Auteur Topic: Waarom geen Ricoh gr met pentax vatting?  (gelezen 1317 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kareltjepiek

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 217
  • Geslacht: Man
Re: Waarom geen Ricoh gr met pentax vatting?
« Reactie #9 Gepost op: 6 maart 2024, 19:14:35 »
Je moet gewoon doen waar je blij van wordt, ieder zijn ding  :)

Pentax doet het volgens mij juist goed om niet mee te gaan met de systeemcamera’s
Laat ze maar lekker hun eigen koers varen, misschien wordt dat juist hun redding
De half-frame filmcamera is ook zo’n prachtige zet als je het mij vraagt
Groeten van Henk van Zuylen

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Waarom geen Ricoh gr met pentax vatting?
« Reactie #9 Gepost op: 6 maart 2024, 19:14:35 »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Waarom geen Ricoh gr met pentax vatting?
« Reactie #8 Gepost op: 4 maart 2024, 22:03:30 »
Overstappen is idd wel een dure grap. Ik heb het twee keer gedaan. Van Pentax naar Nikon. Ik kreeg via de tweedehandsmarkt best nog wel een goed bedrag voor mijn Pentax-gear. En daarna van Nikon naar Sony (spiegelloos) Dat was best een kostbare aangelegenheid want velen stapte over en dsrl-objectieven verloren aanzienlijk aan waarde. Maar ik heb er echt geen spijt van. Ik had mij voorgenomen om geen grote objectieven-collectie meer op te bouwen maar inmiddels heb ik er meer dan ik ooit gehad heb.......
Laatste aankoop is een Chinese mf objectief 35mm/f1.4 voor Eur 135

Offline franck

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
Re: Waarom geen Ricoh gr met pentax vatting?
« Reactie #7 Gepost op: 4 maart 2024, 14:07:29 »
Systeemcamera’s zijn de toekomst denk ik, maar vooral een manier om ons te verleiden een nieuwe camera te kopen :)

Zelf koop ik al vele jaren alleen gebruikte camera’s en lenzen.
Ik hou het op spiegelreflexcamera’s, bevalt mij prima

Ik heb een leuke Nikon (D850) en een trouwe Pentax K10D.
Zoomlenzen (te zwaar naar mijn zin) gebruik ik weinig, ben meer van zoomen met de voeten :)

Maar ieder zijn ding, als je maar lol hebt met je hobby

Vooral dat.  Dat denk ik ook! ; consumeer , consumeerder - Vandaag kreeg ik de vraag: of ik nog geen afscheid heb genomen van de spiegelreflex? Nee! Nog niet zo heel lang geleden bij Kamera Express daarover gepraat en die zeiden ( te eerlijk ? ) dat het wel een duur grapje zou worden : dezelfde kwaliteit met allemaal nieuwe objectieven . Ik heb wčl een K-1 gereserveerd, omdat er een hele mooie aanbieding is. ( nog )
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline kareltjepiek

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 217
  • Geslacht: Man
Re: Waarom geen Ricoh gr met pentax vatting?
« Reactie #6 Gepost op: 16 december 2023, 20:19:48 »
Systeemcamera’s zijn de toekomst denk ik, maar vooral een manier om ons te verleiden een nieuwe camera te kopen :)

Zelf koop ik al vele jaren alleen gebruikte camera’s en lenzen.
Ik hou het op spiegelreflexcamera’s, bevalt mij prima

Ik heb een leuke Nikon (D850) en een trouwe Pentax K10D.
Zoomlenzen (te zwaar naar mijn zin) gebruik ik weinig, ben meer van zoomen met de voeten :)

Maar ieder zijn ding, als je maar lol hebt met je hobby
Groeten van Henk van Zuylen

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Waarom geen Ricoh gr met pentax vatting?
« Reactie #5 Gepost op: 14 december 2023, 00:42:52 »
Ik heb een kleine 2 jaar een systeemcamera naast de spiegelreflex gehad (een Fuji XH1) dit was niet bepaald een succes, wel waren de foto's van hoge kwaliteit, maar verder, accuslurper, als je wat grote handen hebt (gewoon mannenhanden) raak je ongewild diverse knopjes of wieltjes aan die de instellingen beďnvloeden, dus constant alert dat je instellingen niet per ongeluk verkeerd staan. Over het menu zal ik het niet hebben, het was lastig, ook na 2 jaar nog steeds, maar dat zou op den duur wel moeten gaan lukken. Ik had ook moeite met de elektronische zoeker, moest ik aan wennen werd me verteld, maar bleef ik vervelend vinden. Gelukkig goed kunnen verkopen, inclusief een aantal kwaliteitslenzen, van de opbrengst een nieuwe K1 m2 gekocht en de Pentax 70-210
Overigens gebruik ik de K-01 ook nog wel, meestal met de 35 ltd, ook nog steeds een leuke camera, die goede foto's maakt. Ik waag me niet aan uitspraken of spiegelreflexen ooit helemaal zullen verdwijnen, zo ja, zal ik wellicht toch om moeten, maar een troostis, dat alle minpunten van nu, in volgende modellen meestal verbeterd worden, maar voorlopig blijf ik trouw aan Pentax.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Waarom geen Ricoh gr met pentax vatting?
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2023, 17:35:01 »
Een systeemcamare een hype noemen????  ??? ??? ??? ???
De systeemcamera blijft voorlopige wel, dat is van een dslr nog maar zeer de vraag......

Bazzer

  • Gast
Re: Waarom geen Ricoh gr met pentax vatting?
« Reactie #3 Gepost op: 6 december 2023, 12:52:04 »
Blijf bij jezelf en ga niet mee in een hype. Wat zou het voordeel zijn van een systeemcamera?
De processor en sensor zijn de bepalende elementen.

Hoe het op de sensor komt ligt aan de fotograaf. (dit is mijn gedachte en die hoeft echt de jouwe te zijn)

Gr. Ben

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Waarom geen Ricoh gr met pentax vatting?
« Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2023, 09:02:45 »
Je kan tweedehands systeem camera's van Pentax kopen.
de Q serie (kleine sensor) of de K-01 (een fantastische camera, die niet de liefde heeft gekregen dat het verdiende).

Maar ik denk dat de reden zal zijn dat er al zoveel systeem camera's zijn, en er 1 ontwikkelen veel geld kost. Wat weer ten koste gaat van de DSLR divisie van Ricoh/Pentax.

Je zult namelijk ook weer nieuwe lenzen moeten ontwikkelen. Want de k-mount gebruiken heeft niet veel zien, want dan krijg je eigenlijk een DSLR zonder spiegel. En dan krijg je de K-01 (niet super compact, maar wel fantastisch.)

Offline dirk_kr

  • Junior Member
  • Berichten: 32
Waarom geen Ricoh gr met pentax vatting?
« Reactie #1 Gepost op: 2 mei 2023, 08:12:24 »
Alle merken camera's hebben tegenwoordig een systeemcamera, behalve..
Ik zie heel veel systeemcamera eigenaren gebruik maken van pentax lenzen.
Dus waarom haalt Ricoh/Pentax deze gebruikers niet binnen met een systeemcamera,
volgens mij het enige wat moet gebeuren is een pentax vatting op de Ricoh gr.
K70, k20 Tamron 90mm, Sigma 17-70mm, 170-500mm, Pentax 55-300mm, Pentax 50mm