Auteur Topic: Jonge bonte specht  (gelezen 775 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Jonge bonte specht
« Reactie #6 Gepost op: 23 juni 2020, 17:43:49 »
Wat bedoel je precies met overdone bij oog en witte veren?

Het lijkt net of er bij het oog een witte rand bij de oogleden is ontstaan. Samen met het feit dat de witte veertjes op de buik zo enorm scherp en wit overkomen, had ik het idee dat je bij het verscherpen wat (te) ver was doorgeslagen. Maar zo te lezen heeft deze specht iets van een traantje in het oog gehad en dit in combinatie met dat je zo'n scherpe foto hebt weten te maken heeft mij op het verkeerde been gezet.

Helaas heeft het origineel niet meer ruimte aan de onderzijde. Ik was te dichtbij en met een 300mm valt lastig te zoomen.

Zo, jij hebt echt dichtbij weten te komen (of de specht bij jou  ;)). De afstand tussen jullie zal dan maar een paar meter hebben bedragen.

Groet,   Peter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Jonge bonte specht
« Reactie #6 Gepost op: 23 juni 2020, 17:43:49 »

Offline ventaxian

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 976
  • Geslacht: Man
  • Zie je wel!
Re: Jonge bonte specht
« Reactie #5 Gepost op: 22 juni 2020, 17:04:40 »
@ PeterN
Ik heb de RAW file er nog even bij gehad. De verscherping is niet anders dan ik normaal toepas. Het oog is in de RAW file ook wel opvallend. Wat bedoel je precies met overdone bij oog en witte veren?

Helaas heeft het origineel niet meer ruimte aan de onderzijde. Ik was te dichtbij en met een 300mm valt lastig te zoomen. Dank voor je aandachtige blik.

Groet,

Ron
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Jonge bonte specht
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2020, 13:24:40 »
Mooi gespot en tegen een lekker rustige achtergrond gefotografeerd. Ik heb echter wel het gevoel dat de foto verscherpt is en dat je daar wat te ver in bent doorgeslagen, vooral bij het oog en de witte veren op de buik. Verder zou er wat mij betreft best nog wel wel meer ruimte aan de onderkant van de foto bij mogen. Nu stopt de foto op het punt waar de staart en de boom elkaar raken, maar de staart is langer (al zal je dat waarschijnlijk op de foto dan niet zien).

JohnnieS

  • Gast
Re: Jonge bonte specht
« Reactie #3 Gepost op: 17 juni 2020, 11:33:47 »
Mooi vast gelegd Ron,
Deze Foto kan ik gelukkig wel goed zien, van anderen is dat een onmogelijke opgave  ::)

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Jonge bonte specht
« Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2020, 22:34:36 »
Mooi vast gelegd.

Offline ventaxian

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 976
  • Geslacht: Man
  • Zie je wel!
Jonge bonte specht
« Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2020, 21:48:05 »
En ook dit jaar weer een jonge bonte specht op bezoek in de tuin, onder begeleiding van een (hier niet zichtbare) moeder.

Jonge bonte specht by Ron Hartman, on Flickr
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10