Auteur Topic: Toch maar weer eens op de ouderwetse toer  (gelezen 694 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Toch maar weer eens op de ouderwetse toer
« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2021, 09:08:44 »
Prachtige advertentiefoto ;) heb je met deze combinatie gemaakt. Zoals Cire al aangaf is het scherpteverloop prachtig. Maar ik moet zeggen dat je het scherptevlak ook heel mooi hebt weten te leggen. Knap, want de scherptediepte van deze combi zal maar enkele mm'ers dik zijn schat ik zo in.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Toch maar weer eens op de ouderwetse toer
« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2021, 09:08:44 »

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Toch maar weer eens op de ouderwetse toer
« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2021, 15:41:08 »
Prachtige scherpte, maar ook fraai scherpte verloop.
De Revuenon 55mm f1,2 is een top lens, Eigenlijk is dit de Tomioka 55mm f1.2.
Super lensje. Niet goedkoop en lastig te bemachtigen.
Helaas gebruik ik hem zelf te weinig. sowieso komt er bij mij weinig van fotograferen.
Maar leuk dat ik dit resultaat zie.

Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

newmikey2

  • Gast
Toch maar weer eens op de ouderwetse toer
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2021, 11:41:13 »
Die mooie Jessops tussenringen kwamen uit één van mijn laden met "foto-bende" zoals mijn vrouw ze noemt. Het zijn de KPA varianten in 13/21/31mm met contacten die de automatische belichting bij Pentax A lenzen kunnen regelen. Géén autofocus dus maar dat zou bij macro ook vrij nutteloos zijn.

Ik heb dit keer de 13mm ring gecombineerd met een oude Revuenon 55mm/f1.2 die wijd open zo'n karakteristieke gloed heeft. Uiteraard met de KP in raw geschoten (PEF want ik doe niet aan DNG), geconverteerd met Darktable en héél minimaal bewerkt met Gimp (highpass filter, kleine level tweak en iets bijgesneden). Het resultaat staat hieronder - je kunt uiteraard altijd dóórklikken voor een grotere versie en een kijkje bij de rest van mijn foto's...