Auteur Topic: Eentje uit de produkt serie  (gelezen 2793 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Eentje uit de produkt serie
« Reactie #12 Gepost op: 28 december 2007, 11:26:33 »
Ik vind het heel knap gedaan Johan! De (zachte) schaduwen vind ik juist mooi! Die "deuken" in de deksels vielen mij in eerste instantie niet eens op, maar is i.d.d. een schoonheidsfoutje te noemen.
Alleen zou ik er echt niet tegen kunnen als zo'n opdrachtgever in m'n nek lag te hijgen.
Carel  :)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Eentje uit de produkt serie
« Reactie #12 Gepost op: 28 december 2007, 11:26:33 »

ballone

  • Gast
Re: Eentje uit de produkt serie
« Reactie #11 Gepost op: 24 december 2007, 11:27:19 »
Johan, bij www.rugift.com (ja in Rusland) verkopen ze ook objectieven met K-bajonet, waaronder een tilt-shift objectief.
Die objectieven schijnen best wel goed te zijn (o.a. de Zenitar).

gr. peter

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Eentje uit de produkt serie
« Reactie #10 Gepost op: 24 december 2007, 10:03:42 »
Over de kritieken: v.w.b. de schaduwen ben ik het met jullie eens, alleen de klant die is er gewoon bij. Het is zijn smaak om juist deze foto uit te pikken (uit meerdere series dus).

De deuken in de blikken komen denk ik toch door het gebruikte objectief Sigma 28-200. Gelukkig verschaft mij deze opdracht voldoende pecunia's om een beter objectief (voor dit werk) aan te schaffen. Misschien wel een tilt-shift zoals Guido mij aanraadde.

In elk geval bedankt voor alle reacties.


Johan.

Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

lreyns

  • Gast
Re: Eentje uit de produkt serie
« Reactie #9 Gepost op: 23 december 2007, 21:03:05 »
Johan,

Al doe ik jou dit niet na, toch moet ik Gertjan een beetje gelijk geven.
Nee... ik vind het géén rommeltje, de compositie is prima voor elkaar, daar heb ik niks op aan te merken.
Maar wel lijkt het of bij een paar bussen de deksels wat ingedeukt zijn.
Ook de schaduwen kunnen m.i. wat minder.

Lucien

Gertjan

  • Gast
Re: Eentje uit de produkt serie
« Reactie #8 Gepost op: 23 december 2007, 19:31:04 »
Vind eerlijk gezegd het licht nogal een rommeltje, schaduwen vallen ook overal en nergens neer, dit geeft de foto een onrustige uitstraling. Mijn commentaar is goed bedoeld hoor, ik zie dat je wel moeite hebt gedaan en aandacht heb besteed aan de shoot, maar je mist wat finesse in de eindresultaten die juist bij dit soort (zilver)werk zo belangrijk is.

Maar daarbij is productfotografie erg moeilijk, zeker ronde producten en helemaal als ze spiegelen.

Guido_Franssens

  • Gast
Re: Eentje uit de produkt serie
« Reactie #7 Gepost op: 19 december 2007, 19:07:14 »
Knap gedaan, alleen (je kent me he) die rechter bus lijkt een beetje naar binnen te vallen.

Guido

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Eentje uit de produkt serie
« Reactie #6 Gepost op: 19 december 2007, 18:44:40 »
@Andre: jazeker er is ingeflitst met 2 flitsers. Uiteraard komen er nog wel making of foto's. Voor de volledigheid: 2 bouwlampen van 500w elk, 2 flitsers, bij sommige opstellingen ook nog een spotlight 60w. Alle lampen met diffuusfilter (softbox).

@Hen: nee niet gexperimenteerd, de klant wilde het zo hebben. Hij was erbij continu bij. Ik heb de nabewerking (lightroom) zonder de klant gedaan. Hierbij van dezelfde foto verschillende bewerkingen laten zien. Deze vond de klant het mooist. Heb overgiens een grijskaart gebruikt.

@Ruud: dat is de kleur van een dvd. Op een andere foto is de dvd nog beter te zien.

@Martijn: bedankt ....zilver is idd een moeilijke kleur qua belichting. Ik vind het zelf ook aardig gelukt.

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Martijn

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
  • Imagine a world with only Pentax!
Re: Eentje uit de produkt serie
« Reactie #5 Gepost op: 19 december 2007, 16:49:52 »
Johan,

Ziet er heel goed uit! Het is namelijk moeilijk fotograferen met reflecterende onderwerpen mijn complimenten!

GR>martijn
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

Ruud

  • Gast
Re: Eentje uit de produkt serie
« Reactie #4 Gepost op: 19 december 2007, 16:42:02 »
Hier heb ik helemaal geen verstand van, maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is met belichten en de juiste schaduwen krijgen. Op mijn scherm heeft het product middenvoor een paarsige kleur in de bodemhelft. Is dat de bedoeling c.q. hindert dat niet?
Hoe lang ben je nu bezig met zo'n opstelling?

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Eentje uit de produkt serie
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2007, 16:39:17 »
Ziet er heel goed uit.

Heb je nog geexperimenteerd met evt.andere kleur achtergrond (bv. zwart lijkt me best mooi met dit zilver)?

Dan zou je zelfs de zachte schaduw desgewenst nog kunnen voorkomen.

Zou wel nog even proberen de witbalans bij te stellen. Hier is de achtergrond iets rood.
« Laatst bewerkt op: 19 december 2007, 16:40:20 door Hen »
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Eentje uit de produkt serie
« Reactie #2 Gepost op: 19 december 2007, 15:42:16 »
Hi Johan,
proficiat. Geeft toch altijd voldoening als de klant teverden is met het geleverde product, hier dus jouw foto's.
Heb je die nieuwe speeltjes uit het verre oosten nog gebruikt bij die shoot?


grtz, André

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Eentje uit de produkt serie
« Reactie #1 Gepost op: 19 december 2007, 14:00:51 »
Had het al wel eens geschreven op dit forum. Ik mocht een produkt shoot doen voor een bedrijf. Met veel proberen en experimenteren en voorbeelden tonen op dit forum heb ik inmiddels de 1e shoot achter de rug.

Eentje uit de serie zilver:



Erg leuk om te doen. Ik voelde wel voor het eerst een gezonde spanning. Ik bedoel hiermee dat ik nu niet liep te hobbyen maar serieus bezig was voor een klant. Ben natuurlijk ook blij dat de klant goed tevreden was.

Greetz,


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter