Auteur Topic: Gooit Sigma de cameramarkt op zijn kop ?  (gelezen 1169 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SanderKikkert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1608
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Gooit Sigma de cameramarkt op zijn kop ?
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2016, 13:09:16 »
Denk niet dat de hele markt op z'n kop zal staan, de fantastische kwaliteit die de Foveon sensors brengen staat buiten kijf. Het zijn echter geen makkelijke camera's in het gebruik. Met de nieuwste generatie is het wel beter geworden op wat hogere iso's meen ik, maar nog steeds max. iso 800, heel misschien 1600.

Aan de andere kant: als de K1 er niet gekomen was had ik misschien wel getwijfeld om op dit systeem over te stappen, ik heb nu al een paar jaar de DP1 en DP2 Merrill en daar komen zulke prachtige platen uit, maar zoals gezegd, alleen onder bepaalde omstandigheden en de bijgeleverde software is ook niet om over naar huis te schrijven.

Geloof wel dat de boel met de nieuwe toestellen beter is geworden en ze zijn alleszins redelijk geprijsd, je moet er natuurlijk nog wel glas bij kopen in Sigma mount.

Voor een ideetje wat ze bedoelen met de resolutie hier twee linkjes (even doorklikken naar flickr voor het volledige formaat):

Deafening Silence by Sander Kikkert, on Flickr

Port by Sander Kikkert, on Flickr
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Gooit Sigma de cameramarkt op zijn kop ?
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2016, 13:09:16 »

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Gooit Sigma de cameramarkt op zijn kop ?
« Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2016, 10:31:04 »
Ik las gisteren een leuk stuk over de nieuwe Sigma camera´s.
Ik heb mijn uiteindelijke keuze nog steeds niet gemaakt omdat de opvolger voor de Panasonic FZ1000 uitblijft, de Sigma is speciaal wat ik zoek na spiegelreflex, maar ik ben toch nieuwsgierig geworden.
http://www.digifotopro.nl/content/review-sigma-sd-quattro

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters