Auteur Topic: zuigerplasbos  (gelezen 463 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:zuigerplasbos
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2011, 07:51:21 »
Een wat late reactie, maar ik zou hier de horizon juist wel in het midden doen om zo de weerspiegeling volledig tot z'n recht te laten komen. Het water is er vlak genoeg voor. Een bosrand met een weerspiegeling in het water vraagt erom om volledig in beeld gebracht te worden en dan hoort de horizon m.i. wel in het midden.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:zuigerplasbos
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2011, 07:51:21 »

Offline djoser

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 637
  • Geslacht: Man
  • Zomaar wat plaatjes
    • Kieker
Re:zuigerplasbos
« Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2011, 15:49:51 »
Of je gaat voor de weerspiegeling in het water en in dat geval had de horizon in het midden gekund en was de opname wellicht beter geweest. Er is wel een mooi warm strijklicht in de foto aanwezig en dat maakt een hoop goed, maar toch vind ook ik deze opname niet boeien.
Maar als de bomen in hun mooiste herfsttooi zouden staan, dan zou het zomaar eens een prachtplaat zou kunnen zijn.

Groet, Dick
Pentax K5 + MX-1  *  Tamron 17-50mm/2.8  *  Sigma 10-20mm/4-5.6

Offline The_King

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 251
Re:zuigerplasbos
« Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2011, 12:33:58 »
De horizon is niet in het midden, en dat is heel goed. De belichting is ook wel in orde, dus voor een eerste foto zou ik zeggen geslaagd. De lucht is wat wit, maar dat is technisch gezien dan ook het enige puntje

Alleen het onderwerp ben ik niet weg van. Wat is er volgens jou interessant aan een stel bomen aan de waterkant? Dat bedoel ik niet als vervelende vraag, maar de sleutel tot betere fotografie is leren kijken naar wat je op de foto zet en wat dat doet met andere mensen die je foto bekijken. En in dit geval laat je eigenlijk weinig bijzonders zien. Het staat er dan misschien wel mooi op, maar het doet niets met de kijker.

Offline heline

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Vrouw
  • groetjes heline
zuigerplasbos
« Reactie #1 Gepost op: 22 juli 2011, 10:50:12 »




me eerste natuur foto  ben benieuwd wat jullie ervan vinden