Auteur Topic: Spelregels kettingfoto rubriek  (gelezen 25839 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2014, 15:18:07 »
Ik heb toch Thorans suggestie overgenomen, dan blijft de snelheid er beter in. En je hebt, zeker in het begin nog lang niet het overzicht wie je allemaal kunt/wilt nomineren. Juist door het nu (vooralsnog ?) open te houden hopen we toch wat meer en wat snellere reacties te krijgen (dus meer activiteit).

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2014, 15:18:07 »

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2014, 15:16:12 »
Plan van Thoran heeft één nadeel. Als je een passende volgfoto wil plaatsen kan de succesvolle opvolging verstoord worden door een willekeurig geplaatste andere foto. Ook bij fotoclubs waar een kettingfoto wordt gedaan is de volgorde voorgeschreven/vastgelegd.
Mijn voorstel is om bij het eerste plan te blijven en de termijn van 1 week te bekorten tot 3 dagen.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2014, 15:11:50 »
Goed idee, beter dan de huidige voorzet. Zo houd je de snelheid erin en wordt het zaak om snel te reageren.
Ik heb de regels aangepast.

Groeten,
J@@P
« Laatst bewerkt op: 19 september 2014, 15:15:41 door J@@P »
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2014, 13:21:45 »
Waarom deelname niet vrij laten?

Voorbeeld.
 Ik heb een foto die perfect past op de voorgaande maar mag hem niet plaatsen omdat ik de beurt niet heb... en genomineerde staat voor het blok nu hij geen foto heeft die volgens hem past op de voorgaande...

Persoonlijk vind ik een week wachten ... terwijl er mogelijk zat geschikte fotoos onder de leden aanwezig zijn erg jammer.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2014, 10:04:10 »
Voor het subboard "Ketting foto's" hanteren we de volgende spelregels:
  • Ieder forumlid mag een foto plaatsen die qua thema of associatie aansluit bij de vorige foto. Een korte toelichting op de gelegde associatie is wenselijk maar niet verplicht.
  • Het is niet de bedoeling om inhoudelijk op de foto's te reageren, berichten bevatten alleen een nieuwe foto en eventueel een korte toelichting.
  • Maximaal 1 foto per dag per deelnemer.
Mocht er behoefte zijn aan aanvulling/wijziging op deze regels dan graag een PB aan één van de mods. Deze regels zijn op het moment van starten van dit topic bedacht, maar kunnen uiteraard aangepast worden als blijkt dat ze niet duidelijk/werkbaar/volledig zijn.

Edit 1 19-09-2014: Het systeem van nomineren is geschrapt, ieder lid mag nu met een nieuwe foto reageren op een geplaatste foto. Zo blijft de snelheid erin.
Edit 2 25-09-2014: Regel van max. 1 foto/per lid/per dag toegevoegd om (te hoge) snelheid te reguleren.
« Laatst bewerkt op: 25 september 2014, 12:39:31 door J@@P »
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)