Auteur Topic: verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub  (gelezen 8502 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #53 Gepost op: 1 november 2010, 11:14:24 »
[admin]Ik denk dat hier genoeg gezegd is. Helaas komt me dit topic nu pas onder ogen, anders had ik het al eerder gesloten! TS had en heeft niet de geringste intentie om op Pentax over te stappen, en probeerde niets meer en niets minder dan onze interesse te wekken voor zijn Pentaxspulletjes. Posten op onze Marktplaats mag hij niet (<25 postings), maar geïnteresseerden kunnen altijd een pbeetje sturen. :-X Ik ben hier niet voor, en kan me sommige geïrriteerde opmerkingen voorstellen. Hoewel het wellicht beter was geweest mij of een andere mod tijdig in te seinen... En wat eventuele "nep-postings" betreft, dat grapje gaat niet meer op! Behalve de >25 postingsregel komt er een aanvullende regel om misbruik tegen te gaan. Daar wordt nog aan gewerkt! Slotje![/admin]

Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #53 Gepost op: 1 november 2010, 11:14:24 »

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #52 Gepost op: 31 oktober 2010, 13:35:48 »
Toch nog even een vraagje:

Bij deze verplichten wij nieuwkomers (0 berichten) zichzelf voorstellen in dit board.

Denk hierbij aan een korte omschrijving wie je bent, waarom je jezelf geregistreerd hebt, welke apparatuur je hebt of gebruikt, etc.

Na het aanmaken van je voorsteltopic zal het forum verder worden opengesteld, uitgezonderd het Marktplaats gedeelte.

Je zult minimaal 25 postings nodig hebben om het Marktplaats gedeelte te ontsluiten.

Pentaxforum Crew. (29 oktober 2010)

Dient dat voorstellen te gebeuren voordat je een andere posting plaatst? :o  Of pas  later???

Anders ben ik benieuwd wie ons nieuwste lid is :D :D :D
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2010, 13:52:57 door Kees SC »

Hythloday

  • Gast
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #51 Gepost op: 31 oktober 2010, 11:03:59 »
hij komt hier toch nooit meer terug.

Hij kan hier best weer terugkeren.

Ik heb zo'n 30 jaar lang Pentax canera's gebruikt, met uitzondering van 2004-2006. Ik ging toen over van Pentax analoog naar Canon digitaal. De Canon 300D was toen een goedkopere digitale camera die prima voldeed. Het Pentax alternatief was ruim 2x zo duur. Het nadeel van Canon camera's waren de objectieven. Canon maakte destijds slechts enkele APS-C objectieven. De keus was: of betaalbare Sigma objectieven of dure Canon L lenzen.

In 2006 bracht Pentax de K100D op de markt. Dit was één van de eerste camera's met ingebouwde stabilisatie. Daar kwam bij dat de Pentax objectieven toen redelijk geprijsd waren. Ik heb mijn Canon apparatuur toen ingeruild.

Wellicht overkomt Jan hetzelfde en ruilt hij zijn Canon spullen in voor Pentax apparatuur na verloop van tijd.

JohnnieS

  • Gast
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #50 Gepost op: 31 oktober 2010, 10:42:43 »
 :D :D :D :D
EINDE CITAAT

newmikey

  • Gast
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #49 Gepost op: 31 oktober 2010, 00:07:44 »
Vooruit, nog één reactie dan alhoewel ik me had voorgenomen niet meer te reageren. Voorstellen verplicht schrikt niets anders af dan die mensen die hier waarschijnlijk toch niet al te veel zouden bivakkeren - het schrikt slechts de gelegenheidsposter af (en dan nog maar gedeeltelijk) dus dáár kan niet echt iets mee mis zijn en het is op vele fora normaal.

Op het PCLinuxOS.nl forum(659 leden in NL en BE) wat ik beheer doen we dat niet om één enkele reden: we mogen de naam PCLinuxOS gebruiken van de ontwikkelaar in de VS en in ruil daarvoor bieden we volledige hulp zelfs aan drive-by posters die de distro gebruiken - het was simpelweg een voorwaarde om de naam te mogen voeren. Er is zeker ook een hechte community ontstaan maar die lijkt in géén enkel opzicht op de groep hier. (PN is hechter, meer gericht op het uitoefenen van de hobby en het uitwisselen van nieuwe technieken etc.)

Dan schrijft Jan in zijn eerste post héél erg duidelijk: "Ik ben een aantal jaren geleden volledig overgestapt naar digitaal (Canon) en mijn analoge spullen (Pentax) liggen stof te verzamelen op zolder[/b]."

Vrij vertaald lees ik hier: ik fotografeer tegenwoordig met Canon digitaal en heb absoluut géén intentie om mijn oude Pentax materiaal nog ooit te gebruiken, maar wil er vanaf. Als ik éénmaal de info heb die ik wil, heb ik hier niets meer te zoeken".

Dat is wat mij betreft een volkomen heldere intentieverklaring - of we nu lief of stout zijn tegen Jan maakt niet uit, hij komt hier toch nooit meer terug. Wil hij de spullen hier aanbieden? Misschien was er even de hoop dat hij zou zeggen "hier joh, je mag het hebben voor een tientje en een kop koffie" of zoiets. Duidelijk vervlogen, die hoop. Jan wil gewoon geld zien, liefst op een zo breed mogelijke marktplaats met de basisprijzen die hem hier verstrekt zijn. Dat is zijn goed recht maar ga hier niet zitten filosoferen dat Jan zijn LX gebruikt of zo.

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #48 Gepost op: 30 oktober 2010, 23:55:19 »
Citaat
Ah, de Canon-criminal heeft ook nog zin voor humor  Kwaad
Wat moeten wij daar nu mee  Verlegen?

Meelachen!!!!!!!!!! Want wij hebben Pentax!!!!!!!!!!!!!!!!

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #47 Gepost op: 30 oktober 2010, 23:49:18 »
Ja, ik heb nog even gedacht, zou ik hier 25 nep-postings doen... ;D
Ik hoop in elk geval dat jullie nét zo veel plezier beleven aan dit forum als ik  :D

Ah, de Canon-criminal heeft ook nog zin voor humor  >:(
Wat moeten wij daar nu mee  :-[?
Zouden we geen slotje overwegen voor het volledige forum  :o?

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #46 Gepost op: 30 oktober 2010, 23:48:22 »
Citaat
Verplicht voorstellen op een forum gaat bezoekers/gebruikers afschrikken.

Hangt er natuurlijk ook vanaf welke eisen je aan zo'n voorstelling stelt. Je hoeft je naam wat mij betreft niet te noemen, maar ik kan me wel indenken dat je even uit de doeken doet met welk materiaal je werkt, welke soort van fotografie je beoefend, wat de reden is om op dit forum te vertoeven.......... maar daarmee weten we je pincode nog niet :D :D :D

Ik bedoel maar te zeggen dat je dan wel een vorm van beleefdheid in acht neemt, zonder jezelf helemaal bloot te geven. (en of dat afschrikt, is natuurlijk erg persoonlijk)

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline AnnaTEFka

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 102
  • Geslacht: Man
  • Er is altijd wel iets om te fotograferen
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #45 Gepost op: 30 oktober 2010, 23:40:09 »
Heren (en dames?),

Verplicht voorstellen op een forum gaat bezoekers/gebruikers afschrikken.
Dat zie ik ook op mijn eigen forum. Nu heb ik geen idee hoeveel het onderhoud (modereren) van dit forum aan tijd kost. Op mijn eigen forum blijft dat beperkt tot minder dan 1 uur per week.

Verplicht voorstellen hoort in mijn ogen eerder bij een club. Je zelf voorstellen is helaas helemaal niet vanzelfsprekend op internet. Ook op dit forum zitten veel leden te werken onder een synoniem. En terecht overigens. Voor je het weet weten ze je te traceren.

Nieuw komers afschrikken kan zeker de bedoeling niet zijn. Als je actief bent op een forum, heb je in mijn te accepteren dat er mensen vragen stellen die misschien niet helemaal terecht zijn of juist heel gemakzuchtig. Niet iedereen weet even goed de weg op internet als jij. Dat zie ik ook op mijn eigen website. Er staat gewoon te veel informatie op. Je kunt dan niet van iemand verwachten dat hij die allemaal al gelezen heeft.

Tot zover mijn woorden over dit onderwerp.

Pentax k100D super met kit lens. Tamron SP 90mm 1:25 AF macro. Tokina AT:X 100-300 1:4.0 MF. Balg. Tussenringen.

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #44 Gepost op: 30 oktober 2010, 22:27:53 »
Citaat
maar die regel van verplicht voorstellen is gisteren 29 oktober pas ingegaan.
Dat kon janvg op 27 oktober nog niet weten.

Dat klopt. Ik doelde ook meer op de 25 posts regel.

Maar als ik voor het eerst ergens kom, op internet, of in real life, dan stel ik me gewoon voor. Vind dat dat er gewoon bij hoort, en ik verwacht dat ook min of meer van personen die mij voor het eerst ontmoeten. Kwestie van beleefdheid.

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline kraayke

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 828
  • Geslacht: Man
  • Het meervoud van Lef is... Leffe.. .. Goei bierke
    • Tractor pulling
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #43 Gepost op: 30 oktober 2010, 22:24:37 »
Wat de gedachten ook mogen zijn, je hebt je natuurlijk wel aan de regels van het forum te houden!

Daar ben ik het 100% mee eens, maar die regel van verplicht voorstellen is gisteren 29 oktober pas ingegaan.
Dat kon janvg op 27 oktober nog niet weten.

Trouwens mijn laatste reactie in dit topic. Alles is wel gezegd denk ik.  ;)
Pentax K-x, F 100-300mm, DA 18-55mm II, Tamron SP AF 90mm F2.8, DA 50-200mm, F 35-80mm, Metz 48 AF-1

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #42 Gepost op: 30 oktober 2010, 22:19:29 »
Wat de gedachten ook mogen zijn, je hebt je natuurlijk wel aan de regels van het forum te houden!

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline kraayke

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 828
  • Geslacht: Man
  • Het meervoud van Lef is... Leffe.. .. Goei bierke
    • Tractor pulling
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #41 Gepost op: 30 oktober 2010, 22:09:07 »
@ Kraayke/Johan 1: Al had het hele forum mij PB's gestuurd om naar de naam te vragen, dan had ik die niet gegeven. Dat is iets tussen jou en mij en is niet zonder reden per PB gegaan. Ik waardeer het, dat je er openlijk voor uitkomt. :good:

Helemaal juist. En toch moest jij het hier even vermelden.
Citaat
En dit schrijf ik niet, omdat ik mij meerdere zou voelen boven anderen, zoals door een zwartkijker in een PB werd gezegd
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2010, 22:14:07 door kraayke »
Pentax K-x, F 100-300mm, DA 18-55mm II, Tamron SP AF 90mm F2.8, DA 50-200mm, F 35-80mm, Metz 48 AF-1

asplx

  • Gast
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #40 Gepost op: 30 oktober 2010, 21:47:36 »
@ janvg: Nee, 25 nep-postings was zeker niet zinvol geweest. Overigens ben ik blij met jouw reactie in deze en misschien heb ik het wel mis gehad. Dan ben niet te beroerd om dat te erkennen. De tijd zal het leren.

@ Kraayke/Johan 1: Al had het hele forum mij PB's gestuurd om naar de naam te vragen, dan had ik die niet gegeven. Dat is iets tussen jou en mij en is niet zonder reden per PB gegaan. Ik waardeer het, dat je er openlijk voor uitkomt. :good:

@ Kraayke/Johan 2: De set van Jan is bepaald niet onaardig hoor. Een LX is bepaald niet de minste camera van Pentax, integendeel het is/was de topper. Ik gebruik em nog altijd naast de K10D en met veel plezier.
De K1000 is een leuke instapper, zeker niet slecht en maar bij lange na geen LX.

Ja, en op wat jij je afvraagt, kan ik alleen maar als zinnig antwoord geven - en alleen voor mij zelf -, dat ik dat niet weet. Er is - helaas - een andere indruk ontstaan en je krijgt maar één kans voor een eerste indruk.
Dat neemt niet weg, dat Jan wat mij betreft van harte welkom is, dus Jan: bij deze: welkom.
Je hebt een Pentax (SLR)uitrusting en dus mag je op het forum. En die gelegenheid wil ik je ook graag bieden, zonder gemier.

Tja, verder moet een ieder voor zich zelf uitmaken, wat hij of zij met jouw vraag doet.

Voor mijzelf heb ik zoiets van: Slotje op het topic.
Maar ik wil en kan gelukkig anderen niet de gelegenheid ontnemen om hier te reageren.

Voor het moment laat ik het hier bij.
Groeten,
Ruurd
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2010, 21:52:36 door asplx »

Offline kraayke

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 828
  • Geslacht: Man
  • Het meervoud van Lef is... Leffe.. .. Goei bierke
    • Tractor pulling
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #39 Gepost op: 30 oktober 2010, 17:52:05 »

En dit schrijf ik niet, omdat ik mij meerdere zou voelen boven anderen, zoals door een zwartkijker in een PB werd gezegd.

Dat was ik Ruurd. Als je A zegt, zeg dan ook B. Want de bedoeling van jou opmerking is toch
dat mensen nu via een PB aan jou gaan vragen wie die zwartkijker is.

Ik vraag me verder wel af... Stel..
Janvg had in zijn verzameling echt super spul gehad, en hij wil dus leden van dit forum de 1e keus bieden om dit over te nemen voor
een eerlijke prijs??... Hadden jullie dan ook allemaal gezegd van .. Nee kerel zet het maar op Marktplaats want je hebt je niet voorgesteld??

Groeten johan
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2010, 17:59:25 door kraayke »
Pentax K-x, F 100-300mm, DA 18-55mm II, Tamron SP AF 90mm F2.8, DA 50-200mm, F 35-80mm, Metz 48 AF-1

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #38 Gepost op: 30 oktober 2010, 17:21:09 »
Als we hier dan nog verder over discussieren kom je misschien wel aan de 25.
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

janvg

  • Gast
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #37 Gepost op: 30 oktober 2010, 17:08:43 »
Janvg heeft voor de allergemakkelijkste weg gekozen.
Had hij zijn Pentax-uitrusting hier te koop aan willen bieden, dan had hij 25 postings moeten hebben geplaatst.
Ja, ik heb nog even gedacht, zou ik hier 25 nep-postings doen... ;D
Ik hoop in elk geval dat jullie nét zo veel plezier beleven aan dit forum als ik  :D

JohnnieS

  • Gast
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #36 Gepost op: 30 oktober 2010, 12:58:13 »
Wie zei dat ook alweer??
Respect to you all :respect: :respect: :'(

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #35 Gepost op: 29 oktober 2010, 23:36:10 »
Citaat
Had hij zijn Pentax-uitrusting hier te koop aan willen bieden, dan had hij 25 postings moeten hebben geplaatst.
Die had hij niet.
Even voorstellen was er niet bij, maar hij wilde wél de vruchten van de kennis van hier.


Dat idee heb ik ook bij dit nieuwe forumlid. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar bij mij wekt hij die indruk wel.

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #34 Gepost op: 29 oktober 2010, 23:30:39 »
Die prijslijst komt soms wel in de buurt maar zit er soms ook zwaar naast.

Wie mij een hele reeks K 28mm f3.5's wil leveren voor 20 euro is gelijk mijn vriend, die verkoop je Ebay wel weer voor het driedubbele. Net zo goed als een K 30mm f2.8mm, ik wil er best 10 voor prijzen onder de 100 euro.

Een F 50mm f1.7 vind je ook niet snel onder de 100 euro.

asplx

  • Gast
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #33 Gepost op: 29 oktober 2010, 23:30:16 »
Janvg heeft voor de allergemakkelijkste weg gekozen.
Had hij zijn Pentax-uitrusting hier te koop aan willen bieden, dan had hij 25 postings moeten hebben geplaatst.
Die had hij niet.
Even voorstellen was er niet bij, maar hij wilde wél de vruchten van de kennis van hier.

Het minimum aantal postings van 25 om in TKA te mogen plaatsen is niet voor niets ingesteld door de mods.
Vanavond zag ik, dat nu zelfs voorstellen verplicht is gesteld voor nieuwkomers. Zie de Homepage.

Op het zusterforum wordt een DSLR verplicht gesteld en als men dan niet uit je openingspost kan opmaken, dat je die hebt, dan is het Ajuu paraplu.
Zover gaan wij nier niet eens.
En daar  eist men een akkoord verklaring met het huishoudelijk reglement o.i.d.. Daar hebben we hier niet eens over.

Wat er gebeurd is, geeft mij hetzelfde gevoel al informatie vragen bij handelaar A en kopen bij B.
Hoevelen van jullie vinden dat leuk, als het in jullie eigen branche gebeurt?
Ben je dan nóg zo enthousiast?
Als het brood uit de mond gestoten wordt?
OK, we zijn hier niet zakelijk bezig, maar toch:
We hebben allemaal in onze spullen geïnvesteerd, zowel financieel als in tijd en kennis. En uit het simpele feit, dat we hier op het forum zijn, blijkt al, dat we bereid zijn om dat te delen met elkaar. Elkaar: Elk met de ander.
En dát gevoel ontbrak voor mij bij het openen van dit topic.
Sterker nog: Ik kreeg kippenvel en het gevoel gebruikt te gaan worden.

Wie zó de kroeg in huppelt, wordt er ook weer uitgeknuppeld...

En dit schrijf ik niet, omdat ik mij meerdere zou voelen boven anderen, zoals door een zwartkijker in een PB werd gezegd.
Wel schrijf ik dit, omdat ik graag met respect behandeld wordt en een ander ook met respect probeer te behandelen.
En niet op de manier van: Hoi, Ik heb C en ik mot van P af. Jullie weten wat het waard is en dat vertellen jullie me nou..

Huh? :o Wat vertel je me nou? kom op zeg...

En gezien de uitrusting die weggaat en die niet op Canon past, had ik niet het minste geloof in een lang verblijf van Jan hier op het forum.

Groeten,
Ruurd

patrick91

  • Gast
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #32 Gepost op: 29 oktober 2010, 22:21:22 »
Prijzen zijn aardig hoog allemaal.. een K7 voor 700??

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #31 Gepost op: 29 oktober 2010, 22:17:37 »
Goed vergelijkbare prijzen.

Dat zijn nog eens prijzen. Ik heb nog een K2 liggen maar ik doe er niets mee. De eerste die maar biedt in de buurt van het genoemde bedrag kan 'm zo overnemen. :D

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

patrick91

  • Gast
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #30 Gepost op: 29 oktober 2010, 22:16:11 »
Ik zie het toch ook wel zo dat je een forum kunt gebruiken voor informatie, ik zocht eens de zwakke punten van een auto die ik wilde aanschaffen en daarvoor kwam ik ook op een forum terecht en stelde daar wat vragen, de respons valt wel tegen (natuurlijk) maar het is wel de plaats waar je de beste info krijgt.

Dus ik kan me de vraag wel voorstellen en de reacties een beetje *maar het kan wel wat minder hard*.
Ach, zo heeft iedereen zijn of  haar mening!


Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:verkoop analoge toestellen + lenzen: richtprijzen aub
« Reactie #29 Gepost op: 29 oktober 2010, 20:36:17 »
Het is ook zonde dat er wat mooie Pentax objectieven liggen te 'verstoffen' en nee ik ben verder geen geinteresseerde. Maar het aangebodene kan beter gebruikt worden lijkt me.