Auteur Topic: Mening gevraagd  (gelezen 1875 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stout

  • Gast
Re: Mening gevraagd
« Reactie #12 Gepost op: 14 maart 2016, 20:38:31 »
Nou, het is bij mij in het dorp en ik loop er vaak langs. Ik wilde de troosteloze, vergane glorie van dit pandje tot uitdrukking brengen. Ik moet zeggen dat de benadering van Cire voor mij wat verrassend is, maar wel leuk. Het 'spreekt' meer waardoor je de relativiteit er van inziet. Dankjewel!

natuurlijk, daar had ik toch expliciet om gevraagd? Ik kan wel tegen een stootje hoor - niet-gemeende oh's en ah's hoef ik niet.

---

Thanks again guys!

Dank voor de uitleg.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Mening gevraagd
« Reactie #12 Gepost op: 14 maart 2016, 20:38:31 »

Offline SimonWillig

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 415
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis!
Re: Mening gevraagd
« Reactie #11 Gepost op: 14 maart 2016, 20:32:59 »
Citaat
Het zou toch wel leuk zijn als je laat weten met welk doel je de foto op deze wijze hebt gemaakt.

Nou, het is bij mij in het dorp en ik loop er vaak langs. Ik wilde de troosteloze, vergane glorie van dit pandje tot uitdrukking brengen. Ik moet zeggen dat de benadering van Cire voor mij wat verrassend is, maar wel leuk. Het 'spreekt' meer waardoor je de relativiteit er van inziet. Dankjewel!

Citaat
Sorry om zo bot over te komen maar ik heb er geen enkel gevoel bij. Grijzige massa zonder focus of aandachtspunt en zonder mooie grijswaarden verdeling. Mag dat ook?

natuurlijk, daar had ik toch expliciet om gevraagd? Ik kan wel tegen een stootje hoor - niet-gemeende oh's en ah's hoef ik niet.

---

Thanks again guys!
Groeten,

Simon
-------------------------------------------------------
Pentax K10D,
Sigma AF 18-250mm f/3.5-6.3 dc macro hsm,
Tamron SP 10-24mm f/3.5-4.5 DiII,
[wat manueel spul om mee te hobbie-en]

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Mening gevraagd
« Reactie #10 Gepost op: 11 maart 2016, 21:42:01 »
.................. Dat geeft nu net dat spatje humor....

helemaal mee eens.

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Mening gevraagd
« Reactie #9 Gepost op: 11 maart 2016, 20:19:58 »
Ik vind het niet echt slecht, maar waarom niet het humoristische in deze foto benaderen.
Ik heb het te koop wat versterkt en de rest van de prent wat van contrast voorzien.
Het is even een vluggertje geweest om het e.e.a. aan te passen, kan natuurlijk beter.
Nu is het sombere (grauw) weg en valt het te koop bordje lekker op. Dat geeft nu net dat spatje humor...wie wil zo'n pand nou...
Cire

Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

newmikey2

  • Gast
Re: Mening gevraagd
« Reactie #8 Gepost op: 9 maart 2016, 19:51:11 »
Sorry om zo bot over te komen maar ik heb er geen enkel gevoel bij. Grijzige massa zonder focus of aandachtspunt en zonder mooie grijswaarden verdeling. Mag dat ook?

Stout

  • Gast
Re: Mening gevraagd
« Reactie #7 Gepost op: 9 maart 2016, 19:46:05 »
Het zou toch wel leuk zijn als je laat weten met welk doel je de foto op deze wijze hebt gemaakt. 

Offline SimonWillig

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 415
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis!
Re: Mening gevraagd
« Reactie #6 Gepost op: 9 maart 2016, 19:26:05 »
Heren,

bedankt voor de reacties. De foto heeft kennelijk toch wel meer in zich dan ik had gevreesd.
Ik had gevraagd hoe de foto overkwam (gevoelsmatig zeg maar, niet technisch), en dat is overgekomen. Elkeen heeft daar een eigen mening over, en zo hoort het ook.
Groeten,

Simon
-------------------------------------------------------
Pentax K10D,
Sigma AF 18-250mm f/3.5-6.3 dc macro hsm,
Tamron SP 10-24mm f/3.5-4.5 DiII,
[wat manueel spul om mee te hobbie-en]

Offline SanderKikkert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1608
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Mening gevraagd
« Reactie #5 Gepost op: 8 maart 2016, 11:40:38 »
Ik denk niet dat het huis sowieso nog veel "punch" heeft  :D dus een sombere grijze bewerking mag van mij wel, het te koop bordje doet het ook goed. Svp ook niet die tweede schuine daklijn wegcroppen (naar mijn smaak dan).

Als de opzet een weinig esthetische maar wel veelzeggende foto was is het wel geslaagd vind ik  ;) Gr. Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Mening gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: 8 maart 2016, 10:58:20 »
Op zich weleen mooi onderwerp maar qua belichting denk ik dat de Z/W omzetting wel veel beter kan. Zonder naar het histogram te kijken is het wit niet wit en het zwart niet zwart. Hierdoor wordt het een te grijze foto en is de punch er niet. Zeker nog eens goed door light room heen halen dus.

Gr. Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline ArnoR

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 926
  • Geslacht: Man
  • What you see is not always what you get...
Re: Mening gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: 7 maart 2016, 19:56:22 »
De somber- en soberheid straalt er vanaf.
+1
Ik zou om dit effect nog te vergroten een flink stuk vanaf boven nog croppen... Weg met dat modernere dak...  ;)
Anders minimaal links wat croppen omdat dat gedeelte lucht links boven stoort (mij in ieder geval...)
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Stout

  • Gast
Re: Mening gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: 7 maart 2016, 19:46:38 »
Toen ik de foto zojuist bekeek, moest ik gelijk aan 'bouwval gezocht' denken.
De somber- en soberheid straalt er vanaf.
Maar op zich vind ik het toch wel een geslaagde bewerking, omdat ik wel van die grijsheid hou.

Offline SimonWillig

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 415
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis!
Mening gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2016, 16:38:11 »
Ik heb onderstaande foto met een bepaalde bedoeling gemaakt - en kan er niet meer objectief naar kijken. Maar ik twijfel wel: is het wat?

Graag jullie ongezouten mening gevraagd: wat vind je ervan - is het wat - roept dit iets op (beklemming, afschuw, bewondering 8) ).

Bij voorbaat dank.



P.S. voor de oplettende lezers: ik ben een heel tijd weggeweest maar ik ben er weer. Voor hoelang weet ik niet. Indien een nieuwe voorstelronde nodig wordt geacht hoor ik het wel.
Groeten,

Simon
-------------------------------------------------------
Pentax K10D,
Sigma AF 18-250mm f/3.5-6.3 dc macro hsm,
Tamron SP 10-24mm f/3.5-4.5 DiII,
[wat manueel spul om mee te hobbie-en]