Auteur Topic: Gratis DXO OpticsPro 11!!  (gelezen 1652 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Gratis DXO OpticsPro 11!!
« Reactie #9 Gepost op: 26 oktober 2017, 15:33:51 »
Ik ben niet bekend met LightRoom en Adobe CC, maar ik verwacht dat Adobe dit goed voor elkaar heeft.
Elements ken ik dan wel van vroeger en dat was prima geregeld.

Onze vrienden van DxO kunnen wel wat les gebruiken in het maken van een eenvoudig menu.
Veel opties komen 2 keer terug, dezelfde optie vind je in verschillende groepen en dat is rommelig.
Voor mijzelf kan ik de dingen die ik nodig heb en gebruik, uitstekend vinden.
Ben benieuwd wat je mist of is het inderdaad het rommelige van het menu wat je afschrikt?
Het is niet direct dat ik iets mis of zo, meer het gevoel dat het (voor mij) niets toevoegt.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Gratis DXO OpticsPro 11!!
« Reactie #9 Gepost op: 26 oktober 2017, 15:33:51 »

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Gratis DXO OpticsPro 11!!
« Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2017, 22:23:59 »
Mijn voorspelling voor een versie 12 is wel heel snel ingehaald door de werkelijkheid.
DxO Optics Pro heet vanaf nu DxO PhotoLab en dat komt omdat ze nu een deel van de Nik collection hebben ingebouwd.
Die overname zorgt voor de belangrijkste vernieuwing, het mogelijk maken van lokale aanpassingen....
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Gratis DXO OpticsPro 11!!
« Reactie #7 Gepost op: 24 oktober 2017, 13:25:19 »
Ik ben niet bekend met LightRoom en Adobe CC, maar ik verwacht dat Adobe dit goed voor elkaar heeft.
Elements ken ik dan wel van vroeger en dat was prima geregeld.

Onze vrienden van DxO kunnen wel wat les gebruiken in het maken van een eenvoudig menu.
Veel opties komen 2 keer terug, dezelfde optie vind je in verschillende groepen en dat is rommelig.
Voor mijzelf kan ik de dingen die ik nodig heb en gebruik, uitstekend vinden.
Ben benieuwd wat je mist of is het inderdaad het rommelige van het menu wat je afschrikt?
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Gratis DXO OpticsPro 11!!
« Reactie #6 Gepost op: 24 oktober 2017, 00:42:02 »
Ik heb het aangeschaft, maar kan nog niet echt voordelen vinden, ik heb adobe CC en ben daar redelijk bekend mee, maar heb in DXO nog niets gevonden dat iets toevoegt. Maar wellicht geldt hier, onbekend is onbemind  :evil:

Stout

  • Gast
Re: Gratis DXO OpticsPro 11!!
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2017, 00:04:16 »
Tot op heden had ik versie 8 op mijn computer staan, gebruikte het eigenlijk alleen voor de lenscorrecties van mijn MX1 en bewerkte de JPG bestanden dan verder in Photoshop Elements 15.
Versie 11 ziet er gelikt uit, maar ik heb toch een beetje het gevoel dat ik de bomen in het bos niet meer zie. Bij Lightroom heb ik dat niet, maar dat zal wel komen doordat Lightroom in het Nederlands is en ik het programma al een paar jaar gebruik. Je raakt gewend aan zo'n programma en je weet waar alles zit en staat. Lightroom blijft dan ook verreweg mijn voorkeur hebben en omdat het straks alleen nog maar in abonnementsvorm is te krijgen, heb ik gisteren toch maar versie 6 aangeschaft voor 75 euro. Ik heb begrepen dat aan het eind van het jaar Lightroom helemaal niet meer te koop is.
Dus met versie 6.12 ben ik voorlopig weer helemaal up to date en kan er weer een paar jaar tegen. 

Ik fotografeer trouwens alleen in RAW (DNG) en doe de basisbewerkingen in Lightroom, stuur de DNG's via TPG Elemental naar Photoshop Elements 15, bewerk daar (nog steeds in RAW) verder en sla het eindresultaat op in JPG. Werkt super!
Dus ik blijf gewoon bij Adobe Lightroom en Photoshop Elements.

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Gratis DXO OpticsPro 11!!
« Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2017, 22:09:28 »
Nou, ik heb versie 9 elite gehad en 10 nu in gebruik.
Deze versie 11 is een essential versie, waarin je een paar dingen niet krijgt.
Je kunt zelf op de site zien waar de verschillen zitten.
Ik kan er voor de basis prima mee uit de voeten en dat gaat voor veel mensen gelden.
Beiden zijn RAW file bewerkers, je tool om je files te tunen, te stylen en te ontwikkelen...

Verwacht niet heel veel toeters en bellen, alleen wat 'ie kan, doet 'ie ook goed.
Wat ik heel veel doe is foto's op te hoge ISO door deze bewerking halen om de ruis wat te op te klaren.
Daarbij heb je uitgebreide helderheid, contrast, kleur, kleurbalans, uitsnijden, rechtzetten, perspectief correctie.
Dus geen lagen, klonen en echte PhotoShop magic en bv pas sinds deze versie iets voor rode ogen.
Voor de prijs die je betaald zijn er vast betere oplossingen te vinden, maar de antiruis module is wel van prima niveau.


Gezien de snelheid waarmee versies elkaar opvolgen, verwacht ik versie 12 rond de jaarwisseling.
Wellicht is dat ook de aanleiding om nu deze gratis versie rond te delen....
Heb nog geen tips gezien wat er mogelijk voor nieuwe zaken in deze versie kunnen komen.
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2017, 22:14:42 door OudjesEric »
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Yahrr

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 258
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is geen foto
Re: Gratis DXO OpticsPro 11!!
« Reactie #3 Gepost op: 23 oktober 2017, 19:27:04 »
Nu het zo'n rommeltje is bij Adobe Lightroom zou dit een optie zijn.
Zijn hier gebruikers van DXO?
K20D K3II| 16-50 50-135 Sigma 10-20mm Kiron 105 macro M50-1,4| 360FGZ | Manfrotto BeFree en 055PRO | Crumpler Quick Escape Sling

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Gratis DXO OpticsPro 11!!
« Reactie #2 Gepost op: 21 oktober 2017, 09:26:31 »
Kijk eens aan, dat is een fijne tip, dank je wel!


Ik gebruik op dit moment versie 10, maar die ondersteund de RAW beelden van de Nikon D7500 nog niet.
En versie elf heeft dat wel, dus dat komt mooi uit.
Dan wacht ik op versie 12 om weer eens een upgrade te doen....
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Stout

  • Gast
Gratis DXO OpticsPro 11!!
« Reactie #1 Gepost op: 20 oktober 2017, 21:20:03 »
Tot 30 november hier gratis te krijgen:

http://www.dxo.com/us/practicalphotography

E mail adres invullen en je krijgt per mail een download link met activatiecode.