Auteur Topic: "Airshow" op Vlieland  (gelezen 1016 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kraayke

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 828
  • Geslacht: Man
  • Het meervoud van Lef is... Leffe.. .. Goei bierke
    • Tractor pulling
Re:"Airshow" op Vlieland
« Reactie #10 Gepost op: 26 september 2010, 09:54:07 »
Foto 2 .. helemaal super..

Foto 3 zie ik toch ook graag.. en zou het in het z/w misschien ook zeker niet slecht doen.

Leerzaam voor mij om te lezen hoe het komt dat er bij foto 1 en 4 randen om het vliegtuig zitten.. Thanks daarvoor.
Pentax K-x, F 100-300mm, DA 18-55mm II, Tamron SP AF 90mm F2.8, DA 50-200mm, F 35-80mm, Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:"Airshow" op Vlieland
« Reactie #10 Gepost op: 26 september 2010, 09:54:07 »

Offline Mikeeagle

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 58
  • SAAB: Born from Jets
Re:"Airshow" op Vlieland
« Reactie #9 Gepost op: 25 september 2010, 22:01:48 »
Heb de orginele JPG nog eens even bekeken en naast de bewerkte versie gelegd. Binnenkort maar eens een nieuwe bewerking maken, ben blijkbaar toch iets te ver doorgeschoten. Bedankt voor de bevestiging van het al bestaande vermoeden.  :toppie:


Dit moet genoeg zeggen dacht ik zo...  ;)



Greetz,
Hans.

Om jaloers op te worden... :P

Offline Ghanz

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 622
Re:"Airshow" op Vlieland
« Reactie #8 Gepost op: 25 september 2010, 21:22:31 »
Citaat van: EviZ
Bij foto 1 daarentegen zit de halo rond het vliegtuig, dus wat dat betreft ben ik benieuwd naar jouw eigen bevindingen.

Heb de orginele JPG nog eens even bekeken en naast de bewerkte versie gelegd. Binnenkort maar eens een nieuwe bewerking maken, ben blijkbaar toch iets te ver doorgeschoten. Bedankt voor de bevestiging van het al bestaande vermoeden.  :toppie:


Citaat van: EviZ
En, zat je echt in de 'verkeerstoren'?

Dit moet genoeg zeggen dacht ik zo...  ;)



Greetz,
Hans.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:"Airshow" op Vlieland
« Reactie #7 Gepost op: 25 september 2010, 17:46:43 »
@EviZ:
Die halo's zijn, in ieder geval bij 4, het gevolg van condensatie. Als je goed kijkt zie je bij 4 zelfs een lichte regenboog erin. De lucht was redelijk vochtig, dus in de lage druk bove de vleugel condenseert deze tot druppels. Wat foto 1 betreft, die was al een twijfel geval bij het bewerken, ik durf niet te zeggen of het condens of net wat te veel spelen met de curve functie is geweest. Dus mogelijk gaat ook deze in de herkansing.  ;)

Nu je het zegt, zie ik in foto 4 een regenboog, en deze is alleen 'boven' de vleugels. Bij foto 1 daarentegen zit de halo rond het vliegtuig, dus wat dat betreft ben ik benieuwd naar jouw eigen bevindingen.

En, zat je echt in de 'verkeerstoren'?

greetz,
Erik

Offline Ghanz

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 622
Re:"Airshow" op Vlieland
« Reactie #6 Gepost op: 25 september 2010, 17:38:02 »
Dank jullie wel voor de leuke reacties.  :)

@ Alwin:
Ben in totaal met een 130 foto's van (6) vliegtuigen thuis gekomen. Daarvan heb ik er nog geen 5 weggegooid. Maar heb er op dooie momenten ook op de camera zelf al wel verwijderd. Alles opgeteld, een kleine 20 foto's weggegooid. Maar, heb ook de nodige foto's die veel op elkaar lijken, daar gaan er misschien ook nog wat van weg.

@EviZ:
Die halo's zijn, in ieder geval bij 4, het gevolg van condensatie. Als je goed kijkt zie je bij 4 zelfs een lichte regenboog erin. De lucht was redelijk vochtig, dus in de lage druk bove de vleugel condenseert deze tot druppels. Wat foto 1 betreft, die was al een twijfel geval bij het bewerken, ik durf niet te zeggen of het condens of net wat te veel spelen met de curve functie is geweest. Dus mogelijk gaat ook deze in de herkansing.  ;)

@Mikeeagle
Ik denk dat je de toren van de Vliehors range wel "in de buurt" kan noemen. :D

Greetz,
Hans.

Offline Mikeeagle

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 58
  • SAAB: Born from Jets
Re:"Airshow" op Vlieland
« Reactie #5 Gepost op: 25 september 2010, 17:24:06 »
heel gave foto's, neem aan in de buurt van de Vliehorst range?

Gr,

Michiel

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:"Airshow" op Vlieland
« Reactie #4 Gepost op: 25 september 2010, 16:38:28 »
Zoo, foto 2 is idd een prachtige foto, vol dynamiek.
Bij foto 1 en 4 zitten wat vlekken (halo's?) rond de toestellen, die afbreuk doen aan de foto.
3 is ook tof, als het ware een uitbeelding van een toestel dat de geluidsbarriere doorsnijdt. Zou het mss ook mooi doen in z/w?

greetz,
Erik

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:"Airshow" op Vlieland
« Reactie #3 Gepost op: 25 september 2010, 13:51:33 »
Ook voor mij foto 2. Het lijkt zo schuin voor je langs te flitsen! Goed hoor!

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Alwin

  • Gast
Re:"Airshow" op Vlieland
« Reactie #2 Gepost op: 25 september 2010, 13:45:34 »
Foto 2 vind ik heel mooi, hoe dat razendsnelle vliegtuig je foto invliegt ... Verbazingwekkend hoe je zo'n snel vliegtuig zo scherp op de foto krijgt. Je hebt vast heel wat meer foto's gemaakt waarvan er maar een paar gelukt zijn?

Offline Ghanz

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 622
"Airshow" op Vlieland
« Reactie #1 Gepost op: 25 september 2010, 13:40:52 »
Afgelopen dinsdag een dagje op Vlieland geweest. Heb daar o.a. de volgende plaatjes geschoten:

1.


2.


3.


4.


5.



Greetz,
Hans.