Auteur Topic: Marolens met tussenringen.  (gelezen 774 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Marolens met tussenringen.
« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2020, 09:46:02 »
Mocca, Peter en Zoran, bedankt voor jullie reacties. Het is lastig fotograferen op deze manier vanwege de grote lengte door de tussenringen en uitgedraaide macrolens, samen ruim 30 cm.
De foto's zijn wat scherpte en belichting goed gelukt. Ook de onderwerpen vind ik leuk gekozen, ik vind het altijd erg leuk om al die details te zien (die je met het blote oog nauwelijks meer zal waarnemen). Ik neem aan dat je deze foto's uit de hand hebt genomen, heb je ook nog een flitser gebruikt?
Citaat

Vanwege het donkere- en winderige weer kon ik buiten geen goede foto's maken van planten of beestjes; daarom heb ik ze binnen gemaakt m.b.v. een statief en een lamp. Buiten maakte ik deze "uit de hand":
3. Schroefkop 9mm, niet bijgesneden.
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2020, 10:09:38 door abakker »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Marolens met tussenringen.
« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2020, 09:46:02 »

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Marolens met tussenringen.
« Reactie #4 Gepost op: 28 mei 2020, 18:59:57 »
Leuk experiment.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Marolens met tussenringen.
« Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2020, 12:36:43 »
De foto's zijn wat scherpte en belichting goed gelukt. Ook de onderwerpen vind ik leuk gekozen, ik vind het altijd erg leuk om al die details te zien (die je met het blote oog nauwelijks meer zal waarnemen). Ik neem aan dat je deze foto's uit de hand hebt genomen, heb je ook nog een flitser gebruikt?

Groet,  Peter

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Marolens met tussenringen.
« Reactie #2 Gepost op: 26 mei 2020, 14:53:38 »
wel leuk om te zien wat je dan allemaal kan zien. heb het zelf ook weleens gedaan.
Zelfs een keer macro balg, tussenringen en macrolens. Het is alleen erg lastig fotograferen.

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Marolens met tussenringen.
« Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2020, 23:26:46 »
Als test heb ik al mijn macro tussenringen (155mm) aan elkaar gekoppeld en tussen mijn K-S2 en Panagor 90mm F2.8 macrolens gezet. De vergroting wordt dan afhankelijk van het uitdraaien van de macrolens, tussen 1,75:1 en 2.80:1
1. Onderkant boomblaadje


2. Foto van de bloem van een kleine paarse dovenetel met mijt.
« Laatst bewerkt op: 26 mei 2020, 07:17:15 door abakker »