Auteur Topic: Kennen jullie deze feature in de K-1 (II) en wat kunnen we ermee ?  (gelezen 868 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Kennen jullie deze feature in de K-1 (II) en wat kunnen we ermee ?
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2020, 19:16:24 »
Ik gebruik deze instelling op mijn Nikon wel. Hartstikke handig bij het volgen van bewegende onderwerpen.
Gelukkig staan mijn onderwerpen meestal redelijk stil  ;D , daarom wist ik ook niet van het bestaan waarschijnlijk.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Kennen jullie deze feature in de K-1 (II) en wat kunnen we ermee ?
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2020, 19:16:24 »

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re: Kennen jullie deze feature in de K-1 (II) en wat kunnen we ermee ?
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2020, 20:56:32 »
Het idee is dat waneer er iets tussen jou en het onderwerp komt dat je volgt, je kamera niet als een gek gaat zoeken waar je onderwerp is maar even niets doet, zodat waneer het onderwerp weer zichtbaar is hij qua scherpte nog in de buurt zit. denk aan een vogel die langs vliegt en er komt even een tak tussen.

   
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Kennen jullie deze feature in de K-1 (II) en wat kunnen we ermee ?
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2020, 15:21:30 »
Ik gebruik deze instelling op mijn Nikon wel. Hartstikke handig bij het volgen van bewegende onderwerpen.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Kennen jullie deze feature in de K-1 (II) en wat kunnen we ermee ?
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2020, 13:59:59 »
Ik kende deze instelling niet, nou ben ik ook niet zo veel bezig met het menu. Toch even opgezocht, stond bij mij uit, dus dat blijkt goed te zijn. Dat zal dan ook de standaard instelling zijn, want ik heb hier nooit iets aan veranderd.

Offline Klaas

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 346
  • Geslacht: Man
Kennen jullie deze feature in de K-1 (II) en wat kunnen we ermee ?
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2020, 12:21:31 »
Ik zag op een post ergens dat bij de K-1 en K-1 II de instelling AF een mogelijkheid heeft om de vasthoud tijd in te stellen bij bewegende onderwerpen. Maar dit zorgt er wel voor dat de AF ahw wat vertraagd kan reageren. Ik heb de optie nu op UIT gezet. Wat zijn jullie ervaringen en keuzes ? Hij stond bij mij op : normaal.

Citaat :
When talking with other people about the functions and settings of the K1, I realized that they had not read the "maintain AF status" function.

So I'm sharing it here if it's of interest to other people.

The "maintain AF status" function allows you to keep the focus for a defined period of time, depending on the setting when the subject is moving. This is useful for keeping the focus, for example, when you follow your subject and a person or object passes in front of your lens. However, the AF is losing responsiveness. The setting is in the menu "1", by default on "low", which has the effect of keeping the AF for a short time.

For a better reactivity put on "off"
Pentax K-1 l D FA 28-105 l Pentax K-S2|DA 18 - 50 WR RE l DA 16-45  |Pentax K-x |DA 18-55 AL II *|SIGMA 17-70 4.5|DA L 55-300| DA 35 2.4 AL|A 50 1.7|M 28 2.8|M 135 3.5|Takumar(bayonet)135 2.5|Vivitar flitser 285|Metz 48 AF-1|Metz 50 AF-1