Auteur Topic: Spelregels kettingfoto rubriek  (gelezen 25838 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #30 Gepost op: 25 september 2014, 12:56:23 »
Het is aan de inzenders om te proberen niet teveel van hetzelfde te plaatsen. Maar ik vind het leuk om te zien hoe van het ene naar een ander onderwerp wordt overgegaan.
Jammer dat zo'n leuk idee zoveel kwaad bloed zet, dat maakt mij ook een beetje verdrietig.  :(

Ik zou zeggen... geef het (peace) een kans, en niemand is verplicht om eraan mee te doen.

My 2 cents,
Carel
En dat is precies wat ik bedoel Carel. Ik heb ook niet de intentie om dit af te schrijven, alleen doe ik niet mee. That's all.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #30 Gepost op: 25 september 2014, 12:56:23 »

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #29 Gepost op: 25 september 2014, 12:23:55 »
Ik heb voor mezelf besloten niet meer dan 1 foto per dag te gaan posten, als we dat als regel toevoegen, dan kan het nog steeds een levendig topic blijven, maar dan net wat minder jachtig. Verder heb ik ook niet het idee dat het gaat lukken om regels te bedenken die voor iedereen volledig passend zijn. Dat zou heel veel tijd kosten, als het al lukt. We zijn gestart, passen zo af en toe wat aan aan de praktijk en na een poosje evalueren we. Dat was mijn idee om dit snel van de grond te krijgen.
Wie wil posten is welkom, wie het niets vind mag meekijken, meedoen is uiteraard niet verplicht en als je het een rariteitenkabinet vind, kijk je gewoon niet eens.

Ik ga wel een thematopic opstarten, om te kijken hoe dat loopt. Een maximum looptijd van een week lijkt mij goed, dat voorkomt dat een draadje doodbloedt en heb je dan een goed moment om een nieuw draadje te starten.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #28 Gepost op: 25 september 2014, 11:54:32 »
Ik vind het persoonlijk WEL leuk op deze manier. Natuurlijk gaat het snel, maar ik vind het leuk om even vlug in m'n foto archief te kijken of ik een leuke associatie heb.
En als iemand me net voor is...so be it! Je moet hierbij m.i. gewoon accepteren dat het te snel gaat om voor een associatie er een middagje gewapend met camera erop uit te gaan trekken.Misschien is een regeltje erbij van max 1 foto per 24 uur p.p. een idee.
Het is aan de inzenders om te proberen niet teveel van hetzelfde te plaatsen. Maar ik vind het leuk om te zien hoe van het ene naar een ander onderwerp wordt overgegaan.
Jammer dat zo'n leuk idee zoveel kwaad bloed zet, dat maakt mij ook een beetje verdrietig.  :(

Ik zou zeggen... geef het (peace) een kans, en niemand is verplicht om eraan mee te doen.

My 2 cents,
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #27 Gepost op: 25 september 2014, 08:53:14 »
Lezen is blijkbaar nog steeds moeilijk. Ik heb toch duidelijke gezegd dat dit topic niet mijn ding is. Ik heb aangegeven dat ik tot tweemaal toe een foto gemaakt heb (niet uit het archief gehaald) die ik passend vond, maar dat het draadje toen al gewijzigd was. Ik heb aangegeven dat IK die moeite niet ga doen en dat het dus niets voor mij is (dus anderen: ga gerust jullie gang!)
Daarnaast maakte ik een opmerking over het plaatsen van foto’s met hetzelfde onderwerp: dat is ook niks voor mij is (dus anderen: ga gerust jullie gang!). Maar stel dat ik helemaal wég zou zijn van kerken en op elke foto weer een kerk plaats moet je je toch afvragen of dat de bedoeling is. Maar dat is mijn persoonlijke mening dus….. anderen: ga gerust jullie gang!

Maar zo vrij als het ene forumlid het wil laten zijn is dus niet zo vrij. Vrij kritiek hebben is not done, snel op het lontje getrapt  en zo is het regeltje dus zo moet het. (Trollen wordt ineens als denigrerend neergezet terwijl in eerdere topics de plaatser wel een Elf genoemd mocht worden zonder enig commentaar. Kwestie van gevoeligheden.). Niks voor mij, is  maar anderen: ga gerust jullie gang! Maar als ik dan vraag wat de bedoeld wordt met  “Dit is dus duidelijk een verschil tussen de twee fora ...” krijg ik geen antwoord. Nogal een VRIJblijvende opmerking zonder inhoud. Jammer dat het hier altijd weer over moet gaan, wat draagt dat nou bij? Volgens mij is hier genoeg over gezegd de laatste tijd!

Kortom, dit is niks voor mij en zal hier ook geen steentje aan bijdragen. En dit is op persoonlijke titel, voor het geval dat nog niet duidelijk mocht zijn.




Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #26 Gepost op: 25 september 2014, 06:54:23 »
INTERVENTIE

Ergens is iets vreselijk verkeerd gegaan. Kees boos, Thoran boos, Bert boos, Jaap verdrietig en ik.. Ik ben een ook beetje verdrietig. We probeerden met zijn allen meer traffic op het forum te genereren en één optie was een challenge. Dat doel kwam in zicht want ik zag posts voorbij vliegen..

Nu zijn er mensen die liever een ander soort challenge zien. Wat rustiger tempo, misschien met nominatie, wat meer uitleg... Laten we omdenken (prachtwoord!) en de koek vergroten: start gewoon een tweede challenge (wel in overleg met de mods!) en laat ze naast elkaar staan. Challenge één noemen we dan "De wervelwind" en voor twee verzinnen we ook wel wat.

En laten we elkaar iets gunnen: ik speel niet mee met "raad de foto", ik doe niet mee aan de wedstrijden, maar ik ben wel erg blij dat ze er zijn en dat mensen er plezier aan beleven.
En laten we ook accepteren dat de vliegtuigspotter vliegende voorwerpen post, de natuurfotograaf landschapjes, de macrofotograaf kriebelige beestjes en... de mensenfotograaf mensen...

INTERVENTIE (WAT MIJ BETREFT) GESLOTEN
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Skin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 171
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #25 Gepost op: 24 september 2014, 23:54:31 »
Vind het wel een leuke opzet zo als het nu is. (kan waarschijnlijk altijd beter)

Lekker vrij denken en gewoon foto's plaatsen, dan krijg je soms leuke wendingen.
De wendingen kan je zelf bepalen.
Ook er bij neer zetten waarom je de foto plaats draagt hier bij.
Zou deze topic zo laten zo als het nu is.

Je kan een ander topic maken met een thema.
Deze thema kan bijv. 3 dagen duren.
max 2 post per dag per persoon.
Na drie dagen kan op dag 4 de eertse die iets post die bepaalt een thema

Camera's: Pentax w80, Pentax k30
Lenzen: DA 18-55mm all wr (Groene rand)
Da 50-200mm all wr (Groene rand)
Sigma 70-200 f2. 8 apo ex dg os
Tamron sp af17-50 f2.8 xr ld aspherical (if)

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #24 Gepost op: 24 september 2014, 22:14:43 »
Pfffff, mensen, ik doe mijn best om een draadje als dit snel voor elkaar te krijgen.
Jaap, mijn waardering waarmee je dit aangepakt hebt. Maar zoals ik al zei is dit niet mijn ding. Ik vind het storend dat er een soort collage komt van maar liefst 5 foto's van hetzelfde event. Hoezo wilden we het forum een boost geven? Maak dan gewoon een draadje daarover aan. Maar goed, het mag, dus ik haak af. Geen probleem.

En dan meteen maar weer gaan vergelijken met het andere forum. Nou, die connectie hierin zie ik absoluut niet en vind dat ook heel ver gezocht.

En geen commentaar tussen de foto's .. dat werkt sturend ...

Ja baas, ik heb het begrepen!

Ik neem een tijdje afstand, lijkt me beter.

Offline ArnoR

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 926
  • Geslacht: Man
  • What you see is not always what you get...
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #23 Gepost op: 24 september 2014, 21:18:57 »
En geen commentaar tussen de foto's .. dat werkt sturend ...
Ik snap wat je bedoelt ... Terwijl ik het ook jammer vind dat er geen commentaar op de foto's komt!  :(

Ik bedoel: Nu hebben we een draadje met vele foto's, de ene mooier, treffender dan de andere, maar... wat leer je ervan?
We kunnen een foto droppen... en pats... daar staat al weer een andere... en pats... alweer een nieuwe...

Tja wat moet ik ermee? vroeg ik me al af... Ik begrijp dat e.e.a. nog vorm moet krijgen maar ik heb w.b. commentaar een voorstel.
Misschien een draadje *naast* de foto's (zoals dit draadje) waarin commentaar, uitleg e.d. gegeven kan worden op geplaatste foto's
of reacties op de nieuwe richting waarin het nu gaat?
Just my 2 cents...  :-\
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #22 Gepost op: 24 september 2014, 21:11:23 »
jongens jongens .. wat een open mindness ...

Dit is dus duidelijk een verschil tussen de twee fora ...

Het heeft helemaal niets te maken met open mindness. Het feit dat anderen anders denken en/of reageren betekent niet dat je kunt reageren alsof je het begrip zelf uitgevonden hebt.
Als je lid bent van twee fora, die elk een eigen 'cultuur' hebben, dien je je tweemaal aan te passen. Aan elke forum-cultuur apart. Het is een beperking van je vrijheid dat begrijp ik, maar als je dat niet wil moet je een duidelijke keuze maken voor een van de twee.
Ik heb net even ingelogd op Pentaxian.nl en daar weer eens even rondgekeken. De stijl is anders, de opmaak is anders. Je ziet er minder schreeuwerige banners onder elke post en heel typisch een vaste kern met een overwogen mening.

Als laatste opmerking een commentaar op mijn zgn denigrerende opmerking.  Als ik de bonte verzameling zie die elke keer weer na een Elfia over me wordt uitgestort vind ik de benamingen trollen en freaks nog zeer netjes. Ik heb hierover een eigen mening en ik moet mezelf geweld aandoen om niet mijn hele mening hierover te geven en me te beperken tot deze twee benamingen.

Ik denk dat ik vanaf morgen maar eens even een "forum-pauze" inlas en me alleen beperk tot mijn eigen fotoclub en de foto-werkgroep. 

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #21 Gepost op: 24 september 2014, 20:43:45 »
En geen commentaar tussen de foto's .. dat werkt sturend ...


Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #20 Gepost op: 24 september 2014, 20:37:20 »
Pfffff, mensen, ik doe mijn best om een draadje als dit snel voor elkaar te krijgen. Dan lukt het en lijkt het aan zijn eigen succes ten onder te gaan omdat het te snel gaat. Ik heb ook al een paar foto's verwijderd omdat iemand anders net wat sneller was. Tja, het zij zo.
Met nomineren denk ik niet dat we nu al tien foto's hadden gehad...

Is het een optie als we als extra regel toevoegen, max. 1 bijdrage per persoon per dag.
Ik bedenk maar even wat, maar dat zou misschien de rem er een beetje op kunnen gooien.

En vrije associatie is voor mij ook echt vrij. Ja, soms blijft 'ie wat hangen, maar dan zie ik het als een uitdaging om 'm een andere kant op te sturen. Met bovenstaande regel zou je dat ook wat kunnen ondervangen, wellicht.

Ik zit verder nog te zoeken naar een suggestie om een tweede draadje op te starten met een thema-ketting. Wie heeft een suggestie voor een thema, en wellicht ook voor wat specifieke spelregels. Ik houd me aanbevolen.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #19 Gepost op: 24 september 2014, 20:24:53 »
Leg mij eens uit wat je hiermee bedoelt.


Vrije associatie ...

De term vrije associatie is een vlag die vele ladingen dekt. Telkens gaat het wel over een los verband.
Maar jij plaatst dan opmerkingen als :
............. ook het feit dat er al 5 foto's van één event opgezet zijn bied voor mij geen meerwaarde.

Waarop Bert ook al zijn mening gesterkt ziet ...  :dash1:
Ik heb één keer mee gedaan en in de huidige vorm is dit ook mijn laatste. Het is op deze manier geen doen, als je al een foto in gedachten hebt die je wil maken of die in je stock zit zijn er inmiddels weer drie of mee anderen die al hebben geplaatst.  Ook bij fotoclubs die met een kettingfoto werken zit er een vastgestelde volgorde in.  Dit experiment is voor mij dus nu al niet geslaagd. Ook het feit dat zoals Kees SC al aangaf er teveel foto's van een evenement staan maakt de spreiding minder leuk.
Het kan voor de deelnemers wel leuk zijn om de jaarlijkse trollenverzameling voorbij te zien trekken en een of twee foto's zijn dan uit technisch oogpunt wel leuk om naar te kijken, de hele verzameling freaks kan wat mij betreft gewoon op Flickr blijven staan.

En dan gaat ik verder niet in op zijn denigrerende opmerkingen...

Snelheid reguleren ... 
Inhoud bepalen ....

vrijheid aan een lijntje ... en daar heb ik geen zin in...

Vergeet niet dat het begon als een soort van thematische opzet ... waar al redelijk snel van afgeweken werd ..  en dat zou ook geen punt zijn ..  komt tie weer  "vrije" ......

Maar goed ...

Het gaat te snel voor een aantal leden ...
De inhoud lijkt te veel op elkaar .....

Nou ..  zet het dan maar anders op de rails . maar dan is de ketting voor mij op dit forum gewoon niet leuk .. en zal ik mij onthouden van verdere deelname ...


Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #18 Gepost op: 24 september 2014, 20:12:47 »
jongens jongens .. wat een open mindness ...

Dit is dus duidelijk een verschil tussen de twee fora ...
Zet het verhaal maar om in een strak geregisseerde en gecontroleerde bedoeling ..

Leg mij eens uit wat je hiermee bedoelt.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #17 Gepost op: 24 september 2014, 19:01:44 »
jongens jongens .. wat een open mindness ...

Dit is dus duidelijk een verschil tussen de twee fora ...
Zet het verhaal maar om in een strak geregisseerde en gecontroleerde bedoeling ....

Ik zal mij verder onthouden van enige bijdrage in deze en indien gewenst ook in volgende kettingen ... 

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #16 Gepost op: 24 september 2014, 18:57:42 »
Ik heb één keer mee gedaan en in de huidige vorm is dit ook mijn laatste. Het is op deze manier geen doen, als je al een foto in gedachten hebt die je wil maken of die in je stock zit zijn er inmiddels weer drie of mee anderen die al hebben geplaatst.  Ook bij fotoclubs die met een kettingfoto werken zit er een vastgestelde volgorde in.  Dit experiment is voor mij dus nu al niet geslaagd. Ook het feit dat zoals Kees SC al aangaf er teveel foto's van een evenement staan maakt de spreiding minder leuk.
Het kan voor de deelnemers wel leuk zijn om de jaarlijkse trollenverzameling voorbij te zien trekken en een of twee foto's zijn dan uit technisch oogpunt wel leuk om naar te kijken, de hele verzameling freaks kan wat mij betreft gewoon op Flickr blijven staan.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #15 Gepost op: 24 september 2014, 18:04:41 »
Ik heb nu tot 2X toe een foto gedownload en toen ik het wilde plaatsen was het draadje alweer gewijzigd. Niks voor mij dus en ook het feit dat er al 5 foto's van één event opgezet zijn bied voor mij geen meerwaarde.

De volgende graag!

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #14 Gepost op: 20 september 2014, 12:14:37 »
Ik vind het een goede actie om eerst te starten en dan gaandeweg te kijken wat verbeterd danwel veranderd kan worden. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat er op een gegeven moment meerdere challenges naast elkaar lopen: een open zoals hier voorgesteld en een die met nominaties werkt. Maar nu eerst eens drie, vier weken kijken hoe dit gaat.
+1  geef nieuwe ideeën een kans.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #13 Gepost op: 20 september 2014, 10:20:52 »
Ik vind het een goede actie om eerst te starten en dan gaandeweg te kijken wat verbeterd danwel veranderd kan worden. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat er op een gegeven moment meerdere challenges naast elkaar lopen: een open zoals hier voorgesteld en een die met nominaties werkt. Maar nu eerst eens drie, vier weken kijken hoe dit gaat.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #12 Gepost op: 19 september 2014, 21:17:57 »
Ik heb de topic nog maar nauwelijks gelezen of de regels zijn wezenlijk veranderd...  :o Op dezelfde dag nota bene!

Beetje te snel allemaal naar mijn idee. Geef e.e.a. een beetje tijd a.u.b. Laat idd blijken dat de eerste regels niet werken.

Neem ook de tijd om (nieuwe) regels goed te bedenken! Het hoeft toch allemaal niet zo gehaast! ???
Het aanwijzen van een nieuwe genomineerde (laatste regel) heeft in mijn visie geen enkele zin dan. Die gehele regel kan dan ook weg.

Ik haak natuurlijk onmiddellijk af als ik genomineerd ben, en druk bezig ben met een foto en een 'snelle jongen' (of 'snelle meid') plaatst snel een andere foto... Toch ??

De laatste zin was ik vergeten door te halen, die had inderdaad niet zoveel zin.

Maar om er de vaart in te krijgen leek mij deze aanpassing wel nuttig. Dat heeft niks met zeemeeuwen o.i.d. te maken, gewoon met even praktisch nadenken over het je het snelst de zaak aan het rollen krijgt. Volgens de één moeten we niet te veel nadenken en vooral aan de slag, volgens de ander moeten we eerst goed de regels opstellen. Dat klinkt nogal tegenstrijdig, dus ik heb het goed gedacht inderdaad de zaak snel aan het rollen te krijgen. Ik heb ook nog geen tegenargument gehoord voor mijn punt waarom ik de aanpassing heb gedaan, nl. omdat nog niet direct duidelijk is voor de starter of de eerste posters wie zich wel of niet beschikbaar stelt voor deelname. Door de opvolging vrij te houden presenteren geïnteresseerden zich vanzelf en krijg je een snellere start. Ik heb gemeend dat Arnold me daar terecht op attendeerde en vond dat een goede (maar weliswaar essentiële) wijziging.

Maar laten we nu eerst gewoon eens gaan starten en kijken of het zo werkt, mocht het storm lopen, dan kunnen we altijd een stap terug doen. Dat doe ik liever dan andersom.

Dus als Harry een eerste foto plaatst (ja, die heb ik nog volgens de oude regel verzocht voor een eerste post) dan zie ik graag de reacties verschijnen.

Groeten,
J@@P
« Laatst bewerkt op: 20 september 2014, 17:36:30 door J@@P »
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #11 Gepost op: 19 september 2014, 20:57:37 »
Wie de schoen past....

 :D   :D

.... zoekt niet verder!
« Laatst bewerkt op: 20 september 2014, 09:57:18 door BertHermans »

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #10 Gepost op: 19 september 2014, 20:23:20 »
Ben het een beetje zat ..   

Ik wil meedenken .. maar ik pas ervoor in de hoek gezet te worden als "iemand die kwekt"

Ik wens u allen veel plezier met deze nieuwe activiteit ...

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #9 Gepost op: 19 september 2014, 20:18:14 »
Het is net de Nederlandse politiek. Het kabinet beslist iets, vaak ook niet helemaal doordacht en wacht dan tot iemand kwekt zijn mening geeft en neemt dan weer tegenmaatregelen. Het getuigt vaak niet van beleid maar van zeemeeuwen-management  :evil:
« Laatst bewerkt op: 19 september 2014, 20:37:00 door BertHermans »

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #8 Gepost op: 19 september 2014, 19:16:19 »
Bij het eerste plan zit er vanzelf vaart in als de genomineerden niet te lang wacht met plaatsen. Als je daarbij de noot zet, "indien je geen foto kan/wil plaatsen, meteen je beurt doorgeven aan iemand anders" er zijn altijd redenen te bedenken waarom iemand niet wil of kan plaatsen, mi hoeft het dan geen week te duren voor iemand anders de beurt krijgt. 

Offline ArnoR

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 926
  • Geslacht: Man
  • What you see is not always what you get...
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2014, 15:56:37 »
Deze regels zijn op het moment van starten van dit topic bedacht, maar kunnen uiteraard aangepast worden als blijkt dat ze niet duidelijk/werkbaar/volledig zijn.

Edit 1 19-09-2014: Het systeem van nomineren is geschrapt, ieder lid mag nu met een nieuwe foto reageren op een geplaatste foto. Zo blijft de snelheid erin.
Ik heb de topic nog maar nauwelijks gelezen of de regels zijn wezenlijk veranderd...  :o Op dezelfde dag nota bene!

Beetje te snel allemaal naar mijn idee. Geef e.e.a. een beetje tijd a.u.b. Laat idd blijken dat de eerste regels niet werken.

Neem ook de tijd om (nieuwe) regels goed te bedenken! Het hoeft toch allemaal niet zo gehaast! ???
Het aanwijzen van een nieuwe genomineerde (laatste regel) heeft in mijn visie geen enkele zin dan. Die gehele regel kan dan ook weg.

Ik haak natuurlijk onmiddellijk af als ik genomineerd ben, en druk bezig ben met een foto en een 'snelle jongen' (of 'snelle meid') plaatst snel een andere foto... Toch ??

Mijn voorstel is om bij het eerste plan te blijven en de termijn van 1 week te bekorten tot 3 dagen.
Hier ben ik het voorlopig mee eens. Blijft dan natuurlijk het 'probleem' wie nomineert wie en waarom?
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels kettingfoto rubriek
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2014, 15:23:21 »
Jammer, ik dacht dat je volgens je eigen onderschrift ging voor kwaliteit boven kwantiteit