Auteur Topic: Een iets ruimere forummap?  (gelezen 6912 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #30 Gepost op: 1 januari 2008, 12:36:59 »
Citaat
Misschien een gat in de markt  Carel! Een compactcamera met alleen live-view voor 50 plussers + gratis leesbril  ;D

peter
(beetje melig de laatste dag van het jaar)
Je raakt wel een gevoelige snaar Peter! [size=8](mijn armen zijn gewoon niet lang genoeg meer!)[/size] ;D dat is niet om te lachen!  :(

Citaat
Een mooi voorbeeld is de G-serie (de laatste is de G9). Een camera die meer refereert aan een oude meetzoeker als aan een digitale camera. Ik vind dat wel mooi, die retro-stijl.
Ja, op compactgebied vind ik Canon trouwens 1 van de besten...kuch, kuch.  ::)
Op Dpreview is de G9 ook erg goed uit de test gekomen. Zie: http://www.dpreview.com/reviews/canong9/

Carel
« Laatst bewerkt op: 1 januari 2008, 12:53:32 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #30 Gepost op: 1 januari 2008, 12:36:59 »

ballone

  • Gast
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #29 Gepost op: 31 december 2007, 17:00:34 »
Citaat
Het mooie van die Canon compacts is dat ze blijven vasthouden aan een optische zoeker. (hoe beperkt dan ook..)
Bij veel merken zie je de optische zoeker verdwijnen, en dan ben je verplicht met de armen gestrekt foto's te maken.... :-X  :(

Een mooi voorbeeld is de G-serie (de laatste is de G9). Een camera die meer refereert aan een oude meetzoeker als aan een digitale camera. Ik vind dat wel mooi, die retro-stijl.

gr. peter


ballone

  • Gast
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #28 Gepost op: 31 december 2007, 16:58:32 »
Misschien een gat in de markt  Carel! Een compactcamera met alleen live-view voor 50 plussers + gratis leesbril  ;D

peter
(beetje melig de laatste dag van het jaar)

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #27 Gepost op: 1 december 2007, 08:54:44 »
Mooie camera Koor! Hier: http://www.letsgodigital.org/nl/camera/review/120/page_1.html staat een test van de A710 IS.
Die is volgens mij hetzelfde. (alleen 7 MP ipv 8MP)
Het mooie van die Canon compacts is dat ze blijven vasthouden aan een optische zoeker. (hoe beperkt dan ook..)
Bij veel merken zie je de optische zoeker verdwijnen, en dan ben je verplicht met de armen gestrekt foto's te maken.... :-X  :(
« Laatst bewerkt op: 1 december 2007, 08:56:02 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

koor

  • Gast
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #26 Gepost op: 24 november 2007, 19:48:22 »
Ik heb zojuist bij broer Konijnenberg voor mijn echtgenoot de Canon Powershot A720 IS  besteld.
Zelf kan ik er dan ook nog een fotootje mee schieten als ik de Pentax K10D niet bij me heb.
Twee vliegen.

 :)

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #25 Gepost op: 13 november 2007, 07:25:19 »
@Lise: Bij deze is de opzet van deze map wat ruimer gemaakt! (sinds de post vóór jou waren er nog meer uitsplitsingen in camera's. Onpraktisch en overbodig! Hopelijk draagt de vereenvoudiging van dit forum bij aan een verbetere gebruiksvriendelijkheid... :)
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Lise

  • Gast
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #24 Gepost op: 12 november 2007, 16:40:52 »
Tsja, wat mij betreft mag ie blijven staan! Ik ben erg dol op mijn K100D en zou hem het liefst overal mee heen sjouwen. Maar aangezien dat vaak toch wat onpraktisch is, blijft hij vaker thuis dan mij lief is. Als ik een dag gezellige dingen aan het doen ben met vrienden/vriendje/familie vind ik het vaak toch leuk om foto's te maken, ook als mijn camera me wat te veel gesjouw opleverd. Afgelopen weekend hebben we een dag winkelen en cultuur gedaan in Den Haag. Als je dan veel rondwandelt, is het toch leuk om een klein, licht en goed cameraatje te hebben en die hoeft niet perse van Pentax te zijn!

Aangezien we vast ongeveer allemaal dezelfde dingen belangrijk vinden (dezelfde mindset zeg maar), lijkt het me juist leuk om met gelijkgestemden daar eens wat over te kwebbelen.

Edit: had niet gezien dat het topic al redelijk oud was.
« Laatst bewerkt op: 12 november 2007, 16:42:32 door Lise »

admin

  • Gast
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #23 Gepost op: 25 september 2007, 21:39:08 »
OK gelukkig is hier geen intresse voor... deze board gaat dus verdwijnen.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #22 Gepost op: 14 september 2007, 18:13:51 »
Citaat
Citaat
Wat mij betreft kunnen veel meer camera's samengevoegd worden. De analoge slr's in 1 map en de analoge compacts in 1 map. Lijkt mij meer dan toereikend! (wordt alleen maar minder populair...)
Door elke camera apart te zetten, krijg je m.i. "meer bomen dan bos". Dit forum is maar klein, hou de indeling dan ook klein! Mocht het te druk worden, dan kan je altijd nog uitbreiden. :)
 
Ben ik het mee eens. Ook de K110, de K100 en de K100 Super mogen wat mij betreft in 1 map ondergebracht worden.
Vind ik ook! Die camera's zijn praktisch gelijk! Verder, waarom is er van de digitale compact camera's enkel van de Optio M30 een mapje? Eerlijk gezegd vind ik dit heel onlogisch! Pentax heeft compacts in vele soorten en maten op de markt gezet! Zet alle Pentax digitale non-dslr camera's in 1 map, duidelijk en logisch!
Op het analoge gebied is ook maar van een beperkt aantal camera's een mapje. Ik heb bijv. een ME (geen Super) en een ProgramA. Beide camera's staan hier niet bij!
Enige goede oplossing is volgens mij gewoon 1 mapje analoge slr's en 1 mapje analoge compacts! 8-)
« Laatst bewerkt op: 14 september 2007, 18:14:14 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

piet66

  • Gast
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #21 Gepost op: 12 september 2007, 16:27:31 »
Citaat
Wat mij betreft kunnen veel meer camera's samengevoegd worden. De analoge slr's in 1 map en de analoge compacts in 1 map. Lijkt mij meer dan toereikend! (wordt alleen maar minder populair...)
Door elke camera apart te zetten, krijg je m.i. "meer bomen dan bos". Dit forum is maar klein, hou de indeling dan ook klein! Mocht het te druk worden, dan kan je altijd nog uitbreiden. :)
 
Ben ik het mee eens. Ook de K110, de K100 en de K100 Super mogen wat mij betreft in 1 map ondergebracht worden.

lreyns

  • Gast
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #20 Gepost op: 12 september 2007, 01:20:32 »
Citaat
Ik ben maar een beginneling v.w.b. forums etc..
Waar kun je neerzetten wat voor materiaal je gebruikt, zodat het telkens onderaan je bericht verschijnt.
Ik zie dit bij diverse medeforumgebruikers en vind het ook reuze handig, maar ik heb géén idee.
 ::) ::)

Miker,

aanpassen bij je profiel onder "handtekening"

Succes, Lucien

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #19 Gepost op: 12 september 2007, 01:19:54 »
Citaat
Ik ben maar een beginneling v.w.b. forums etc..
Waar kun je neerzetten wat voor materiaal je gebruikt, zodat het telkens onderaan je bericht verschijnt.
Ik zie dit bij diverse medeforumgebruikers en vind het ook reuze handig, maar ik heb géén idee.
 ::) ::)

Probeer eens de knop PROFIEL bovenaan deze pagina.  8-)
Ik ben nog steeds op zoek ...

Miker

  • Gast
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #18 Gepost op: 11 september 2007, 23:59:40 »
Ik ben maar een beginneling v.w.b. forums etc..
Waar kun je neerzetten wat voor materiaal je gebruikt, zodat het telkens onderaan je bericht verschijnt.
Ik zie dit bij diverse medeforumgebruikers en vind het ook reuze handig, maar ik heb géén idee.
 ::) ::)

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #17 Gepost op: 9 september 2007, 16:45:53 »
Citaat
Het lijkt mij een prima idee ruimte te laten voor vragen over andere camera's dan Pentax!
Behalve mijn K110D hebben wij ook in huis een Fuji 2600Z, Fuji S602 en een Canon A520. Ik zit gelukkig niet zo in elkaar dat andere camera's dan Pentax niet geduld worden in huis!  ;) Ik denk dat veel forumleden ook andere camera's in huis hebben dan Pentax alleen!  ::)
Verder vind ik ook dat de Samsungvarianten gewoon bij de Pentaxen kunnen, het enige verschil is cosmetisch van aard en de merknaam!
Aan de andere kant vind ik het forum in een (veel) te ruim jasje zitten! Dit heb ik ook al aangehaald in het draadje "forumindeling", omdat hier de forumindeling ook ter sprake komt haal ik dit aan.
Wat mij betreft kunnen veel meer camera's samengevoegd worden. De analoge slr's in 1 map en de analoge compacts in 1 map. Lijkt mij meer dan toereikend! (wordt alleen maar minder populair...)
Door elke camera apart te zetten, krijg je m.i. "meer bomen dan bos". Dit forum is maar klein, hou de indeling dan ook klein! Mocht het te druk worden, dan kan je altijd nog uitbreiden. :)
 

Roger !  :)
Ik ben nog steeds op zoek ...

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #16 Gepost op: 9 september 2007, 13:29:18 »
Het lijkt mij een prima idee ruimte te laten voor vragen over andere camera's dan Pentax!
Behalve mijn K110D hebben wij ook in huis een Fuji 2600Z, Fuji S602 en een Canon A520. Ik zit gelukkig niet zo in elkaar dat andere camera's dan Pentax niet geduld worden in huis!  ;) Ik denk dat veel forumleden ook andere camera's in huis hebben dan Pentax alleen!  ::)
Verder vind ik ook dat de Samsungvarianten gewoon bij de Pentaxen kunnen, het enige verschil is cosmetisch van aard en de merknaam!
Aan de andere kant vind ik het forum in een (veel) te ruim jasje zitten! Dit heb ik ook al aangehaald in het draadje "forumindeling", omdat hier de forumindeling ook ter sprake komt haal ik dit aan.
Wat mij betreft kunnen veel meer camera's samengevoegd worden. De analoge slr's in 1 map en de analoge compacts in 1 map. Lijkt mij meer dan toereikend! (wordt alleen maar minder populair...)
Door elke camera apart te zetten, krijg je m.i. "meer bomen dan bos". Dit forum is maar klein, hou de indeling dan ook klein! Mocht het te druk worden, dan kan je altijd nog uitbreiden. :)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

lreyns

  • Gast
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #15 Gepost op: 9 september 2007, 00:05:57 »
Wat we hier mee moeten?

Mensen die plezier hebben in fotograferen maar geen Pentax bezitten zijn wat mij betreft hartelijk welkom om "ons" forum. :)
Dus...... Niet zomaar berichten gaan verwijderen.

En....
Als het te gek wordt???
Als het helemaal de spuigaten uit gaat lopen???
Als er b.v. de meest vreselijke en enge dingen over onze Pentaxen wordt geschreven....????
Ja.......... dan mag je van mijn part overwegen dit board te verwijderen, natuurlijk pas nadat de forumleden daar over hebben beslist.

Groeten, Lucien

admin

  • Gast
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #14 Gepost op: 7 september 2007, 21:39:12 »
Ach ach ach wat moeten we hier nu mee  :-/

Moet ik deze berichten gauw verwijderen of het in overweging nemen :-)

Laten we een test doen. Ik open een dergelijk board met de kanttekening dat ik hem elk moment kan/mag verwijderen....

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #13 Gepost op: 7 september 2007, 20:11:43 »
Citaat
Beste Pentaxman en andere forummers,

Sinds het begin van het Petaxforum, is deze map nog niet gebruikt. Is het een idee om het onderwerp iets te verruimen naar "de andere digitale ( Pentax) camera's? Dan kan een ieder ook terecht met vragen en opmerkingen over camera's die van een ander (natúúrlijk inferieur) merk zijn. Tenslotte heeft een aantal leden actief dergelijke camera's in gebruik. Ik weet niet hoe dit verzoek valt en of dit mogelijk wordt uitgelegd als zondig of afvallig gedrag waarvoor ik zweepslagen dien te krijgen, mogelijk in de ton met spijkers moet, ja, zelfs gevierendeeld ga worden. Of erger: geroyeerd ga worden als forumlid. Graag jouw en jullie reacties.

Zondig gedrag? Absoluut! Ach, als er geen zonde was, zou er ook geen genade nodig zijn :-)

Moeten wel dan de naamgeving aanpassen. Her en der heb ik ook al wat suggesties voor andere indeling gedaan, maar daar is nog geen actie uit voortgekomen.

Ik denk wel dat we voor de toekomst een scherp oogje op deze rubriek moeten houden. Te klein, en het is zinloos, te groot en het hoort wellicht niet in een Pentax board thuis..

Wel zou ik de Samsung klonen bij hun Pentax origineel zetten en niet in een apart forum...

Wat betreft de genoemde straffen... moeilijk... Een gepastere straf is: ontwerp een beeldlogo (foto) voor de door jou voorgestelde rubriek  ;D
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

lreyns

  • Gast
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #12 Gepost op: 7 september 2007, 16:45:45 »
Beste Pim,

Natuurlijk zijn er meerdere goede camera's in de handel.
Dat weet Wytze ook wel...... zijn (als Pentax fan) chauvinistische opmerking dat alle andere camera's inferieur zijn moet je ook met een "vette" knipoog nemen.
Maar.... ik ben het wel helemaal met hem eens. Op ons forum moet er ook een plekje zijn voor de gebruikers onder ons van andere (inferieure) camera's.

En Pim.... Met een analoge Nikon is niks mis maar je geeft het zelf al aan......... Oeps!! ;)

Groeten, Lucien
« Laatst bewerkt op: 7 september 2007, 16:47:52 door lreyns »

Pim

  • Gast
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #11 Gepost op: 7 september 2007, 16:05:17 »
Citaat
Beste Pentaxman en andere forummers,

Sinds het begin van het Petaxforum, is deze map nog niet gebruikt. Is het een idee om het onderwerp iets te verruimen naar "de andere digitale ( Pentax) camera's? Dan kan een ieder ook terecht met vragen en opmerkingen over camera's die van een ander (natúúrlijk inferieur) merk zijn. Tenslotte heeft een aantal leden actief dergelijke camera's in gebruik. Ik weet niet hoe dit verzoek valt en of dit mogelijk wordt uitgelegd als zondig of afvallig gedrag waarvoor ik zweepslagen dien te krijgen, mogelijk in de ton met spijkers moet, ja, zelfs gevierendeeld ga worden. Of erger: geroyeerd ga worden als forumlid. Graag jouw en jullie reacties.


Garoenten,


Wytze

Ik vind dat we andere merken niet perse inferieur moeten noemen,als tijdens een boswandeling plotseling de accu's uit m'n K100 in de blubber vallen omdat iets het schuifje heeft beroerd zet ik toch ook even mijn vraagtekens bij P...
Heb het opgelost met een onderdeel van een Nikon handstrap..er onder te schroeven.
Mijn keuze voor Pentax werd bepaald omdat de Ds zo lekker in mijn hand lag. Ook deze was en is wel erg traaaaaag in het wegschrijven van je raw-bestanden. Daarvoor had ik een Canon 10D met 17-40mm. Echt niet verkeerd maar was blij dat ie de deur uitging. Het leuke van Pentax is toch dat je een paar jaar geleden nog zeer goede objectieven tweedehands kon kopen voor een aardig prijsje. Met de toenemende popularieteit van Pentax wordt dat nu wat moeilijker.
In het analoge tijdperk was ik Nikon-man....oeps.


piet66

  • Gast
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #10 Gepost op: 4 september 2007, 22:10:27 »
Volgens mij zit Pentaxman in Scandinavië op dit moment.

Ik heb zelf een Fuji F10: een P&S met een geweldige kwaliteit. Helaas weinig zelf in te stellen en traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag...

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #9 Gepost op: 4 september 2007, 21:12:03 »
Beste Marcedwin,


Ik heb een kennis die fotografeert met de coolpix 5000. Hij vind dat het apparaat prachtige foto's maakt, maar hij ergert zich paars en oranje aan de traagheid van de camera. Ik hoop voor jou dat de 5100 sneller is want als je eenmaal regelmatig met een digitale spiegelreflexcamera werkt, weegt de ergernis over een trage camera dubbel zo zwaar.


Groet,


Wytze

Offline Martijn

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
  • Imagine a world with only Pentax!
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #8 Gepost op: 3 september 2007, 11:07:37 »
IK heb zelf een hp photosmart r607 af en toe heel erg handig om eeen gewone foto mee te maken vor de rest een prima camera
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #7 Gepost op: 3 september 2007, 00:42:17 »
Ik heb een IXUS55 voor erbij. Erg handig in de broekzak te steken, prima kwaliteit en je kan nog een filmpje maken ook. Wel traag.

Wil 'm volgend jaar gaan inruilen voor een Nikon Coolpix 5100 denk ik.
Ik ben nog steeds op zoek ...

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Een iets ruimere forummap?
« Reactie #6 Gepost op: 1 september 2007, 14:41:54 »
Hallo,
ik moet toegeven dat ik ook nog een , ahum, Canon Powershot A540 heb.  :-[  :-/
Het is een prima P&S camera (6 MP) die ik net als Wytze pak voor de snelle kiek.
Camera is redelijk snel en heeft veel mogelijkheden. Ik heb de meeste problemen met het zoomen, ben door de electrische sturing meestal net te snel of te langzaam voor juiste uitkadering.

groeten, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm