Auteur Topic: Reviews en tests K5  (gelezen 48934 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonHendriks

  • Gast
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #200 Gepost op: 16 maart 2011, 20:42:03 »
Kijk deze eens:

Helaas mag ik niet op de knop afrekenen drukken :(

Geen idee hoe mijn kansen zijn. Ben nog wel een beetje in dubio over wat zaken.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Reviews en tests K5
« Reactie #200 Gepost op: 16 maart 2011, 20:42:03 »

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #199 Gepost op: 16 maart 2011, 18:52:04 »
Hoe staat het met jouw kansen op die zilver K5?
In de UK komen zijn er 50 misschien geef dat je een idee hoeveel er naar Nederland komen... 20 misschien?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Serpiente

  • Gast
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #198 Gepost op: 16 maart 2011, 18:16:52 »
Die grip ziet er zo wel een stuk groter uit. :)

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #197 Gepost op: 16 maart 2011, 17:16:02 »
Moet toch eigenlijk een silver FA 77 Ltd op.  ;D
Hoe staat het met jouw kansen op die zilver K5?

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

RonHendriks

  • Gast
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #196 Gepost op: 16 maart 2011, 15:50:31 »
Uitgeleverd in USA


asplx

  • Gast
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #195 Gepost op: 11 maart 2011, 15:59:32 »
Ach, ik moest ooit een zwager uitleggen, hoe bonen uit blik moesten warmgemaakt worden....  :-X :-X
Dus er is hoop...

Zullen we nu weer on-topic gaan?

Groeten en eet vooral smakelijk :cheer:
Ruurd

calina

  • Gast
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #194 Gepost op: 11 maart 2011, 15:31:37 »
Kan ik um een tijdje naar jou sturen dan? "Vreemde ogen dwingen", dat idee  :D

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #193 Gepost op: 11 maart 2011, 15:28:51 »
mmmm..... bij mij wel. En ik beschik nog niet eens over zo een apparaat  ;)

calina

  • Gast
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #192 Gepost op: 10 maart 2011, 20:10:29 »
Nja, da's sowieso al een probleem  ::) Training heeft tot nu toe niet veel geholpen haha

asplx

  • Gast
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #191 Gepost op: 10 maart 2011, 18:01:22 »
...dat hij niet kan koken en nog niet weet hoe hij er mee moet afwassen  :-X :-X :-X

???
Ruurd

calina

  • Gast
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #190 Gepost op: 10 maart 2011, 17:23:38 »
Nog een paar jaar, dan heb je één apparaat, waar je me kunt fotograferen, video's kunt maken, mee kunt bellen, direct je computer is, je MP3's op kunt afluisteren, je eten op klaar kunt maken, je vaat in kunt afwassen en mee naar kantoor kunt rijden. Ideaal zo een apparaat lijkt me........ ::)

Hmmm ik had gehoopt dat mijn vriend met zijn smartphone hieraan zou kunnen voldoen.... theoretisch gezien zou het kunnen, maar ik vrees..... ;)

asplx

  • Gast
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #189 Gepost op: 10 maart 2011, 17:18:06 »
Citaat
Nog een paar jaar, dan heb je één apparaat, waar je me kunt fotograferen, video's kunt maken, mee kunt bellen, direct je computer is, je MP3's op kunt afluisteren, je eten op klaar kunt maken, je vaat in kunt afwassen en mee naar kantoor kunt rijden. Ideaal zo een apparaat lijkt me........ Rollende ogen

Krijg je zoiets:

Heb jej je moeder al kunnen bellen, hoe laat het eten klaar is?
Nee, want de camea staat in de file  :-\

Ruurd

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #188 Gepost op: 10 maart 2011, 16:33:04 »
http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk5/page21.asp
Onder aan de pagina kan je een vergelijk uitvoeren. Je moet dan wel 'include all categories' aanvinken.
Dpreview heeft de D7000 namelijk als mid-level beoordeeld en de K5 als semi-professional.
Zelfs dus met een 'zwaardere' beoordeling, komt de K5 er daar beter uit ;)

Korte conclusie :
D7000 : Overall score 80%
Good for: Demanding enthusiast photographers who need a camera for all occasions.
Not so good for: Due to the D7000's smaller buffer size, sports shooters who are looking for a second body alongside their D3/D3S

K5 : Overall score 83%
Good for: Enthusiast photographers who need a rugged body and and great low light performance.
Not so good for: Shooters who need the quickest possible access to movie mode.

Vreemd genoeg wordt bij veel testen van FOTOcamera's de video modus redelijk zwaar meegeteld en valt Pentax daarmee wat uit de boot en komen ze minder goed uit testen.
Maar ja, vertel die heren maar eens dat het een fotocamera betreft.

Nog een paar jaar, dan heb je één apparaat, waar je me kunt fotograferen, video's kunt maken, mee kunt bellen, direct je computer is, je MP3's op kunt afluisteren, je eten op klaar kunt maken, je vaat in kunt afwassen en mee naar kantoor kunt rijden. Ideaal zo een apparaat lijkt me........ ::)

calina

  • Gast
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #187 Gepost op: 10 maart 2011, 16:18:59 »
http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk5/page21.asp
Onder aan de pagina kan je een vergelijk uitvoeren. Je moet dan wel 'include all categories' aanvinken.
Dpreview heeft de D7000 namelijk als mid-level beoordeeld en de K5 als semi-professional.
Zelfs dus met een 'zwaardere' beoordeling, komt de K5 er daar beter uit ;)

Korte conclusie :
D7000 : Overall score 80%
Good for: Demanding enthusiast photographers who need a camera for all occasions.
Not so good for: Due to the D7000's smaller buffer size, sports shooters who are looking for a second body alongside their D3/D3S

K5 : Overall score 83%
Good for: Enthusiast photographers who need a rugged body and and great low light performance.
Not so good for: Shooters who need the quickest possible access to movie mode.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #186 Gepost op: 10 maart 2011, 12:58:02 »
Twee reviews in zojuist aangeschafte bladen:

1. Chip Foto Video:
Hier komt de K5 met 86,2 punten van de 100 er slechter uit dan de Nikon D700 (94,1 van de 100 punten).
Voor: extreem goede uitrusting, goed te configureren en robuust en afgedicht.
Tegen: video en ruisbeheersing laten te wensen over.

2. Photo-Digitaal:
Zowel de K5 als de D7000 zijn getest. Ik zet ze even naast elkaar:
                                    K5         D7000
Kenmerken/opties         10/10         9/10
Bouwkwaliteit                9/10         9/10
Bediening                    10/10         9/10
Resultaat                      9/10         8/10
Waar voor geld           geen score    7/10
Totaalscore                   9/10         9/10 (dat is vreemd als je dat met de K5 vergelijkt die dan eigenlijk naar 10/10 afgerond had dienen te worden, dan wel de D7000 naar 8/10).
Hier wordt de K5 geroemd om zijn uitstekende ruisbeheersing!!!???
De K5 verslaat de D7000 dus ook niet maar een beetje dus.

Aangezien in Chip Foto-Video recent de K-r ook niet echt heel goed getest werd, ga ik er van uit dat er een zeker mate van vooringenomenheid is bij Chip Foto-Video.
Voor wat betreft de conclusie over ruisbeheersing denk ik dat de tester de heer Benno Hesler eens naar de opticiën moet  :D.
Als met al zijn testen dus óf betaald door de producent, óf verschillen de testmethodes, óf is er sprake van vooringenomenheid van de tester zelf.

kdj4

  • Gast
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #185 Gepost op: 9 maart 2011, 14:01:01 »
kun je wat laten  zien Andre?? uiteraard in de fotohoek sport.. ik ben benieuwd.

groet, danny

http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=20115.0

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #184 Gepost op: 9 maart 2011, 13:42:56 »


Zo gaat dat, als je in een grote Fotozaak vraagt naar een Pentax proberen ze je eerst een ander merk aan te praten.
En al die Testen in tijdschriften en andere bronnen,kun je daar nog wel iets van waarheid in terug vinden??
Ik geloof daar niks van,ik test liever op mijn eigen manier en dan kan ik daar ook iets zinnigs over zeggen.
Je kunt ook iets boycotten ,om er Geen reclame voor te maken.
Kijk eens rond op alle Forums en tel de K5's eens bij elkaar op ,Dan weet je wat ik bedoel.

Grt, JohnnieS

Ik ga dan toch liever af op verkoopcijfers en als 1 van de grootste webshops ter wereld de K-5 niet in de top 25 heeft staan dan weet ik genoeg. Canon, Nikon en ook Sony verkopen gewoon meer. De K-5 is mede door de prijs ook niet zo populair als de K-x was en de K-r haalt die populariteit van de K-x evenmin.

Reviews in bladen zeggen mij verder ook niet zoveel, ook al zijn er wel redelijk objectieve bladen te vinden. Maar bladen die stelselmatig Canon en/of Nikon zien als het beste sinds gesneden brood en de overige merken zien als minderwaardig heb je weinig aan. Chip Foto Video is overduidelijk een blad dat Canon-minded is, hun tests zijn volledig in tegenspraak met tests van diverse websites en andere bladen.

Offline danny2001

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 102
  • Geslacht: Man
  • I love it !
    • Dannybarake.nl
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #183 Gepost op: 9 maart 2011, 13:41:47 »
Ik snap niet hoe Chip foto-video aan die slechte ruisprestaties komt. Heb afgelopen weekend een indoor sport shoot op ISO 5000 gedaan en ben meer dan tevreden met het resultaat.

grtz, Andre

kun je wat laten  zien Andre?? uiteraard in de fotohoek sport.. ik ben benieuwd.

groet, danny


Pentax AF540 FGZ|Sigma EX 24-70mm F2.8|EX 70-200mm II F2.8 HSM|DC 18-200F3.5-6

JohnnieS

  • Gast
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #182 Gepost op: 9 maart 2011, 13:18:47 »



Dat lijkt me sterk. De K-5 staat bij Amazon.com niet eens in de top 25 van best verkochte camera's terwijl de K-x en ook de K-7 wel in die top 25 hebben gestaan.

Nu is Amazon maar 1 shop maar wel een hele grote qua verkopen en als je daar de top 25 qua sales niet haalt zegt dat wel iets over de populariteit van het product.



Zo gaat dat, als je in een grote Fotozaak vraagt naar een Pentax proberen ze je eerst een ander merk aan te praten.
En al die Testen in tijdschriften en andere bronnen,kun je daar nog wel iets van waarheid in terug vinden??
Ik geloof daar niks van,ik test liever op mijn eigen manier en dan kan ik daar ook iets zinnigs over zeggen.
Je kunt ook iets boycotten ,om er Geen reclame voor te maken.
Kijk eens rond op alle Forums en tel de K5's eens bij elkaar op ,Dan weet je wat ik bedoel.

Grt, JohnnieS
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2011, 13:22:42 door JohnnieS »

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #181 Gepost op: 9 maart 2011, 12:50:24 »
De K-5 is ook door het team van Chip Foto-Video beoordeeld..........
De beeldkwaliteit krijgt net aan een goed vanwege de hoeveelheid ruis en aan gebreken op het gebied van kleurechtheid.
Beeldkwaliteit 78% terwijl de Nikon D7000 94% scoort?

Voor betrouwbare tests moet je nooit tijdschriften raadplegen die reclame bevatten voor de producten die ze bespreken.
Vroeger was ik geabonneerd op een videotijdschrift waarin o.a. montagesoftware werd besproken. Toen ik zo'n product, dat uitzonderlijk goed uit de tests kwam kocht, bleek het zelfs niet te werken!

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #180 Gepost op: 9 maart 2011, 12:02:50 »
Ik snap niet hoe Chip foto-video aan die slechte ruisprestaties komt. Heb afgelopen weekend een indoor sport shoot op ISO 5000 gedaan en ben meer dan tevreden met het resultaat.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #179 Gepost op: 9 maart 2011, 09:50:57 »
Er worden toch flink wat K5's verkocht,meer als Canikons in ieder geval,en dat zegt genoeg.

Dat lijkt me sterk. De K-5 staat bij Amazon.com niet eens in de top 25 van best verkochte camera's terwijl de K-x en ook de K-7 wel in die top 25 hebben gestaan.

Nu is Amazon maar 1 shop maar wel een hele grote qua verkopen en als je daar de top 25 qua sales niet haalt zegt dat wel iets over de populariteit van het product.


Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #178 Gepost op: 9 maart 2011, 09:18:17 »
+1
Ik herinner me een linkje naar een overzicht van ruisprestaties van diverse camera's (Stefan heeft die ooit ergens geplaatst) en dan denk ik: gooi al je metingen en resultaten maar overboord!
Ik zie wat ik zie. En iedereen kan zien dat de K-5 het bijzonder goed doet, veelal zelfs beter dan de concurrentie.
Je bedoelt waarschijnlijk de Imaging-Resource Comparometer.
Bestudeer de iso12800 foto maar eens van de Pentax K5 tegenover de Nikon D700 en Canon 7D, prijstechnisch elkaars meest directe concurrenten.
Met 2 dikke vingers in de neus voorsprong heeft de K5 het minste ruis en behoudt het meest de details.

Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

JohnnieS

  • Gast
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #177 Gepost op: 9 maart 2011, 00:07:08 »
Ze kunnen schrijven wat ze willen,de K5 is gewoon op dit moment de beste Camera die te koop is :good:
Al die negatieve verhalen die de ronde doen ,daar trek ik me geen bal van aan.
ook al zouden er problemen kunnen zijn die zouden dan toch wel door Pentax heel snel opgelost worden.
Er worden toch flink wat K5's verkocht,meer als Canikons in ieder geval,en dat zegt genoeg.
Hij staat bij mij ook op de Wishlist samen met de K7 ::) duurt nog even.


JohnnieS



Offline PentaxDonkey

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1230
  • Geslacht: Man
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
Re:Reviews en tests K5
« Reactie #176 Gepost op: 8 maart 2011, 22:13:05 »
hier in iig een tevreden k-5 gebruiker.
+1
Ik herinner me een linkje naar een overzicht van ruisprestaties van diverse camera's (Stefan heeft die ooit ergens geplaatst) en dan denk ik: gooi al je metingen en resultaten maar overboord!
Ik zie wat ik zie. En iedereen kan zien dat de K-5 het bijzonder goed doet, veelal zelfs beter dan de concurrentie.
Na eerder de K200D te hebben gehad (ook niks mis mee) kan ik zeggen dat ik ontzettend blij ben met de K-5.

Gr. Don