Auteur Topic: brutaal en verlegen  (gelezen 1255 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lreyns

  • Gast
Re: brutaal en verlegen
« Reactie #9 Gepost op: 8 oktober 2007, 21:58:34 »
Hele mooie foto's Isabelle,

Foto 1 vind ik de beste.
Alleen houd ik niet zo van die kadertjes, maar smaken verschillen. :)

Groeten, Lucien


Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: brutaal en verlegen
« Reactie #9 Gepost op: 8 oktober 2007, 21:58:34 »

Pim

  • Gast
Re: brutaal en verlegen
« Reactie #8 Gepost op: 6 oktober 2007, 23:06:39 »
Citaat
Citaat
De laatste foto zou ik persoonlijk niet geplaatst hebben,het haalt je eerste twee foto's onderuit,past niet in een serie waarmee je begon.

Pim

Hoi Pim,

Ben het helemaal met je eens dat nr 3 niet past. Heb deze toch geplaatst vanwege het  "komische" gedrag. Hij (of zij) draait zich om, tilt poot en vleugel op. Het kwam op me over als "you can kiss my ....."  oftewel.....ik ga.....
En ik kon het niet laten, die foto te plaatsen.

Nog even terug komend op de witbalans. Witte zwanen (en witte loulou) blijft moeilijk. Om die reden staan mijn witbalans altijd op bewolkt of schaduw. Maar toch blijft het moeilijk. Dat zie je.
Overigens ben ik benieuwd of je een evt stijlovereenkomst gevonden hebt. (en laat het me dan aub even weten  ;), ben nog steeds zoekende)

Citaat
Zwanen zijn mooie dieren om te fotograferen, bij ons in de polder zitten een stuk of 8, mischien krijg ik ze ook nog wel een voor de lens.

Tip, als ze beginnen te blazen, moet je rennen.....

isabelle

Heb even alle foto's terug bekeken,met name zwarte zwaan(voorlaatste foto) maar ook bloem met veel onscherpte behalve in midden en luip-aard(?) laten een indringendheid zien met enig lef voor originele uitsnedes cq er valt nog wat te raden. Verder maar niet te veel over nadenken,het gaat op een gegeven moment vanzelf.

idussen

  • Gast
Re: brutaal en verlegen
« Reactie #7 Gepost op: 6 oktober 2007, 22:05:19 »
Citaat
De laatste foto zou ik persoonlijk niet geplaatst hebben,het haalt je eerste twee foto's onderuit,past niet in een serie waarmee je begon.

Pim

Hoi Pim,

Ben het helemaal met je eens dat nr 3 niet past. Heb deze toch geplaatst vanwege het  "komische" gedrag. Hij (of zij) draait zich om, tilt poot en vleugel op. Het kwam op me over als "you can kiss my ....."  oftewel.....ik ga.....
En ik kon het niet laten, die foto te plaatsen.

Nog even terug komend op de witbalans. Witte zwanen (en witte loulou) blijft moeilijk. Om die reden staan mijn witbalans altijd op bewolkt of schaduw. Maar toch blijft het moeilijk. Dat zie je.
Overigens ben ik benieuwd of je een evt stijlovereenkomst gevonden hebt. (en laat het me dan aub even weten  ;), ben nog steeds zoekende)

Citaat
Zwanen zijn mooie dieren om te fotograferen, bij ons in de polder zitten een stuk of 8, mischien krijg ik ze ook nog wel een voor de lens.

Tip, als ze beginnen te blazen, moet je rennen.....

isabelle

Fotostudiotex

  • Gast
Re: brutaal en verlegen
« Reactie #6 Gepost op: 6 oktober 2007, 20:59:17 »
Om op dat laatste terug te komen wat Pim zegt over dat overbelichten, is het beste om bij natuurfoto's in het algemeen - en bij deze in het bijzonder - de witbalans niet op automatisch te zetten, maar op bewolkt. OOK BIJ HELDER ZONNIG WEER!
Het wordt vrij algemeen toegepast door natuurfotografen om warmere kleuren te krijgen.


gr. Peter

Pim

  • Gast
Re: brutaal en verlegen
« Reactie #5 Gepost op: 6 oktober 2007, 20:54:02 »
Ik kom ze niet zo vaak tegen en zo wel dan ben ik altijd blij dat ze over het algemeen zich in het water verplaatsen...
Heb je foto's geruime tijd zittten te bekijken,ontdekte dat ik eigenlijk niet naar een dier zat te kijken maar naar vlakken omkaderd met een prima zwart randje. Met name de eerste foto vind ik af.
De laatste foto zou ik persoonlijk niet geplaatst hebben,het haalt je eerste twee foto's onderuit,past niet in een serie waarmee je begon. Desondanks valt er van de laatste foto wel te leren dat je moet oppassen met witte zwanen in kombinatie met fel zonlicht. Onderbelichten dus, want het is gemakkelijker om op te helderen dan uitgebeten witten te behandelen. Ga straks nog even kijken naar een vorige inzending van je,effe kijken of er stijlovereenkomsten zijn.

Pim

Offline hoeke39

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 356
  • Geslacht: Man
Re: brutaal en verlegen
« Reactie #4 Gepost op: 6 oktober 2007, 17:52:14 »
Isabelle, hele mooie foto's alle 3!!!! :) :) :)
Gezien de rust die de zwaan uitstraald, moeten deze genomen zijn met alle tijd van de wereld.
Jammer dat de snavel van foto 1 niet geheel scherp is, maar je kunt niet alles hebben. ;)
Foto 2 geeft het gevoel van verlegenheid, beide zijde........... ;) ;)
Foto 3 geeft aan: "FOTOSESSIE OVER"  :(

Zwanen zijn mooie dieren om te fotograferen, bij ons in de polder zitten een stuk of 8, mischien krijg ik ze ook nog wel een voor de lens.
Als je altijd blijft doen, wat je altijd hebt gedaan, zal je krijgen, wat je altijd heb gekregen!                                ______________________________

Fotostudiotex

  • Gast
Re: brutaal en verlegen
« Reactie #3 Gepost op: 6 oktober 2007, 15:42:11 »
prachtige serie Isabelle!!

toch is het altijd een beetje uitkijken met zwanen, ze kunnen fikse klappen uitdelen.
Maar ik neem aan dat je daar wel ervaring mee hebt.
Persoonlijk vind ik het jammer van die zwarte rand, ik hou niet zo van borders.

gr. peter

Offline Martijn

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
  • Imagine a world with only Pentax!
Re: brutaal en verlegen
« Reactie #2 Gepost op: 6 oktober 2007, 15:38:53 »
heej
Mooie foto's vooral die eerste vind ik prachtig mooi scherp op de ogen!
Die 2de is een beetje hetzelfde en die derde vind ik persoonlijk een beetje standaard.
Maar het blijven leuke foto's
GR>MARTIJN
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

idussen

  • Gast
brutaal en verlegen
« Reactie #1 Gepost op: 6 oktober 2007, 15:35:31 »

eerst brutaal,


en toen bleek ik geen bedreiging....dus verlegen



Om daarna non verbaal uidelijk te maken dat de foto sessie voorbij was


isabelle