Auteur Topic: Sferische 360 panorama  (gelezen 789 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline drielletje

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 302
  • Geslacht: Man
Re: Sferische 360 panorama
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2015, 17:08:08 »
Bedankt voor de reacties, normaliter staat er zowel links en rechts van de steiger water, had dubbel pech het was en grijs en had eb. Maar ik heb nu wel ervaren dat het opheffen van een parallax fout zorgt draagt voor een strakke aansluitende panorama. De kop om dit te realiseren is alleen nogal prijzig. D´r zit een vakantie Madeira aan te komen, zon zee en strand en bergen op de achtergrond, dat zal net even andere plaatjes opleveren. Heb er zin in  ;D.

Vr gr Sander

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Sferische 360 panorama
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2015, 17:08:08 »

Offline maarten70

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 236
  • Geslacht: Man
Re: Sferische 360 panorama
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2015, 09:56:22 »
Voor een eerste resultaat zeker niet slecht.
Ben er zelf ook nog steeds mee aan het stoeien.

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Sferische 360 panorama
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2015, 09:08:24 »
Dit is wel een interessante blik op de wereld, zo heb ik ze nog niet veel gezien.
Als test zeker geslaagd, met wat meer kleur krijg je een mooi resultaat, ik ben benieuwd naar meer.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline drielletje

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 302
  • Geslacht: Man
Sferische 360 panorama
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2015, 21:08:54 »


Vandaag m´n Nodal Ninja ultimate M1S getest in de Ambachtsheerlijkheid te Numansdorp. Helaas een blauwe lucht met wolken trok voor
m´n neus dicht tot grijze pap. Uiteindelijk was de doelstelling om een kaarsrechte 360 panorama te creëren tot een sferische 360, na eerst het nodal point berekend te hebben.
Let vooral niet op de lucht,kleur e.d., wel wat geprobeerd bij te trekken. Maar ik wilde het resultaat van het mini wereldje jullie niet onthouden want ik denk dat die goed gelukt is voor een eerste poging. Ik zit nog vol ideeën waar ik deze kop voor ga inzetten. Ook die resultaten zal ik op het forum zetten. Iso 200, 1/60 sec , f9,5 en brandpunt 34mm


Vast een goed weekend. Vr gr Sander