Auteur Topic: Reparatie Pentax DA*300  (gelezen 1065 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Reparatie Pentax DA*300
« Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2017, 14:29:17 »
Hij is weer binnen en doet het weer zoals het hoort. Helemaal happy ;-)
Tja, het kan wellicht sneller dan die 5 weken, maar afgaande op eerdere berichten over reparaties in Frankrijk vind ik dit al zeer behoorlijk. Dus ik kan hier wel mee leven.
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Reparatie Pentax DA*300
« Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2017, 14:29:17 »

Offline maarten70

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 236
  • Geslacht: Man
Re: Reparatie Pentax DA*300
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2017, 13:50:50 »
Ben blij dat ik niet de enigste ben met slechte ervaring met frankrijk.
Heb van een forumgenoot het adres in duitsland gekregen.
Heel veel foto plezier met je DA 300 mm een pracht van een lens.

Groet Maarten

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re: Reparatie Pentax DA*300
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2017, 22:29:27 »
Fijn dat hij weer terug is, als je op een half jaar rekent is 5 weken snel, echter van het voorjaar een kamera bij Panasonic ter reparatie gehad en die was binnen twee weken gerepareerd, dus bij Pentax kunnen ze nog wel een "step up" doen. 
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Reparatie Pentax DA*300
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2017, 22:05:41 »
Afgelopen maart kocht ik voor een mooie prijs een tweedehands Pentax DA*300 bij Foto Sipkes in Groningen. Na twee maanden begon echter de AF wat problemen op te leveren en begin juli stopte hij er helemaal mee. Waar ik voor vreesde klopte helaas: SDM motor defect. Gelukkig had ik er garantie op en ik heb de lens daarom teruggebracht naar de winkel. Foto Sipkes had de laatste tijd echter niet zulke beste ervaring met reparaties van Pentax in Frankrijk, kon wel oplopen tot meer dan een half jaar. Daar schrok ik behoorlijk van, maar als alternatief was reparatie in Duitsland ook mogelijk. Daar schijnt Pentax inmiddels ook een reparatiecentrum te hebben en dat heeft aanmerkelijk betere reviews. Dus besloten mijn lens daarheen te sturen. Gisteren kreeg ik een berichtje dat de lens weer retour was in Groningen. Binnen vijf weken! Dat lijkt mij een zeer nette termijn. Morgen komt hij met een nieuwe SDM motor weer mijn kant op en kan ik 'm eindelijk echt gaan gebruiken op m'n K3ii. Die had ik net gekocht toen de lens problemen begon te geven. Ik vertrouw erop dat ik nu weer zorgeloos vooruit kan en met deze mooie combi weer heel wat vogels, vlinders etc. kan vastleggen.
Bij deze dus een compliment voor Foto Sipkes voor de zeer nette en snelle afwikkeling van dit garantiegeval. Ik ben er zeer prettige geholpen, zowel in de winkel als ook via het contact per email. Mijn les hieruit is dus om grotere, tweedehands investeringen bij een fotozaak te doen. Goede garantie en service zijn absoluut wat waard.


Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)