Auteur Topic: graag commentaar  (gelezen 838 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: graag commentaar
« Reactie #5 Gepost op: 23 maart 2017, 22:27:00 »
Experimenteren is altijd leerzaam en niet alle resultaten hoeven publiekelijk gemaakt te worden.
Ik vind deze "experimenten" niet mooi (smaak). Wat ik mij altijd afvraag is waarom "nog niet zo goed gelukte foto's" of "mislukte" foto's gebruikt worden om te experimenteren....het resultaat is (m.i.) zelden overtuigend....Waarom niet experimenteren met goede foto's?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: graag commentaar
« Reactie #5 Gepost op: 23 maart 2017, 22:27:00 »

Offline Yahrr

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 258
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is geen foto
Re: graag commentaar
« Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2017, 19:01:05 »
Foto 1 is een redelijk geslaagd silhouet, maar mist een duidelijk onderwerp. Daarnaast stoort de lage resolutie waardoor de randen "gepixeld" zijn.
Foto 2 is een leuk kleurexperiment maar heeft teveel in beeld om boeiend te zijn.

Maar laat je niet ontmoedigen. Bijt je vast in deze experimenten en ga lekker verder.
K20D K3II| 16-50 50-135 Sigma 10-20mm Kiron 105 macro M50-1,4| 360FGZ | Manfrotto BeFree en 055PRO | Crumpler Quick Escape Sling

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: graag commentaar
« Reactie #3 Gepost op: 23 maart 2017, 15:45:11 »
Je wil graag commentaar :lolk: Ik denk dat het goed is om te experimenteren, belangrijk daarbij is dat je zelf tevreden bent over het resultaat. Ik denk dat het er niet verkeerd uitziet. Dit soort bewerkingen heeft uiteraard alles te maken met smaak, en mijn smaak is het niet. Maar blijf rustig experimenteren, want het gaat er ook om dat je plezier hebt in waar je mee bezig bent.
helemaal mee eens, alleen door veel te experimenteren kom je uiteindelijk tot goede resultaten
cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: graag commentaar
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2017, 10:32:21 »
Je wil graag commentaar :lolk: Ik denk dat het goed is om te experimenteren, belangrijk daarbij is dat je zelf tevreden bent over het resultaat. Ik denk dat het er niet verkeerd uitziet. Dit soort bewerkingen heeft uiteraard alles te maken met smaak, en mijn smaak is het niet. Maar blijf rustig experimenteren, want het gaat er ook om dat je plezier hebt in waar je mee bezig bent.

Offline Claudio

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
  • Pentax, what else?
graag commentaar
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2017, 21:39:56 »
wat geexperimeerd met foto's die niet zo goed gelukt waren.
1 - hazalaar

2 - orchidee
K5 II, grip, 18-55 WR, Sigma 18-300 HSM, 55-300 ED, ..........ME