Recente berichten

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10
71
Jezelf voorstellen / Re: jezelf voorstellen
« Laatste bericht door PeterN Gepost op 3 augustus 2022, 12:34:52 »
Welkom op het forum elglobo.  Fijn om te zien dat iemand zijn/haar apparatuur nog een tweede leven gunt. Als het je bedoeling is om hier binnen het forum een tweede baasje voor de apparatuur te zoeken, dan is het wel handig om een topic aan te maken waarin je precies aan geeft wat je in de aanbieding hebt.

Groet,   PeterN
72
Jezelf voorstellen / Re: even mezelf voorstellen
« Laatste bericht door PeterN Gepost op 3 augustus 2022, 12:28:47 »
Welkom op het forum snipper.

Groet,   PeterN
73
Jezelf voorstellen / Re: Ik stel me voor
« Laatste bericht door PeterN Gepost op 3 augustus 2022, 12:26:42 »
Welkom op het forum Stien. Leuk dat je de stap toch gezet hebt om lid te worden.

Groet,   PeterN
74
« Laatste bericht door elshout1958 Gepost op 3 augustus 2022, 00:08:47 »
Hallo Stien, welkom op het forum.

Henk
75
[TKA] Te koop aangeboden / Pentax F 35-70mm + Pentax FA 28-70mm
« Laatste bericht door Arturopentax Gepost op 2 augustus 2022, 23:56:15 »
SMC Pentax-F 35-70mm f/3.5-4.5 Macro Prijs: 35 UITVERKOCHT
Zeer scherpe (8.9 volgens pentaxforums) standard zoom lens compatible met Full Frame en APSC format Pentax cameras.
Focus Automatic (AF) en manual (M)
Aperture ring automatic (A) en manual.
Uitstekende macro met zachte bokeh.

SMC Pentax-FA 28-70mm f/4 Prijs: 15 UITVERKOCHT
- Compatible with Full Frame and APSC format cameras
- Automatische focus (AF) en handmatig (M)
- Diaphragm: Automatic and Manual, 8 blades

Beide lenzen zijn in perfecte optische en mechanische staat.
Geen schimmel, geen krassen, geen stof.
76
« Laatste bericht door zoran Gepost op 2 augustus 2022, 18:41:07 »
Welkom op het forum.
77
Jezelf voorstellen / Re: even mezelf voorstellen
« Laatste bericht door zoran Gepost op 2 augustus 2022, 18:40:25 »
Welkom op het forum.
78
Jezelf voorstellen / jezelf voorstellen
« Laatste bericht door elglobo Gepost op 1 augustus 2022, 20:59:21 »
Ik ben Herman en heb mij zojuist geregistreerd. Ik bezit sinds 1968 een asahi pentax spotmatic met enkele later gekochte lenzen, groothoek en tele.  Indertijd woonden we op Aruba. Het toestel is nog steeds in goede staat, maar ik gebruik hem niet of nauwelijks en gezien mijn leeftijd zal dat er ook niet meer van kommen. Ik heb me op dit forum geregistreerd omdat er hier wellicht iemand is die het apparaat wel wil/ kan gebruiken; ik zou het prettig vinden de apparatuur zijn functie te laten behouden.
79
Jezelf voorstellen / Ik stel me voor
« Laatste bericht door Stien Gepost op 1 augustus 2022, 16:31:48 »
Dag allemaal,

Eindelijk de stap genomen om lid te worden van een forum. Ik kocht op m'n 15e mijn eerste Pentax (K1000) en ben na een Canon omzwerving toch weer terug bij Pentax. Eerst K20 en nu K3. Tijden gehad waarbij ik de SLR niet veel aanraakte en meer met simpele kleinbeeldcamera's of mijn mobiel fotografeerde. Nu toch weer wat actiever. Heb ook nog een tweedehands Fujifilm XE3 voor als ik niet teveel mee wil sjouwen. Ik fotografeer van alles: natuur, m'n kinderen, sportevenementen, de hond...
Heb kitlenzen 18-55mm 50-200mm en prime 50mm 1:1.8. Mocht iemand een lichtsterke 200mm lens over hebben met snelle autofocus dan houd ik me aanbevolen.

Groet! Stien
80
Algemene discussie / Iris 15mm blackstone
« Laatste bericht door elshout1958 Gepost op 1 augustus 2022, 12:33:50 »
Heeft iemand toevallig een Iris 15 mm 2.4 lens in zijn bezit, de blackstone uitvoering? ik ben erg benieuwd naar de prestaties tov de Pentax 15-30.
Momenteel heb ik de 15-30 in gebruik maar die heeft nogal wat schade opgelopen aan de buitenkant, voorlopig doet ie nog wel zijn werk, maar het komt wat knullig over bij mijn klanten. Ik gebruik hem eigenlijk bijna alleen op 15 mm voor interieurfotografie. Aangezien de 15-30 nogal aan de prijs is, zit ik te kijken naar een 15mm vast brandpunt (voor fullframe) maar om hem zomaar te kopen en er dan achter te komen dat de beeldkwaliteit minder is dan de 15-30 vind ik te groot risico.
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10