Auteur Topic: Ook hondenfoto's  (gelezen 558 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lidy

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 459
Re: Ook hondenfoto's
« Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2009, 19:41:51 »
Dank je wel, Mharda! Ik schiet inderdaad in jpeg. Zal eens kijken naar de camera-instelling en meestal bewerk ik ook nog wel in PS, hoor. Dit keer bewust niet gedaan om jullie te kunnen laten zien hoe de foto's uit de camera komen.

Namens Lex: bedankt voor 't compliment. Ik zal later nog een foto posten op 900. ;-)
K-5 en wat lenzen

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Ook hondenfoto's
« Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2009, 19:41:51 »

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Ook hondenfoto's
« Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2009, 05:39:34 »
Ik vind ze ook niet echt soft... Maar goed... Volgens mij schiet jij in jpg en je foto's heb je niet bewerkt. Klopt dat?

Als dat zo is zou je of in je camera Sharpeness iets hoger kunnen zetten of toch in PP (post processing, het photoshop gedoe) met USM verscherpen...

Maar nogmaals, volgens mij is het niet echt nodig...

PS je mag posten tot 900px !!

PS2 lief hondje en leuke foto's!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline lidy

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 459
Re: Ook hondenfoto's
« Reactie #3 Gepost op: 13 mei 2009, 23:39:26 »
Dank je! Je brengt me op een idee: misschien heb ik te veel op de neus gefocust (hoewel ik me daar niet van bewust was) ipv op de ogen?

En 't is inderdaad een mooi beestje: z'n uiterlijk is net zo mooi als z'n innerlijk.  ;)
K-5 en wat lenzen

Offline kristies

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2237
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re: Ook hondenfoto's
« Reactie #2 Gepost op: 13 mei 2009, 23:33:27 »
met name de tweede foto vind ik helemaal niet soft. Juist goed scherp op de neus.. '
Mooi beestje hoor  :)
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Offline lidy

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 459
Ook hondenfoto's
« Reactie #1 Gepost op: 13 mei 2009, 22:53:24 »
Heel lang niet gepost hier. Wel veel en vaak gelezen en geprobeerd te leren van de commentaren die op foto's gegeven worden.

Vandaag heb ik zelf weer eens wat ge-experimenteerd met verschillende instellingen. Een heel aantal foto's heb ik meteen weer weggemikt, maar er zaten er ook tussen waar ik wel blij mee ben. Alleen: ze zijn zo soft! Buiten verkleinen, zijn ze niet bewerkt en natuurlijk kan ik ze door bewerking scherper krijgen, maar ook zonder moeten ze toch scherper uit de camera kunnen komen? Wat zou ik aan de instellingen moeten/kunnen veranderen? Is er iemand die me verder op weg kan helpen?





« Laatst bewerkt op: 13 mei 2009, 22:54:29 door lidy »
K-5 en wat lenzen