij weinig commentaren hier. Wil toch niet zo van de grond komen in deze hoek geloof ik.

Zou het wel leuk vinden om wat meer inhoudelijk commentaar te krijgen. Welke shots vind je mooi? Waarom? Wat werkt er wel of niet?
Wat snap je wel/niet? Dat idee
:)

Niets moet natuurlijk, maar het mag wel.


Ik zou wel reactie willen hebben of je mijn inhoudelijk commentaar apprecieert...  ;)
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:video - gouden bekerpoetser
« Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2011, 17:36:53 »
Leuk filmpje...
De muziek, vooral helemaal in het begin is lekker spannend. Ook de beelden in het begin dat je eerst een aantal delen van die man ziet (ben jij dat Jordy?) is ook met een vermakende spanning gefilmd (wat gaat hier gebeuren?). Daar vind ik de film interessant. Wat ik bijvoorbeeld miste is dat de persoon een grote zonnebril (of zoiets) met enige spanning opzet. Het geheel blijft dan nog een beetje mysterieus.
De stoel had van mij ook wel met plastic mogen worden afgeplakt.
De tas had ook wel wat spannender kunnen worden bekleed zodat men in de spanning blijft wat er in zit. Tijdens het openen van de de tas had er wel wat (mysterieuse) rook uit mogen komen. De man had m.i. ook handschoenen moeten dragen om de steriliteit te verhogen. Na het openen van de koffer werd voor mij de spanning geheel weggenomen en was het misschien wel spannend/mysterieus geweest als de schoonmaak supersnel was weergegeven. En dan op het laatst met de beker op tafel met opschrift weer normaal gefilmd.
Maar niettemin, leuk gedaan en knap dat je er ook zoveel voor had moeten doen.  :good:
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:video - gouden bekerpoetser
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2011, 23:56:29 »
Geweldig, creatief, geniaal, leuk.

Zijn mooie commentaren, bedankt allemaal :)
Hij is al 60 keer bekeken maar toch nog vrij weinig commentaren hier. Wil toch niet zo van de grond komen in deze hoek geloof ik.

Zou het wel leuk vinden om wat meer inhoudelijk commentaar te krijgen. Welke shots vind je mooi? Waarom? Wat werkt er wel of niet?
Wat snap je wel/niet? Dat idee :)

Niets moet natuurlijk, maar het mag wel.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

RonHendriks

  • Gast
Re:video - gouden bekerpoetser
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2011, 09:47:34 »
Ik vind hem in ieder geval hartstikke leuk!

Offline DickL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 760
    • Mijn Flickr albums
Re:video - gouden bekerpoetser
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2011, 01:20:06 »
Geweldig en inderdaad erg creatief. Ik heb de K5 nu twee maanden en ben alleen maar bezig geweest om de (foto) mogelijkheden van het ding te leren kennen, er mee te experimenteren en proberen er mooie foto's uit te krijgen. Moet me maar eens gauw in de video mogelijkheden verdiepen.

Gr

Dick
K-3iii | K-1 | K-3 | K-01 | K-5 | K-m 
HD DA 55-300 PLM | DA 18-135 | DA 21 Limited | DA 35/2.4 | DA 18-55 WR
DFA 24-70 | DFA 150-450 | DFA 100 MACRO WR 
FA77 1.8 Limited | FA43 1.9 Limited | FA31 1.8 Limited
Sigma 70-200/2.8 II | Sigma AF 8-16

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
video - gouden bekerpoetser
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2011, 00:54:46 »
Ik denk dat onderstaand filmpje wel wat toelichting kan gebruiken, zie onder het filmpje:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KS4VMQDw6nQ&hd=1[/youtube]

Ingezonden voor een wedstrijd/ludieke actie van een uitzendbureau waarbij ze een 'gouden bekerpoetser' zochten. Degene met de beste en originele motivatie kon een reis naar de golden gate (san francisco) winnen.
Creatief gedacht en een filmpje als inzending gemaakt, youtube link in het tekstvak geplaatst voor de inzending + ludieke motivatie.

Helaas niets gewonnen, uit de uitslag bleek wel dat men niet op zoek was naar een originele inzending, maar gewoon een eigen werknemer en zichzelf een veer in de r**t wou steken :D Aangezien dit de winnaar was:

"Ik doe eigenlijk gewoon mijn werk via Creyf's, ben flexibel en altijd wel in voor overwerk wat nu ook bij Tokheim zeker nodig is. Ook bij mijn vorige bijbaan via Creyfs bij drukkerij Dkzet waren het vaak lange dagen en vooral nachten die ik maakte. Ook vind ik Creyfs een erg fijn uitzendbureau, ze hebben de administratie altijd goed in orde en het zijn ook heel aardige mensen die er werken en die bij vragen altijd goed en snel antwoord geven. Daar zou ik graag voor als Gouden Bekerpoetser aan de slag gaan."".

Geen woord over de vacature of waarom hij deze ludieke functie zou moeten bekleden, terwijl daar expliciet om gevraagd werd en nou ook niet bepaald origineel als je het mij vraagt.


Affijn, waar het hier om gaat is dat ik er wel een leuk filmpje aan over heb gehouden en dat wou ik hier toch wel even laten zien voordat ik het offline haal!
Gefilmd met de K5 en als ik het me goed herinner de DA15, DA35 en de F-50.

Uurtje of 3 voor alle shots (met enige hulp van pa, bedankt :))
Uurtje of 5-8 voor de edit, color grading, muziek etc.

Niet het beste wat betreft ruis en kleur, lastig omstandigheden, ondergaande zon, weinig licht.
Maar ben wel tevreden met de gekozen shots, overgangen, verhaallijn, muziek etc.

Ik weet dat video lang niet bij iedereen hier geliefd is, maar toch wel benieuwd naar wat jullie er hier van vinden :)
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2011, 01:05:45 door jjw »
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels