Auteur Topic: IJzeren Man in HDR experiment  (gelezen 2784 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: IJzeren Man in HDR experiment
« Reactie #10 Gepost op: 17 januari 2008, 09:54:55 »
Wederom bedankt allemaal.

@Oshiva:
De basis is als volgt:

1.
3 foto's met statief genomen met bracketing, sec onder- neutraal- en overbelichting in volgorde; -2/0/+2 in RAW.

2.
Met PS E5 converteren naar TIFF formaat.

3.
In Photomatix importeren en samenvoegen tot 1 foto en vervolgens binnen dit programma bewerken qua belichting, kleuren, etc., het zogenaamde 'tonemapping'.

4.
Als Jpeg opslaan.

5.
Wederom naar PS E5 en daar nog aan contrast, histogram per kleur enzo sleutelen tot resultaat wat je ongeveer wilt.

Een hele exercitie vandaar dat het ff duurde eer er een foto was ter beoordeling.

@Pim & AndreMZ5:
IJzeren Man is een natuurgebied bij Weert waar ik regelmatig kom  ;)

« Laatst bewerkt op: 17 januari 2008, 09:56:27 door Hen »
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: IJzeren Man in HDR experiment
« Reactie #10 Gepost op: 17 januari 2008, 09:54:55 »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8278
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: IJzeren Man in HDR experiment
« Reactie #9 Gepost op: 16 januari 2008, 21:15:22 »
Ik vind HDR opnamen in de meeste gevallen wel mooi. Dat de kleuren niet levensecht zijn, boeit mij niet zo.
Ook deze foto vind ik fraai. Hier en daar een halo vind ik ook niet erg.

Als dit je eerste vingeroefening is, heb je nog heel wat in petto in de toekomst.

greetz,
Erik

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: IJzeren Man in HDR experiment
« Reactie #8 Gepost op: 16 januari 2008, 18:18:59 »
Citaat
Ok, bedankt Hen. We zullen dit dan maar als een eerste vingeroefening besschouwen  :).
Ik weet overigens niet of deze foto's in een andere subgroep (Doka?) thuis horen. Mischien kan Johan daar iets over zeggen.

grtz, Andre

Strikt gezien is het een bewerkte foto want 3 of meer foto's over elkaar toch? Dan hoort deze in experimenteel zou ik zeggen.

Ik verplaats de foto wel even. Als het niet goed is volgens de andere admins verhuizen we de foto weer terug.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

oshiva

  • Gast
Re: IJzeren Man in HDR experiment
« Reactie #7 Gepost op: 16 januari 2008, 17:11:40 »
Die HDR geeft altijd een intrigerend beeld, op een of andere manier. Heb je nog bijgehouden welke, en hoeveel stappen? Alleen sluitertijd of witbalans? Dit resultaat is idd wat aan de donkere kant, een ook een beetje teveel rood?

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: IJzeren Man in HDR experiment
« Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2008, 16:31:59 »
Ok, bedankt Hen. We zullen dit dan maar als een eerste vingeroefening besschouwen  :).
Ik weet overigens niet of deze foto's in een andere subgroep (Doka?) thuis horen. Mischien kan Johan daar iets over zeggen.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: IJzeren Man in HDR experiment
« Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2008, 15:00:22 »
Bedankt voor jullie reacties.... :-[ ik had er rekening mee moeten houden maar heb de originelen na de bewerkingen weggegooid  :-[
omdat het een eerste poging betrof

Ga zeker nog nieuwe maken en zal dan wat originelen bijplaatsen.

Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: IJzeren Man in HDR experiment
« Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2008, 13:51:57 »
De titel bracht me even op een dwaalspoor.

Met de foto op zich is niets mis mee. Vind hem ietsje aan de donkere kant. Ik weet ff niet wat ik hier over kan zeggen. Mooiste is idd een voor en na plaatje te plaatsen. Het effect van HDR zal dan wel duidelijker zijn.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: IJzeren Man in HDR experiment
« Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2008, 13:39:26 »
Ziet er mooi uit Hen, maar kan je er een origineel bij plaatsen zodat we zien wat de HDR bijdrage is in het eindresultaat?
Hmm, hier in Eindhoven hebben we ook een Ijzeren Man, en dit is volgens mij geen foto uit het Eindhovens.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Pim

  • Gast
Re: IJzeren Man in HDR experiment
« Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2008, 11:43:13 »
Ziet er prima uit,ik hou wel van deze kleur.
De ijzeren man??lijkt alsof je bij mij in de buurt woont(Rosmalen)

Pim.

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
IJzeren Man in HDR experiment
« Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2008, 11:22:53 »
Ben sinds een week bezig met de eerste schreden op het HDR-pad...nog een hele kluif. Zal ook nog wat oefenen worden met geschikte opnames. Een eerste voorzichtige poging waarop ik graag commentaar heb;

Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III