Auteur Topic: Gesloopt  (gelezen 752 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline risseeuw

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 129
  • Geslacht: Man
Re: Gesloopt
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2019, 13:55:46 »
Kijk deze ooggetuigenverslagen miste ik nou zo de laatste tijd. Fijn dat je de draad weer opgepakt hebt Ronald.
Dit hert ziet er behoorlijk toegetakeld uit. Naast de wond in de nek lijkt zijn linker voorpoot inderdaad ook in een vreemde stand te staan. Ik ben heel benieuwd of zo'n beest het wel overleeft.

Groet,  Peter
Ja, was zwaar kreupel maar zijn wel keihard. nog 3 weken en dan ga ik kijken of hij er misschien nog rondloopt. Vraag anders wel even na bij de boswachter of hij nog rondloopt. 
k5-II, k70,  K3-III

DA 18-55mm DA 18-135mm DA* 60-250mm DA* 300mm
DFA 150-450mm TC 1.4 DFA macro 100mm F2.8 ED AW

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Gesloopt
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2019, 13:55:46 »

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3523
  • Geslacht: Man
Re: Gesloopt
« Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2019, 12:42:14 »
Kijk deze ooggetuigenverslagen miste ik nou zo de laatste tijd. Fijn dat je de draad weer opgepakt hebt Ronald.
Dit hert ziet er behoorlijk toegetakeld uit. Naast de wond in de nek lijkt zijn linker voorpoot inderdaad ook in een vreemde stand te staan. Ik ben heel benieuwd of zo'n beest het wel overleeft.

Groet,  Peter

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Gesloopt
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2019, 11:17:55 »
Mooie foto van de uitkomst van de strijd rond de bronstperiode:"de sterkste blijven over en vermenigvuldigen zich; de zwakkeren moeten wijken".

Groeten, Arno

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Gesloopt
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2019, 14:55:21 »
Wat een hert lijden kan.
Niettemin een goed beeld.

Offline risseeuw

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 129
  • Geslacht: Man
Gesloopt
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2019, 14:10:12 »
Afgelopen herfst tijdens de bronst aan een wildweide ergens in Duitsland zat ik wachten op uittredend wild. Had al een aantal herten horen burlen maar bleven in de dekking van een vrij dicht gemengd bos. Plotseling brak er buiten mijn gezichtsveld een gevecht uit tussen twee geweidragers en het geweigekletter weerklonk in het dal. Na een aantal minuten stopte het gevecht en weerklonk het luide burlen van de overwinnaar. Niet veel later verscheen dit jonge hert op de weide. Strompelend en zwaar kreupel en gewond in de nek had hij me niet in de gaten. Zelf ook wat verbouwereerd drukte ik pas af toen de kadering al wat krap was.
Hierna ging het hert liggen. Ben benieuwd of hij er dit jaar weer loopt, een jaartje ouder en wijzer.         

Risseeuw-2361 by Ronald  Risseeuw, on Flickr
k5-II, k70,  K3-III

DA 18-55mm DA 18-135mm DA* 60-250mm DA* 300mm
DFA 150-450mm TC 1.4 DFA macro 100mm F2.8 ED AW