Auteur Topic: Schimmel  (gelezen 1729 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re: Schimmel
« Reactie #5 Gepost op: 23 juli 2012, 12:16:13 »
 :D Hoe is dat toch mogelijk... hopelijk krijg je je geld terug.
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Schimmel
« Reactie #5 Gepost op: 23 juli 2012, 12:16:13 »

JohnnieS

  • Gast
Re: Schimmel
« Reactie #4 Gepost op: 23 juli 2012, 11:33:14 »
Spinnetjes met spinnenwebben...  ??? Bedoel je dit nu serieus? Of bedoel je schimmel in de vorm van....

 Ja, Joop echte spinnetjes, met spinnewebjes.
Dit heb ik ook nog nooit meegemaakt.
Mijn vermoeden is dat die Camera zonder beschermdop ergens jaren heeft gelegen, kan ja niet anders.

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re: Schimmel
« Reactie #3 Gepost op: 23 juli 2012, 10:26:02 »
Spinnetjes met spinnenwebben...  ??? Bedoel je dit nu serieus? Of bedoel je schimmel in de vorm van....
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

JohnnieS

  • Gast
Re: Schimmel
« Reactie #2 Gepost op: 23 juli 2012, 00:26:48 »
Hey Joop"

Ook ik had een K1000 op E-bay gekocht,volgens de verkoper in nieuwstaat.
Alleen toen ik hem opmaakte om er een rolletje in te doen ging het fout.
zat aan de binnenkant helemaal vol met kleine spinnetjes, die er al een tijdje in woonden  :D
dus bekleed met spinnewebjes.  :'(
heb de Camera retour gestuurd met de mededeling dat hij toch maar eens naar zijn huisarts moest gaan voor een Bril  :D :D
we wachten zijn antwoord wel af ;C

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Schimmel
« Reactie #1 Gepost op: 22 juli 2012, 15:04:32 »
Even een vraag aan de K1000 bezitters. Voor mijn verzameling had ik een K1000 HonKong versie via MP gekocht. Dat zijn dus K1000 camera's waar het logootje en de naam Asahi ontbreekt op het dakkantprisma. Nu zit er behoorlijk wat schimmel in de camera als je door de zoeker kijkt (zie foto).



Heb het aan de verkoper voorgelegd en netjes mijn geld teruggekregen. Van datzelfde geld weer een K1000 HongKong versie gekocht, nog expliciet gevraagd of er schimmel in zit en kreeg een ontkennende antwoord. Camera binnen en er zit toch schimmel in alhoewel een stuk minder (zie foto).


Ikzelf heb nog nooit een Japanse K1000 gezien met inwendige schimmelvorming. Mijn mening is dat dit bij de HongKong K1000 een langzaam werkend iets is dat misschien te maken heeft met slechte afwerking (lees: afdichting).

Mijn vraag is aan de K1000 bezitters en vooral (als die er zijn) aan de HK-versie K1000 of zij ook dit euvel, schimmel, hebben. En zo nee... is die te koop???  ;D
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR