Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Algemene discussie / Re: Waarom geen Ricoh gr met pentax vatting?
« Laatste bericht door Bazzer Gepost op 6 december 2023, 12:52:04 »
Blijf bij jezelf en ga niet mee in een hype. Wat zou het voordeel zijn van een systeemcamera?
De processor en sensor zijn de bepalende elementen.

Hoe het op de sensor komt ligt aan de fotograaf. (dit is mijn gedachte en die hoeft echt de jouwe te zijn)

Gr. Ben
2
Algemene discussie / Re: Pentax 50mm 1.8
« Laatste bericht door Bazzer Gepost op 6 december 2023, 11:20:15 »
Opgelost.

Gelukkig doet de K-70 nu wat hij doen moet. Op een Engels forum vond ik de oplossing. In het menu van de K-70 "aangepaste opname" kun je voor diverse instellingen kiezen zoals natuur, portret enz. Ik ben hier nooit zo'n voorstander van en ik had deze omdat je het (volgens mij) niet uit kunt schakelen op automatisch staan. Op het eerder genoemde forum las ik dat de meeste filters niet goed werken en dat je deze het beste op "natuurlijk" kunt zetten. Dit heb ik gedaan en tot mijn grote verbazing zijn nu ook kleine details mooi scherp, zelfs bij hoge iso.

Groet Ben
3
Jezelf voorstellen / Re: Even voorstellen
« Laatste bericht door PeterN Gepost op 5 december 2023, 12:20:14 »
Welkom op het forum Robert.

PeterN
4
Pentax Digitale Spiegelreflexcamera's / Re: Oude Flitser op nieuwe camera
« Laatste bericht door AutonomY Gepost op 4 december 2023, 16:47:11 »
Met een eenvoudig triggersetje, de flitser komt dan niet met de camera in contact.

Nou heb ik een foutje in mn bericht,... ik heb de 45 CL-1. Die heeft "Low-voltage thyristor ignition". Ik heb even gemeten maar die heeft een spanning van 7V. Ik heb geen info kunnen vinden van de toegelaten spanning op een flitscontact van een digitale camera of K-70 (ik gebruik al 40 jaar een blokje met pc op de hotshoe). Is die 7V toelaatbaar op de K-70 of is dat nog een risico? Welk eenvoudig triggersetje zou ik anders het beste kunnen aanschaffen?
5
Pentax Digitale Spiegelreflexcamera's / Re: Oude Flitser op nieuwe camera
« Laatste bericht door elshout1958 Gepost op 4 december 2023, 14:02:35 »
Met een eenvoudig triggersetje, de flitser komt dan niet met de camera in contact.
6
« Laatste bericht door zoran Gepost op 3 december 2023, 09:45:24 »
Welkom op het forum.
7
Personen, portretten en fashion / Re: portretjes
« Laatste bericht door zoran Gepost op 3 december 2023, 09:44:22 »
Aparte sfeer in de reeks waarin het donker/zwart overheerst.
8
Pentax Digitale Spiegelreflexcamera's / Oude Flitser op nieuwe camera
« Laatste bericht door AutonomY Gepost op 2 december 2023, 18:22:00 »
Beste leden,
Ik heb een K-70 en wil graag de Metz 45 CT-1 gebruiken. Ik weet dat het met voltage niet ok is om te doen.
Is er een beproefde simpele methode om dit veilig te gebruiken? Ik denk aan een interface-je of iets dergelijks?
9
« Laatste bericht door elshout1958 Gepost op 2 december 2023, 12:16:54 »
Welkom Robert,
Een echte verzamelaar, dat ben ik ook, en ik in principe ook alleen Pentax, al heb ik analoog ook nog wel enkele andere merken.
Heel actief is het op dit forum niet (meer). Maar doorgaans zitten er nog wel een paar Die Hards die veel weten en ook reageren, maar natuurlijk is er ook veel terug te lezen, omdat vrijwel ieder probleem al wel eens voorgekomen is.

Henk
10
Pentax Digitale Spiegelreflexcamera's / Re: parfum op handgreep
« Laatste bericht door Robert Gepost op 28 november 2023, 18:53:23 »
Qua plakkerig rubber heb ik zelf goede ervaringen met de wereldberoemde ontvetter van de Wibra, Dasty; ik heb een spuitflacon, op een zachte tandenborstel spuiten en raggen maar.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10