Auteur Topic: Bloesem special  (gelezen 787 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stout

  • Gast
Re: Bloesem special
« Reactie #4 Gepost op: 3 april 2021, 15:15:18 »
De 3e! Prachtig!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Bloesem special
« Reactie #4 Gepost op: 3 april 2021, 15:15:18 »

newmikey2

  • Gast
Re: Bloesem special
« Reactie #3 Gepost op: 2 april 2021, 11:16:17 »
Die swirl doet het goed bij de eerste foto, dat is een prachtige plaat geworden. Bij de tweede foto vind ik swirl echter niet lekker werken. Het scherpe gedeelte steekt daar niet lekker af t.o.v. de achtergrond. Dat komt denk ik doordat bij die foto het verschil in kleur, bloemgrootte en scherpte tussen voor- en achtergrond niet zo groot is. Bij de eerste foto zijn die verschillen allemaal wel groot.
De derde foto vind ik top.

Groet,  PeterN
Ik ben het van harte met je eens. Dat swirl effect is on sommige plaatsen hoofdpijnverwekkend en duizelend - de kunst is om te leren er wat voorspellender mee om te gaan en daar moet ik aan werken!

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Bloesem special
« Reactie #2 Gepost op: 1 april 2021, 21:21:07 »
Die swirl doet het goed bij de eerste foto, dat is een prachtige plaat geworden. Bij de tweede foto vind ik swirl echter niet lekker werken. Het scherpe gedeelte steekt daar niet lekker af t.o.v. de achtergrond. Dat komt denk ik doordat bij die foto het verschil in kleur, bloemgrootte en scherpte tussen voor- en achtergrond niet zo groot is. Bij de eerste foto zijn die verschillen allemaal wel groot.
De derde foto vind ik top.

Groet,  PeterN

newmikey2

  • Gast
Bloesem special
« Reactie #1 Gepost op: 1 april 2021, 13:36:24 »
Ieder voorjaar hebben we hier, gewoon in de buurt op een straathoekje, een klein cadeautje: een drietal boompjes die uitbundig bloesem dragen. Het is maar heel kort en ik moet er maar nèt langskomen maar dan is het ook gelijk ráák. Dit jaar heb ik, naast mijn Samyang 8mm fisheye, ook de Lensbaby Burnside 35mm/f2.8 met z'n karakteristieke "swirl" gebruikt.