Auteur Topic: Veel te veel modes op de K10D ;D  (gelezen 2068 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wimem

  • Gast
Re: Veel te veel modes op de K10D ;D
« Reactie #6 Gepost op: 2 september 2007, 20:01:36 »
Hallo Wytze, helemaal gelijk maar voor die prijs van de body had ik graag wel dat ook dit soort zaken aanwezig zijn. Weet je, ervaring hebben ze bij pentax genoeg opgedaan in de loop der jaren. Een eindprodukt mag dan ook kompleet zijn, vind ik. Kijk, een mooi duidelijk groot schermpje achterop is natuurlijk wel een voortrekker, maar dat de zoeker volgens mij daaronder moet lijden moet niet hoeven. Jawel er is een zoekeroculair-vergroter los te koop, (ik heb hem) maar waarom kan dat nu net niet gelijk bij aflevering? Die satelietontvanger beperkt mij 17 mm. Mijn vorige kamera had ik nog wel eens op de Techn. kamera voor T/S korrekties. Dan is 17 mm. een hoop om én de lenskorrektie  én het verschil in sensorafmeting weg te werken. Ook mijn engels is onvoldoende om dit aan de heren duidelijk te maken, daarom hoop ik dat het op zo'n manier op de plaats waar het hoort, terecht kom. Verder vind ik het best een fijne machine, ligt goed in de hand en alle functies zijn gemakkelijk en snel bereikbaar. ;)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Veel te veel modes op de K10D ;D
« Reactie #6 Gepost op: 2 september 2007, 20:01:36 »

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Veel te veel modes op de K10D ;D
« Reactie #5 Gepost op: 2 september 2007, 13:51:40 »
Beste Wimem,

Dat van die T-stand, dat is juist! Maar dan koop je toch een afstandsbedieninkje ??  :D Die satelietschotel zit mij ook in de weg. Vooral bij het wisselen van het objectief. Aan de andere kant weer handig om in het buitenland je favoriete tv-zender binnen te halen. Fijn dan zo'n groot display!!!   ;D



Groet,


Wytze

wimem

  • Gast
Re: Veel te veel modes op de K10D ;D
« Reactie #4 Gepost op: 2 september 2007, 11:47:54 »
Veel te weinig modes op de K10d...:-)
Ik mis bv. uit het historische tijdperk de T modus. Als ik de kamera op B zet moet ik kontinu de knop ingedrukt houden en dat geeft trilling.... >:(
Verder vind ik die vooruitstekende satelietschotel (die waar pentax op staat) erg vervelend.
Had liever gezien dat die gelijk of achter de bajonetring zou liggen. Dat flitsertje gebruik je toch zowat niet want er zit een flitskontakt op....
MAAR VERDER GAAT HET WEL GOED HOOR ...  ;D

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Veel te veel modes op de K10D ;D
« Reactie #3 Gepost op: 25 augustus 2007, 12:55:28 »
Zal ik dan maar bekennen dat ik ook de groene stand (welliswaar maar een enkele keer) gebruik  ;D

Het gaat me er om dat bij deze camera de P stand echt de A en T overbodig maakt. Draai je nl in de P stand aan het diafragma, dan schakelt de camera intern over op de A stand. Idem bij draaien aan de sluitertijd naar de T stand.

Ikzelf gebruik het meest de P en de TAv stand... Verschil: P heeft altijd een "juiste" combi, bij TAv kan je het nog verprutsen  :D
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Veel te veel modes op de K10D ;D
« Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2007, 12:50:43 »
Beste Provo!

Tja, wanneer is iets te veel? Blijft een subjectieve zaak. Idd is het zo dat de K10 erg veel mogelijkheden kent, maar: te veel? De camera biedt voor elk wat wils en al eerder heb ik aangegeven dat ik vooral blij ben met de TAv optie (lees elders). Dat er overlap zit in functionaliteit is een gegeven dat ook bij andere electronische apparatuur aanwezig is. Dit valt uit te leggen als overbodig, maar zoals vermeld, zie ik het als verfijning van de mogelijkheden. De opmerking dat de groene stand voor "nitwits" zou zijn, is met recht kort door de bocht.  ;) Deze stand is voor een snelle foto, zonder enige invloed van de fotograaf behalve de compositie middels de "zoomring". Dit blijft een handige optie voor zowel de minder ervaren fotograaf, als voor de pro die snel dient te handelen. Tenslotte valt er op de PC best nog eea bij te schaven aan het gemiddelde resultaat.

Ik hoop een vervolg van jouw provocatie, Harry!!  ;D

Garoenten,

Wytze
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2007, 13:04:39 door Wytze »

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Veel te veel modes op de K10D ;D
« Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2007, 10:53:13 »
ONDERSTAANDE IS "PROVOCEREND" BEDOELD :-)

Green mode => nitwits => kan eraf
A en T kan eraf, want P mode is identiek:
S mode, kan me niet voorstellen wanneer dit de voorkeur heeft en niet door P mode vervangen zou kunnen worden...

Ruimt lekker op...


Maar... jullie snappen het natuurlijk wel...dit is een serieuze discussie over de mogelijke standen van de K10D en hun gebruik. In die zin is bovenstaande dan ook bedoeld...
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2007, 10:55:09 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink