Auteur Topic: Ideeënbus  (gelezen 94924 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ger Jansen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re:Ideeënbus
« Reactie #279 Gepost op: 16 juli 2012, 12:39:04 »
Nou, ik zeg al, het was maar een idee, en als het natuurlijk niet uitvoerbaar is, dan houdt het op, en blijft het slechts een idee.
Maar, ik kom zelf heeel vaak bij een video-edit forum.
Daar hebben ze meerdre mensen als "moderator" aangesteld, elk met zijn/haar eigen verantwoordelijkheden en mogelijkheden.
Dit selecte groepje voert haar taken uit onder de leiding uiteraard van de hoofdmoderator.
Nogmaals, het is maar een idee, en niet geschoten is altijd mis......

Ger

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Ideeënbus
« Reactie #279 Gepost op: 16 juli 2012, 12:39:04 »

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:Ideeënbus
« Reactie #278 Gepost op: 16 juli 2012, 12:34:05 »
Ja, ik zal het wel niet begrijpen, want een heleboel oudere topics, daar zijn nu juist geen foto's meer te zien.
Dat had je kunnen voorkomen, indien men de foto's upload naar de server van Uw site.


Ger :)

Beste Ger,
Er moet toch iemand zorg dragen dat die foto's dan ook aanwezig blijven op de website?
Dat kost tijd, geld, dataverkeer en nog meer ......

Dat kun en wil je toch niet droppen bij personen die vrijwillig dit forum in de lucht houden?


Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Ger Jansen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re:Ideeënbus
« Reactie #277 Gepost op: 16 juli 2012, 12:30:51 »
Ja, ik zal het wel niet begrijpen, want een heleboel oudere topics, daar zijn nu juist geen foto's meer te zien.
Dat had je kunnen voorkomen, indien men de foto's upload naar de server van Uw site.


Ger :)

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:Ideeënbus
« Reactie #276 Gepost op: 16 juli 2012, 12:25:18 »
Het nadeel van het huidige systeem, is wel dat men na een X aantal maanden de foto's weghaalt, om welke reden dan ook.

En daarom wil ik geen verantwoordelijkheid dat foto's op 'mijn' webspace staan.  Want als iemand ze weg wilt hebben wie moet dat dan gaan doen? Juist die vrijwilliger die de webspace beheerd.

Citaat
En wat de verantwoording betreft, daar ben je nu ook niet geheel zeker van, als iemand een foto met link plaatst van een foto die echt niet door de beugel kan, zal hij er ook even op staan eer hij geblokkeerd wordt.....

Ger


Ik doel niet op het inhoudelijke maar op het feit dat er van je verwacht wordt dat de foto's ten alle tijden beschikbaar zijn (en blijven) omdat ze op 'mijn' webspace staan.


Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Ger Jansen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re:Ideeënbus
« Reactie #275 Gepost op: 16 juli 2012, 12:22:54 »
Het nadeel van het huidige systeem, is wel dat men na een X aantal maanden de foto's weghaalt, om welke reden dan ook.
Dat is dan ook de reden, dat een nieuweling zo als ik, die wat "oudere" topics door wil nemen, heel vaak geconfronteerd wordt, met het feit dat de foto niet meer aanwezig is.

En wat de verantwoording betreft, daar ben je nu ook niet geheel zeker van, als iemand een foto met link plaatst van een foto die echt niet door de beugel kan, zal hij er ook even op staan eer hij geblokkeerd wordt.....

Ger

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:Ideeënbus
« Reactie #274 Gepost op: 16 juli 2012, 11:20:50 »
@Robbierut: alle argumenten die je noemt zo zien gebruikers dat niet. Een enkeling misschien wel.
En dan kun je wel regeltjes opstellen maar die worden niet altijd even goed gelezen dan wel goed ingeschat.

En daarbij zou ik persoonlijk de verantwoordelijk niet eens willen. Het blijft liefdewerk.

Zoals eerder gezegd het wordt allemaal makkelijk geschreven; niet zoveel moeite, is gemakkelijk, etc ....
Ik run al 10 jaar diverse fora's en nergens hosten wij foto's van forumleden om eerder genoemde redenen.


Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:Ideeënbus
« Reactie #273 Gepost op: 16 juli 2012, 08:23:00 »
Buiten het feit van kosten, techniek, etc .....wie is er dan verantwoordelijk voor de foto's die geupload worden?

Wat als de foto's ineens verdwijnen (crash, geen backup, etc).

Wie moet al die foto's beheren? Wat als je van provider veranderd en je moet alles oververhuizen?
Wat als je een nieuwe software (wat dan ook) installeerd en je zit met een erfenis van een oude structuur waar je aan vast zit?

Het lijkt allemaal zo gemakkelijk gezegd en geschreven maar iedereen denkt dat het alleen maar om een stukje webruimte gaat waar wat opgezet wordt.

Op de huidige manier (ik zeg niet dat het de juiste is) is iedereen vrij in z'n keuze om waar dan ook (fotohost site, eigen server, etc) z'n foto's te plaatsen. Daarbij ben je zelf ook verantwoordelijk voor alles.

Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re:Ideeënbus
« Reactie #272 Gepost op: 15 juli 2012, 21:51:19 »
En eerlijk gezegt helemaal geen slecht idee ...  jammer dat het op practische bezwaren stuit .. maar het idee is prima ;)

In een brainstormsessie sneuvelen 99.8% van de ideeen ... maar de beste ideeen komen vaak wel voort uit de ideeen die verworpen worden.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Ger Jansen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re:Ideeënbus
« Reactie #271 Gepost op: 15 juli 2012, 21:28:44 »
Het was maar een idee... :(

Ger

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Ideeënbus
« Reactie #270 Gepost op: 15 juli 2012, 21:07:45 »
Ik heb wel een idee, en ik weet niet of het al ooit de revue is gepasserd, maar hier komt ie.

Ik kom wel op meer fora, en een handig dingetje daar is vaak, dat als ik een foto wil laten zien, ik een menustructuur in beeld krijg van mijn eigen PC, daar kan ik de foto/film kiezen, en het geheel uploaden.
Hier, moet je iets op het internet plaatsen als ik het goed heb, en ik kan me voorstellen dat er meerdere mensen zijn zoals ik die dit erg omslagtig vinden.

Ger :)

Even als "ICT-nitwit" sprekende:
Dat vereist dus dat je jouw foto upload naar dit forum. Met stel een paar 10.000-den foto's in vol formaat die dan worden geupload.........dat kost gigantisch veel (niet gratis) opslagcapaciteit.
En laten we wel wezen: niemand wil daarvoor gaan betalen. Daarnaast is het kopiëren van een BC-code nu ook weer niet zo een klus.

Offline Ger Jansen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re:Ideeënbus
« Reactie #269 Gepost op: 15 juli 2012, 16:24:41 »
Ik heb wel een idee, en ik weet niet of het al ooit de revue is gepasserd, maar hier komt ie.

Ik kom wel op meer fora, en een handig dingetje daar is vaak, dat als ik een foto wil laten zien, ik een menustructuur in beeld krijg van mijn eigen PC, daar kan ik de foto/film kiezen, en het geheel uploaden.
Hier, moet je iets op het internet plaatsen als ik het goed heb, en ik kan me voorstellen dat er meerdere mensen zijn zoals ik die dit erg omslagtig vinden.

Ger :)

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re:Ideeënbus
« Reactie #268 Gepost op: 21 januari 2012, 21:15:16 »
Het enige wat ik vervelend vind is dat als je een topic in een subforum leest dat het subforum dan als gelezen gemarkeerd wordt. Bij andere fora wordt het pas als gelezen gemarkeerd als je alle topic's in dat subforum hebt gelezen. Dat vind ik persoonlijk handiger.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Ideeënbus
« Reactie #267 Gepost op: 21 januari 2012, 13:27:56 »
Dat "Omhoog" werkt toch simpel en doeltreffend!  :-\
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Ideeënbus
« Reactie #266 Gepost op: 21 januari 2012, 12:28:52 »
Misschien handig (maar weet niet of dat veel werk is) om onderaan een topic. De zelfde regel als bovenaan te plaatsen. 

Hét Nederlandstalige Pentaxforum > Algemeen > Algemene discussie > Antwoord ( Re:Ideeënbus ) (deze dus voor dit topic)

zodat je niet steeds omhoog hoeft te scrollen.

Daarom staat er achter het aantal pagina's onderin "Omhoog" en bovenin "Omlaag" toch?
Alleen jammer dat het omhoog niet neer helemaal bovenin de pagina gaat, maar alleen naar top van het topic.

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:Ideeënbus
« Reactie #265 Gepost op: 20 januari 2012, 17:18:09 »
Misschien handig (maar weet niet of dat veel werk is) om onderaan een topic. De zelfde regel als bovenaan te plaatsen. 

Hét Nederlandstalige Pentaxforum > Algemeen > Algemene discussie > Antwoord ( Re:Ideeënbus ) (deze dus voor dit topic)

zodat je niet steeds omhoog hoeft te scrollen.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Ideeënbus
« Reactie #264 Gepost op: 20 december 2011, 12:41:19 »
Is het een idee of een topic te openen (bijvoorbeeld in het subforum 'Tips voor (fotografie gerelateerde) aanbiedingen') om alle online fotowinkels een beetje te verzamelen, ook buitenlandse winkels kun je er dan bij zetten, die bij veel op dit forum misschien niet bekend zijn. En je kunt uiteraard ook sites erbij zetten voor tweedehands spullen. Ik zal er dan in de openingspost een mooi overzichtelijke post van maken zodat je in één oogopslag kunt zien waar je aan toe bent.
Ga gerust je gang Micha!  :)

moet actie niet met een k en een s: aksie of is dat tè seventies?  ;)

  Yeah brother!
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re:Ideeënbus
« Reactie #263 Gepost op: 19 december 2011, 18:57:27 »
Is het een idee of een topic te openen (bijvoorbeeld in het subforum 'Tips voor (fotografie gerelateerde) aanbiedingen') om alle online fotowinkels een beetje te verzamelen, ook buitenlandse winkels kun je er dan bij zetten, die bij veel op dit forum misschien niet bekend zijn. En je kunt uiteraard ook sites erbij zetten voor tweedehands spullen. Ik zal er dan in de openingspost een mooi overzichtelijke post van maken zodat je in één oogopslag kunt zien waar je aan toe bent.

Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:Ideeënbus
« Reactie #262 Gepost op: 14 december 2011, 15:51:57 »
moet actie niet met een k en een s: aksie of is dat tè seventies?  ;)
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re:Ideeënbus
« Reactie #261 Gepost op: 14 december 2011, 15:44:12 »
Sorry, ik zal het niet meer doen ;C.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Ideeënbus
« Reactie #260 Gepost op: 14 december 2011, 11:41:26 »
In de banner boven aan de pagina (met de verwisselende teksten) komen de volgende twee zinnen voor:
Heb jij een Pentax? Registreer je dan Gratis op dit forum en deel je kennis of leer van anderen! (gratis lijkt me zonder hoofdletter te moeten)
Pentaxforum.nl is een groot succes met nu al meer dan 1500 leden en gigabytes aan aktie per maand. (meer dan 2000 leden en 'aktie' is met een 'c', dus actie)

Jaja..... (bedankt voor het corrigeren!)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re:Ideeënbus
« Reactie #259 Gepost op: 13 december 2011, 21:53:30 »
In de banner boven aan de pagina (met de verwisselende teksten) komen de volgende twee zinnen voor:
Heb jij een Pentax? Registreer je dan Gratis op dit forum en deel je kennis of leer van anderen! (gratis lijkt me zonder hoofdletter te moeten)
Pentaxforum.nl is een groot succes met nu al meer dan 1500 leden en gigabytes aan aktie per maand. (meer dan 2000 leden en 'aktie' is met een 'c', dus actie)

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Ideeënbus
« Reactie #258 Gepost op: 12 december 2011, 11:31:40 »
Micha, een portfoliodeel op de website lijkt me een hoop (onpraktisch) werk om te maken, voor iets dat maar door een heel select groepje wordt bekeken, het forum leent zich er in praktische zin ook niet echt voor om hier een mooi portfolio te plaatsen. Dat kan je dan beter doen op een site die hier echt geschikt voor is, of je eigen site, om deze dan ook gelijk als hosting voor je foto's hier te gebruiken. Zou anders ook veel teveel ruimte op de server van dit forum kosten en als je alle foto's vanaf een andere site moet linken dan kan je net zo goed daar je portfolio plaatsen.

Wat er hier veel doen is onderin je signature een link zetten naar een site waar je foto's op staan. Zoals bij mij m'n flickr. Mocht het nodig zijn dan kan je hier ook naar linken in een topic natuurlijk, bijvoorbeeld voor extra foto's.

ik doelde echt op de verzameltopics zoals Ron ze aandraagt.

Inderdaad, ook ik bedoel vooral dat iedereen hier geen portfoliodeel moet gaat aanmaken. Dat is zeker heel interessant, maar maak voor dat doel zelf maar een site aan. Dan kan je ook zelf beslissen hoe of wat. Wij hebben er ook de mankracht niet voor om dit soort zaken te modereren. Een veel groter team maakt ons ook veel logger, dat willen we niet.
Andere hier geopperde ideeën gaan we in alle rust en serieus bekijken. We komen hier op terug!
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Ideeënbus
« Reactie #257 Gepost op: 12 december 2011, 03:13:23 »
Micha, een portfoliodeel op de website lijkt me een hoop (onpraktisch) werk om te maken, voor iets dat maar door een heel select groepje wordt bekeken, het forum leent zich er in praktische zin ook niet echt voor om hier een mooi portfolio te plaatsen. Dat kan je dan beter doen op een site die hier echt geschikt voor is, of je eigen site, om deze dan ook gelijk als hosting voor je foto's hier te gebruiken. Zou anders ook veel teveel ruimte op de server van dit forum kosten en als je alle foto's vanaf een andere site moet linken dan kan je net zo goed daar je portfolio plaatsen.

Wat er hier veel doen is onderin je signature een link zetten naar een site waar je foto's op staan. Zoals bij mij m'n flickr. Mocht het nodig zijn dan kan je hier ook naar linken in een topic natuurlijk, bijvoorbeeld voor extra foto's.

ik doelde echt op de verzameltopics zoals Ron ze aandraagt.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Ideeënbus
« Reactie #256 Gepost op: 11 december 2011, 22:35:53 »
Nog een laatste idee van mij. Is een slow-chat topic misschien een leuk idee, gewoon een topic over van alles en nog wat waar je gewoon over alles kan kletsen, wat je hebt gedaan bijvoorbeeld, waar je leuke discussies kunt voeren over onderwerpen die niet topicwaardig zijn. Je kunt natuurlijk ook over fotografie praten, maar het hoeft uiteraard niet! Ik kan wel een paar voorbeeld topics geven als jullie willen.

Daarvoor hebben we onder Algemeen de topic: De Stamtafel.   ;)
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

RonHendriks

  • Gast
Re:Ideeënbus
« Reactie #255 Gepost op: 11 december 2011, 22:26:03 »
Ik wil niet in m'n eigen wereld leven, maar het is toch makkelijk om per persoon een verzameltopic te hebben voor foto's. Als ik nou een beetje jouw foto carrière wil bekijken, dan is een portfolio toch handig?

Dat is ook zo, maar voor een deel zou dat bv een externe blog kunnen zijn. Die kun je in het topic dat Buks aanhaalde (waar ik echt nog nooit had gekeken) linken of via je profiel.

Op het moment dat je hier een draad begint (zou ik natuurlijk ook voor bv volleybal kunnen doen) dan is de vraag wat de link is met het Pentax forum. Zijn alle foto's waar je op zit te broeden gemaakt met een Pentax camera of zitten er ook nog andere tussen (want die horen er dan weer niet bij). Verwacht je dat er ook een moderator op toeziet of is het een klein stukje vrijland?

Op een ander forum had iemand een draad voor een 365-dagen project. Echt prachtig en heb de eerste en de laatste foto bekeken en verder interesseerde het mij geen biet. Het was zijn eigen kleine wereld en ook dat is soms heel belangrijk. Ik heb er ook geen last van, dus het mag van mij best.