Auteur Topic: Schade aan 15-30 lens  (gelezen 1596 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ME-Superman

  • Junior Member
  • Berichten: 36
Re: Schade aan 15-30 lens
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2022, 09:47:28 »
strak huishoudfolie vastgezet met heel dunne laagjes kit. ...  :-[  ;) .of idd gewoon blijven gebruiken.
of informeer bij een of twee instrumentmakers, dan weet je wat de kosten kunnen zijn.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Schade aan 15-30 lens
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2022, 09:47:28 »

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Schade aan 15-30 lens
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2022, 17:19:57 »
Ja, ik zat hetzelfde te denken. wat betreft de WR zal het nooit meer helemaal goed komen, want de lens beweegt in en uit door de binnenkant van de zonnekap, en toen dat stuk eruit was zag ik een soort van sealing voor de afdichting, met het er in lijmen zal het nooit voor 100% glad meer zijn, dus vertrouw ik er maar niet op. Gelukkig gebruik ik hem voor interieur fotografie, dus vrijwel alleen binnen. Voorlopig hou ik hem gewoon in gebruik, hij werkt gewoon nog prima.

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re: Schade aan 15-30 lens
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2022, 15:39:54 »
Helaas klein ongelukje gehad, mijn K1 met de 15-30 lens is van mijn statief gevallen, even niet opgelet, niet goed vastgeklikt. nou viel die op een vloer met vloerbedekking, dus de klap viel mee. Alles werkt gelukkig nog prima, maar er is een stuk van de zonnekap afgebroken. Nou heb ik dat er thuis weer met secondenlijm ingezet, maar dat is niet echt zoals ik het graag wil. Nu is die zonnekap 1 geheel met de lens, tenminste daar lijkt het op, heeft iemand een idee of dat zo'n onderdeel te vervangen is? Of is het gewoon jammer dan? Eea heeft ook gevolgen voor de WR van de lens, want het stik wat afgebroken was, bedekte ook een deel van het inwendige van de lens. Hij is dus gewoon nog bruikbaar, maar ik wil hem weer netjes hebben. Wie heeft goede raad?

Oei dat is balen,

Uiteindelijk is alles te vervangen maar dan moet hij waarschijnlijk helemaal uit elkaar, reken maar op minstens een paar honderd euro, dus als je het niet onder verzekering kunt doen zou ik het laten.  Als je netjes lijmt en eventueel nog wat kit gebruikt zal het WR wel weer goed genoeg zijn. Jammer maar helaas, gelukkig werkt hij nog wel goed en dat is uiteindelijk het belangrijkste. Gert Jan
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Schade aan 15-30 lens
« Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2022, 00:29:17 »
Helaas klein ongelukje gehad, mijn K1 met de 15-30 lens is van mijn statief gevallen, even niet opgelet, niet goed vastgeklikt. nou viel die op een vloer met vloerbedekking, dus de klap viel mee. Alles werkt gelukkig nog prima, maar er is een stuk van de zonnekap afgebroken. Nou heb ik dat er thuis weer met secondenlijm ingezet, maar dat is niet echt zoals ik het graag wil. Nu is die zonnekap 1 geheel met de lens, tenminste daar lijkt het op, heeft iemand een idee of dat zo'n onderdeel te vervangen is? Of is het gewoon jammer dan? Eea heeft ook gevolgen voor de WR van de lens, want het stik wat afgebroken was, bedekte ook een deel van het inwendige van de lens. Hij is dus gewoon nog bruikbaar, maar ik wil hem weer netjes hebben. Wie heeft goede raad?