Auteur Topic: $%^&*()  (gelezen 1006 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: $%^&*()
« Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2007, 12:36:30 »
Die velgen moesten scherp, vond ik wel aardig. En heb gekozen voor kleine diafragma om veel scherpte diepte te krijgen.

Dat ik geen foto heb met de straat erop is omdat ik door al het gedoe tijd verloren had en de maan al anders stond. En 70mm (straat is smal) iets teveel misschien van het goede.

Bedankt in ieder geval voor de opmerkingen. We oefenen gewoon onverstoorbaar verder. Oefening baart kunst zeggen ze weleens. Laten we het hopen  ;D
Ik ben nog steeds op zoek ...

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: $%^&*()
« Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2007, 12:36:30 »

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: $%^&*()
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2007, 09:27:14 »
Als je zelf wil kiezen wat het scherpst moet zijn dan zal je voor MANUAL focus moeten kiezen. Dan ben je zelf de baas   ;)
Je kan bij de eerste foto zien dat het focus systeem van de camera heeft "gekozen" voor de etalage, die velgen staan er scherp op  :)

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Ruben

  • Gast
Re: $%^&*()
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2007, 01:56:44 »
De maan scherper gaat lastig zijn met die wolken die ervoor zitten.. Zo zal je nooit een scherpe maan foto krijgen.
De eerste vind ik mooi omdat er nog een stuk van de straat bij staat, enkel een maan en bv stuk boom zijn niet genoeg voor een mooie foto. Je zegt zelf dat je de maan zo mooi in het verlengde van de straat zag staan, dat had ik graag gezien.

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
$%^&*()
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2007, 00:04:06 »
Kom ik na een trainingkje thuis, zie ik de maan mooi in het verlengde van de straat staan. Ik dus als beginner erg blij en ren naar boven haal mijn camera, statief en schroef dat dingetje waarmee die op het statief moet onder de camera. Kom ik beneden in de straat begint het gedonder al. Ik had het statief vast uitgeschoven (1 stap) en nu kreeg ik het statief niet 'open'. Ik een minuut of wat hanessen, en die ring in het midden kon ik amper bij om 'm los te krijgen. Denk eraan het is donker en ik zie dus weinig. Na een minuut of 5 word ik boos en ga terug. In de hal aangekomen zie ik dat de voetjes van het statief tegen elkaar aanklemmen. Ingenieus systeem om 'm draagbaar te houden, ook als de poten uit zijn. Ff rukken en dan schieten ze los. Pfff.

Daarna weer de straat op en positie ingenomen. Maar batterij dreigt op te raken. Dus ik zet steeds ff de camera uit, dan doet ie het meestal weer. Maar ik realiseer me niet dat de 2 sec. vertraging dan niet meer werkt. Dus de meeste foto's zouden scherper kunnen. En in de straat zag het er toch echt mooier uit.

Paar leuke foto's gemaakt dacht ik, beetje gespeeld met diafragma. Kom ik weer thuis zie ik dat de belichting op Center Weight staat en die had in dit geval waarschijnlijk beter op pattern kunnen staan.

Geschoten met de 70-300. Meeste rond de 70-150 mm. Het is niet veel, maar misschien kunnen jullie nog nuttige aanvullingen geven.  :-[
Zou graag ook die maan scherp(er) hebben.


f22 - iso800 - 70mm - 20"


???


f27 - iso800 - 133mm - 30"
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2007, 00:09:07 door marcedwin »
Ik ben nog steeds op zoek ...