Auteur Topic: voorstellen  (gelezen 390 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2023, 10:39:51 »
Het klopt wat Henk zegt: er zit niet zoveel activiteit meer in het forum. Zelf ben ik ook lang weggeweest maar probeer ik het wel weer wat op te pakken. Dus ook vanuit mij welkom.
En ook op de vraag over de accu's deel ik de gegeven mening: ik gebruik alles door elkaar en merk geen verschil, maar daar moet je wel wat geluk mee hebben. Op Ali vanaf € 11,-- (2300mAh), , 123accu € 20,50 (1250mAh) en bij de fotozaak €70,-- (de originele, 1860mAh). Er zullen toch wel verschillen inzitten....

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2023, 10:39:51 »

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2023, 15:00:14 »
Hallo, welkom op het forum. Er zit niet heel veel leven meer in hier, maar zo nu en dan leeft het weer wat op.
Wat betreft je vraag, zelf gebruik ik zowel originele als niet originele door elkaar, minstens 4 verschillende merken, nooit problemen mee gehad, en ook geen merkbaar verschil in gebruik, ook al zegt men dat ze sneller leeg zijn. Het zou best kunnen, maar ik merk het niet. Ik moet er wel bijzeggen dat ik momenteel met een K1 werk, en ook de K3, K5, K01 gebruik ik soms nog wel.

Henk

Offline Swimke

  • Newbie
  • Berichten: 1
voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2023, 17:40:52 »
Hallo.
 ik ben Swimke en ik en mijn vrouw hebben 3 Pentax camera's .
Kx, K70 en een Kf. Daarbij hebben we verschillende lenzen. een Sigma 18-300 mm en en Pentax 50_300 mm nog een 50mm van Pentax en een sigma 150-500 mm.
Wij maken graag foto's van natuur zoals van vogels maar ook kleiner als Libellen en vlinders. Natuurlijk ook landschappen.
De laatste (KF) is mijn vrouw nu aan het uitproberen in het veld. ;D
Ik zal in de toekomst wel foto's van ons laten zien.
Wat we wel graag willen weten als we een extra accu voor de K70 of KF willen aanschaffen wat beter is een originele Pentax of een goedkopere ander merk.

Swimke