Auteur Topic: uit de oude doos  (gelezen 1856 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eeyore_nl

  • Gast
Re:uit de oude doos
« Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2010, 00:03:58 »
Compleet 30 - 40 pleuri, als alles in goede staat is.

Behalve dat de 1,8 de goedkopere versie was van de 1,4 (die veeeel later op de markt kwam), was het ook de duurdere versie van de 2,0/55.

De 55/1,8 en -/2,0 worden op de Dslr graag gebruikt als portretlens met eenzéér mooie bokeh...

Ik heb twee 55/1,8 objectieven en een 55/2,0 en op een dslr zijn het inderdaad heel mooie objectieven.

Volgens mij moet je voor de combinatie van die SPII en die 55/1,8 toch wel zo'n 40 à 50 euro kunnen krijgen, als alles tenminste werkend is.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:uit de oude doos
« Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2010, 00:03:58 »

Offline hansli

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 665
  • who needs autofocus?
Re:uit de oude doos
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2010, 23:46:39 »
Werner, een verzamelaar heeft hier wellicht een paar centen voor over als het toestel in heel goede staat is. De takumar 55 mm f/1.8 was destijds het goedkopere broertje van de andere standaardlens, nl. de takumar 50 mm f/1.4. Het objectief is dus niet bijzonder.

Het objectief is dan misschien niet bijzonder omdat het relatief veel voorkomt, maar de kwaliteit wordt algemeen zeer hoog ingeschat, beter dan bv. de smc-m 50mm/1.7.

En een goedkope lens was het zeker niet.

Ik heb zelf de K-versie van deze lens, optisch gelijk, en het is een van mijn fijnste lenzen.

30 euro voor de lens is wel het minimum, met 2 tienjes erbij voor een M42 adapterring heb je een fantastische portretlens, vergeet dat niet!

Over de camera: daar zijn er echt zoveel van, die spotmatic.....................
Wer baut auf Wind, baut auf Satan's Erbarmen

(Richard Wagner, Der Fliegende Holländer)

asplx

  • Gast
Re:uit de oude doos
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2010, 22:02:11 »
Compleet 30 - 40 pleuri, als alles in goede staat is.

Behalve dat de 1,8 de goedkopere versie was van de 1,4 (die veeeel later op de markt kwam), was het ook de duurdere versie van de 2,0/55.

De 55/1,8 en -/2,0 worden op de Dslr graag gebruikt als portretlens met eenzéér mooie bokeh...


benbennienie

  • Gast
Re:uit de oude doos
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2010, 18:38:28 »
Ik heb hier nog een pentax een spotmatic spIImet nr. 5159722 met een takumar 1:1.8/55 .

Iemand enig idee wat dit nog waard is ?
Lens is nog met schroefdraad

Werner, een verzamelaar heeft hier wellicht een paar centen voor over als het toestel in heel goede staat is. De takumar 55 mm f/1.8 was destijds het goedkopere broertje van de andere standaardlens, nl. de takumar 50 mm f/1.4. Het objectief is dus niet bijzonder. Als je een toestel in vitrinestaat hebt, loont het misschien de moeite om 'm op de amerikaanse of duitse ebay te koop aan te bieden. Verwacht geen wonderen. Op genoemde sites vindt je waarschijnlijk ook wel een indicatie van de prijs van zo'n toestel.

groet, benbennienie

Offline Werner

  • Newbie
  • Berichten: 17
uit de oude doos
« Reactie #1 Gepost op: 29 november 2009, 21:25:44 »
Ik heb hier nog een pentax een spotmatic spIImet nr. 5159722 met een takumar 1:1.8/55 .

Iemand enig idee wat dit nog waard is ?
Lens is nog met schroefdraad