Auteur Topic: Nieuw hier..met wat fisheye fotos.  (gelezen 1146 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline margriet

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 218
Re: Nieuw hier..met wat fisheye fotos.
« Reactie #10 Gepost op: 18 november 2007, 18:36:35 »
mooie foto's! Ik vind het altijd wel leuk om eens wat anders te zien, al ben ik het met een aantal hierboven eens dat het het paardje niet echt goed doet.. Ik vind vooral de kleuren heel erg mooi, lekker helder en dan zo'n fisheye effect maakt dat de foto's lekker knallen, mijn favoriet zou toch die met de paardenbloemen zijn.

groetjes margriet

PS wat is de pentax foto gallery?
K10d en K5, diversen macro & m42 lenzen
margreetz op flickr           mijn PPG

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Nieuw hier..met wat fisheye fotos.
« Reactie #10 Gepost op: 18 november 2007, 18:36:35 »

Raymond

  • Gast
Re: Nieuw hier..met wat fisheye fotos.
« Reactie #9 Gepost op: 18 november 2007, 11:35:03 »
Hoi Richard,

Foto 1 en 4 vind ik ontzettend mooi, vooral de foto met de trein vind ik persoonlijk het mooist.
Ik heb verder niet zoveel met fisheye lenzen (sorry... óbjectieven... ::)) juist door die vertekening.

groetjes,
Raymond

TdiMarcel

  • Gast
Re: Nieuw hier..met wat fisheye fotos.
« Reactie #8 Gepost op: 18 november 2007, 08:54:10 »
Stuk voor stuk top plaaten, waarbij de laatste de minste uit de serie is.
Niets op aan te merken.

Offline Martijn

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
  • Imagine a world with only Pentax!
Re: Nieuw hier..met wat fisheye fotos.
« Reactie #7 Gepost op: 17 november 2007, 21:27:17 »
Erg mooie foto's 8-)
Zo'n fisheye geeft een heel mooi effect.
Die eerste is inderdaad heel erg mooi!
Zoals guido al zei inderdaad jammer van die afgesneden paardebloem :-/

GR>martijn
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

Guido_Franssens

  • Gast
Re: Nieuw hier..met wat fisheye fotos.
« Reactie #6 Gepost op: 17 november 2007, 20:59:25 »
Ha nog eentje op de pentax gallery, welkom hier.

Nummer 1 draagt duidelijk mijn voorkeur weg. De andere ook hoor maar het enige keine minpuntje zit volgens mij in die afgesneden paardebloem.  mooi!

Guido

lreyns

  • Gast
Re: Nieuw hier..met wat fisheye fotos.
« Reactie #5 Gepost op: 17 november 2007, 20:11:16 »
Hé Richard, ik kwam de foto van de trein tegen op de Pentax Photo Gallery. [smiley=thumbsup.gif]
Proficiat.

Lucien
« Laatst bewerkt op: 17 november 2007, 20:12:09 door lreyns »

lreyns

  • Gast
Re: Nieuw hier..met wat fisheye fotos.
« Reactie #4 Gepost op: 12 september 2007, 01:06:17 »
Richard,

Mooi, mooi, mooi......
Heerlijke effecten kun je verkrijgen met zo'n fisheye en ik vind het ook leuk om daar mee te experimenteren.
Zelf heb ik ergens een "oude" 11 mm lens waar ik in een grijs verleden foto's heb genomen.
Eentje met p draad.... heb me al rot gezocht maar kan 'm niet meer vinden. :-[
Foto 1 voelt lekker aan, beweging en scherpte ineen en je ziet de trein het beeld uit snellen. Prima.
Foto2 Ja..... ik ben een natuurmens en dergelijke opnames maken wat los in mij..., vraag me alleen af waarom je die ene heb weggesneden.
foto3 Fisheye foto's van mensen en dieren vind ik meestal niet zo heel geslaag óf je moet het heel extreem doen. Vind dat je hier het paardje te kort doet. :) Probeer alleen de schaduw eens??
Foto 4 Je kijkt toch wel goed uit zeker voor je met zo'n prachtcamera midden op de rails gaat liggen? Zelf zou ik de foto meer
Foto 5 Zegt me niet zo veel, misschien leuk dat je op dezelfde plek 2 beelden ziet....

Richard, je zegt dat je nog maar pas met fotograferen bent begonnen..... Nou dat beloofd wat voor je volgende foto's. ;)

Groeten, Lucien

P.S. Ik heb het alleen niet zo met kaders :-/
« Laatst bewerkt op: 12 september 2007, 01:14:52 door lreyns »

Richard_Smals

  • Gast
Re: Nieuw hier..met wat fisheye fotos.
« Reactie #3 Gepost op: 11 september 2007, 20:16:43 »
Bedankt voor je commentaar.

Die vertekening moet, alleen deze mag niet op de verkeerde plek zitten. Weghalen is dus geen optie, althans niet voor mij  ;)

mbt dat kader .. ik heb er verschillende. Deze zijn gemaakt in photoshop als actions...waarna ze als droplets zijn bewaard. Vanuit Lightroom roep ik deze dan aan bij een export opdracht, zodat ze automatisch gegenereerd worden.

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Nieuw hier..met wat fisheye fotos.
« Reactie #2 Gepost op: 11 september 2007, 19:14:17 »
Oeps Richard,

Mooie foto's. Vooral die eerste is erg fraai!! Knap gedaan en precies op het juiste moment afgedrukt. Zeer mooi ook dat kleurcontrast. En bijzonder dat de schaduw van de signalering keurig scherp op de bewegende trein staat. Dat maakt de foto ongewoon mooi dynamisch! De vertekening is natuurlijk fors, maar daar valt nog binnen de bewerking, mocht je dat willen, eea aan te doen. Dat weten ze je hier op het forum wel uit te leggen. En eerlijk (daar vroeg je om): na vier van dergelijke foto's achter elkaar, heb ik eigenlijk al wel weer genoeg van dat fish-eye gebeuren. Ik vind altijd dat de foto's door die enorme vertekening, snel op elkaar gaan lijken. Ik vind de foto's trouwens erg mooi ingekaderd. Hoe doe je dat? En dan zo'n logo op de foto? Howdone?

Ik hoor graag van je en ben na deze foto's wel erg nieuwsgierig naar de volgende....

Groet,


Wytze
« Laatst bewerkt op: 11 september 2007, 19:23:18 door Wytze »

Richard_Smals

  • Gast
Nieuw hier..met wat fisheye fotos.
« Reactie #1 Gepost op: 11 september 2007, 18:41:06 »
Sinds december 2006 een pentax K10D gebruiker, maar vandaag pas erachter gekomen dat dit forum bestaat. Maar meteen lid geworden en me voorgesteld in de daarvoor bestemde rubriek. Maar goed ik wil wat platen laten zien van de eerste avond met mijn nieuwe pentax fisheye. Ze zijn van een paar weken terug...exif zit in de foto's. Ik kon zo snel niet spelregels vinden voor het plaatsen dus als ik iets verkeerd doe dan hoor ik het wel.

[1]

[2]

[3]

[4]

[5]