Auteur Topic: ontmoeting met Pentax 6x7 (met fish eye)  (gelezen 2155 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

asplx

  • Gast
Re:ontmoeting met Pentax 6x7 (met fish eye)
« Reactie #12 Gepost op: 22 mei 2010, 22:58:48 »
Citaat
Tijdens het gesprek boodt hij me aan om de camera even vast te houden en er doorheen te kijken. Amai, wat een fantastisch apparaat om vast te houden, en die viewfinder, ongelooflijk zo mooi. En dan heb ik het nog niet eens over de fish eye - wat een joekel van een ding is dat zeg!

Snap je waarschijnlijk ook meteen, waarom die wel de Pentax Hernia wordt genoemd....

Citaat
Onnodig te zeggen dat daarna m'n K20D (mèt grip)  wel heel klein aan voelde.   ;D

Is dat zo?  ???

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:ontmoeting met Pentax 6x7 (met fish eye)
« Reactie #12 Gepost op: 22 mei 2010, 22:58:48 »

Rense

  • Gast
Re:ontmoeting met Pentax 6x7 (met fish eye)
« Reactie #11 Gepost op: 22 mei 2010, 22:43:17 »
Ik denk dat dat een takumar lens is van pentax dus.

Ja zeker, dat klopt, dat is de 35mm Fish-Eye Tak. Met 4 ingebouwde filters, waarvan je een deel van de aanduidingen nog kunt zien: de rode lettertjes vlak onder het frontelement...

Rense

  • Gast
Re:ontmoeting met Pentax 6x7 (met fish eye)
« Reactie #10 Gepost op: 22 mei 2010, 22:40:34 »
Fantastisch apparaat he, die 6x7 met 35mm Fish Eye? Heb hem zelf ook, en vandeweek voor het eerst uitgeprobeerd..... ;D ;D ;D

macsterdam

  • Gast
Re:ontmoeting met Pentax 6x7 (met fish eye)
« Reactie #9 Gepost op: 2 mei 2010, 22:41:55 »
Ja, dat klopt inderdaad. :)

M'n Mir-24, 35mm is nog niet van m'n camera geweest en over het algemeen bevalt dat heel goed. Juist alle beperking leert me anders kijken, dingen anders doen. Uiteraard is het soms ook lastig natuurlijk, want het is en blijft een manuele lens zonder zoom. Ik dus ben wel eens te laat, of kom niet dichtbij genoeg, maar de voordelen wegen ruimschoots op tegen de nadelen. Daarbij komt ook dat het karakter van de lens me erg bevalt.

Al met al leer ik steeds beter wat ik echt leuk vind. Ik kijk daarom momenteel ook naar een FA 31mm, want ietsje meer hoek, licht-sterker en scherper zou het nog leuker maken. Maar ik ga het jaar zeker volmaken met m'n Mir (tenzij ik een goeie 31mm tegen het lijf loop natuurlijk  ;D )

RonHendriks

  • Gast
Re:ontmoeting met Pentax 6x7 (met fish eye)
« Reactie #8 Gepost op: 2 mei 2010, 21:16:28 »
35mm is fish eye  ??? Grote jongens die 6x7's.......
O ja ik heb een arsat 30mm, maar die is slechts 180 graden op een 6x9 (of 6x7) meen ik. Dus iets minder op 645 en op de 645D met nog kleinere sensor zal die zo'n 115 graden FOV hebben.

@MacAmsterdam: Overigens je had toch het plan om een heel jaar met 1 lens te doen? Is dat die 35mm lens? Hoe bevalt dat? Of vergis ik me nu?

macsterdam

  • Gast
Re:ontmoeting met Pentax 6x7 (met fish eye)
« Reactie #7 Gepost op: 2 mei 2010, 21:06:08 »
het was ook echt een joekel van een lens - prachtig om naar en doorheen te kijken!

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:ontmoeting met Pentax 6x7 (met fish eye)
« Reactie #6 Gepost op: 2 mei 2010, 20:57:34 »
35mm is fish eye  ???
Grote jongens die 6x7's.......

greetz,
Erik

RonHendriks

  • Gast
Re:ontmoeting met Pentax 6x7 (met fish eye)
« Reactie #5 Gepost op: 2 mei 2010, 20:54:07 »
Ik denk dat dat een takumar lens is van pentax dus.

macsterdam

  • Gast
Re:ontmoeting met Pentax 6x7 (met fish eye)
« Reactie #4 Gepost op: 2 mei 2010, 20:40:26 »
Ik weet niet welke lens het is, Ron. We hebben heb maar heel kort over de Pentax 67, en daarna ging het niet meer over apparatuur en/of specificaties, maar over fotografie in het algemeen e.d.

Hier een 100% uitsnede van de foto - mogelijk zegt dat je wat.



Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:ontmoeting met Pentax 6x7 (met fish eye)
« Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2010, 19:58:39 »
Toch leuk, dit soort ontmoetingen.
En een fotograaf in de lens doet het ook altijd wel ;-).

greetz,
Erik

RonHendriks

  • Gast
Re:ontmoeting met Pentax 6x7 (met fish eye)
« Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2010, 19:58:12 »
Leuk is dat ja. Ik kwam een keer deze meneer tegen:

Wat voor fisheye zat erop? Ik neem aan zo'n russische, die heb ik ook liggen met een aansluiting voor de 645.

macsterdam

  • Gast
ontmoeting met Pentax 6x7 (met fish eye)
« Reactie #1 Gepost op: 2 mei 2010, 19:34:46 »
Ik fietste een paar dagen geleden door de stad (Amsterdam) en zag vanuit m'n ook hoek iemand staan fotograferen met een Pentax 67. Meteen even gestopt, en een praatje aangeknoopt.  Het was een Fransman die een paar dagen in Amsterdam was en een aantal bekende plekken wilde fotograferen met z'n fish eye.
Tijdens het gesprek boodt hij me aan om de camera even vast te houden en er doorheen te kijken. Amai, wat een fantastisch apparaat om vast te houden, en die viewfinder, ongelooflijk zo mooi. En dan heb ik het nog niet eens over de fish eye - wat een joekel van een ding is dat zeg! Onnodig te zeggen dat daarna m'n K20D (mèt grip)  wel heel klein aan voelde.  ;D

Hier een snapshot van fotograaf met camera. Heb maar één foto van de beste man genomen. Het voelde wat ongemakkelijk om een fotograferende fotograaf te fotograferen.