Auteur Topic: Time-lapse Mousehole  (gelezen 1996 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonHendriks

  • Gast
Re: Time-lapse Mousehole
« Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2016, 10:27:46 »
Mooi gedaan en goede kwaltiteit en heldere shots ... Die K-01 stelt niet teleur, behalve misschien dat het batterij-verbruik waarschijnlijk hoger zal liggen dan bij een reguliere DSLR (zonder live-view gebruik).

Ik ben overigens benieuwd wat je gaat doen met al het geld dat je aan het opsparen bent: Je inkopen in een nieuw systeem of wacht je af wat de kwaliteit en functionaliteit zal zijn van de nieuwe Pentax FF ... Alhoewel voor sport - jouw ding - APS-C beter is in verband met de cropfactor. Wordt het dan de Nikon D500 - dé camera to beat voor wat betreft APS-C?

Met timelapse schakelt de camera zich gewoon uit tussen shots. Het scherm is op zwart. Ik denk dat de batterij niet genoeg was opgeladen. Was ook niet gepland om deze timelapse te maken. De wandeling naar Mousehole had ik wel gepland, maar ik zou er maar kort blijven om Door te gaan naar mijn volgende verblijfplaats. Echter ik had de avond ervoor nogal wat Guinness en tequila gedronken en lag pas om 4 uur in bed. Ik had even geen haast om verder te reizen.

Dit jaar geen budget voor fotospullen in de planning. In mei ga ik naar New York en daar heb ik wel zin in. Wordt ook geen foto reis,  maar de K-01 gaat wel weer mee.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Time-lapse Mousehole
« Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2016, 10:27:46 »

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Time-lapse Mousehole
« Reactie #5 Gepost op: 28 januari 2016, 10:04:00 »
De titel zette me op het verkeerde spoor.  Ik verwachtte een  camera op statief voor een muizengat.....  :)

Inderdaad jammer van het abrupte einde maar een geslaagde tiem-lapse!

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Time-lapse Mousehole
« Reactie #4 Gepost op: 28 januari 2016, 01:00:58 »
Mooi gedaan en goede kwaltiteit en heldere shots ... Die K-01 stelt niet teleur, behalve misschien dat het batterij-verbruik waarschijnlijk hoger zal liggen dan bij een reguliere DSLR (zonder live-view gebruik).

Ik ben overigens benieuwd wat je gaat doen met al het geld dat je aan het opsparen bent: Je inkopen in een nieuw systeem of wacht je af wat de kwaliteit en functionaliteit zal zijn van de nieuwe Pentax FF ... Alhoewel voor sport - jouw ding - APS-C beter is in verband met de cropfactor. Wordt het dan de Nikon D500 - dé camera to beat voor wat betreft APS-C?
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2016, 01:42:51 door Alwin »
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

RonHendriks

  • Gast
Re: Time-lapse Mousehole
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2016, 23:39:11 »
Idd, wel een abrupt einde. maar wel geinig gemaakt.

Ik heb de boot nog zien dobberen. :)

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Time-lapse Mousehole
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2016, 23:36:54 »
Idd, wel een abrupt einde. maar wel geinig gemaakt.

RonHendriks

  • Gast
Time-lapse Mousehole
« Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2016, 21:25:33 »
Afgelopen vakantie in Zuid-Engeland nog in een klein havenplaatsje,  Mousehole,  een timelapse gemaakt. Nog een hele kunst en niet helemaal gelukt. Mijn camera had ik neergezet op een plek die uiteindelijk onder water zou komen te staan. Uiteindelijk was dit niet het struikelblok omdat mijn accu op een gegeven moment leeg was. Had nog wel zo'n 10 seconden bij gekund in de video. Ruim 2 uur en een kwartier in het haventje geweest. Leuk wat gekletst met wat boot mensen,  havenmeester en een paar toeristen. Elke 30 sec een kiekje met de K-01.


https://youtu.be/H77G3O1F35I