Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Algemene discussie / Re: Jouw laatste aankoop deel 14
« Laatste bericht door Edzo Gepost op 25 maart 2024, 20:59:47 »
Als het bereik binnen jouw werkveld valt en je kunt leven met de beperkte diafragmaopening dan is het een prima objectief.
Bij Looman is deze nieuw EUR 639. Dan heb je wel nieuw en 5 jaar garantie in plaats van 1 jaar. Of je dat eur 190 waard vindt, is aan jou.

Neem aan de prijs op de website? Als je erom vraagt, geeft Edwin veelal nog korting.
Ik koop al jaren alleen bij Foto Looman. Meestal kan hij ook leveren als hij formeel geen "dealer" is (zoals mijn Irix lens die ik recent besteld heb).
2
Algemene discussie / Re: Jouw laatste aankoop deel 14
« Laatste bericht door Edzo Gepost op 25 maart 2024, 20:57:42 »
Vorige week de GPS module aangeschaft.
De bluetooth verbinding van de Pentax K3-III met de Image-Sync app op de telefoon is niet bepaald stabiel :-[.

Heb ik die GPS-module, komt Pentax met een nieuwe firmware om het probleem op te lossen 😎🀐.
Lekker dan.......
3
Algemene discussie / Re: Iris 15mm blackstone
« Laatste bericht door Edzo Gepost op 25 maart 2024, 20:54:18 »
@Henk en @Henk, vorige week de Irix 150 mm besteld (uiteraard bij Foto Looman, dat scheelt toch weer zo'n 10% met de gangbare prijzen πŸ˜‰).
Deze lens (net als de Pentax 100 mm) gebruik ik alleen voor macro fotografie, dus handmatig scherpstellen deed ik met de Pentax 100 mm ook al.
Fijn om weer eens niet overbelichte foto's te kunnen maken door een "hangend diafragma".
Hoop de lens deze week binnen te krijgen en ga er dan eens mee aan de slag.
Ook de 50 mm (75 mm met cropfactor) extra brandpuntsafstand ben ik benieuwd naar. Met weat ik fotografeer denk best handig.
Voor Γ©cht dichtbij heb ik de 35 mm macro ltd nog in de tas zitten.
4
Algemene discussie / Re: Iris 15mm blackstone
« Laatste bericht door kareltjepiek Gepost op 23 maart 2024, 07:22:50 »
Voor macro werk is autofocus niet echt van belang denk ik.
Als je hem ook voor andere fotografie gebruikt is weer wel handig  :)
5
Algemene discussie / Re: Jouw laatste aankoop deel 14
« Laatste bericht door kareltjepiek Gepost op 23 maart 2024, 07:20:54 »
Hoe bevalt de K1?
6
Algemene discussie / Re: Jouw laatste aankoop deel 14
« Laatste bericht door franck Gepost op 21 maart 2024, 18:52:15 »
Als het bereik binnen jouw werkveld valt en je kunt leven met de beperkte diafragmaopening dan is het een prima objectief.
Bij Looman is deze nieuw EUR 639. Dan heb je wel nieuw en 5 jaar garantie in plaats van 1 jaar. Of je dat eur 190 waard vindt, is aan jou.
Looman had ik nu even niet gekeken , maar die is idd prima qua prijs en service vaak . 190 euro vind ik best veel geld .
Ik hoef de koop niet te doen bij cameranu . Geen plicht . Bedankt voor de tip !
7
Algemene discussie / Re: Iris 15mm blackstone
« Laatste bericht door elshout1958 Gepost op 21 maart 2024, 00:07:04 »
Heeft iemand toevallig een Iris 15 mm 2.4 lens in zijn bezit, de blackstone uitvoering? ik ben erg benieuwd naar de prestaties tov de Pentax 15-30.
Momenteel heb ik de 15-30 in gebruik maar die heeft nogal wat schade opgelopen aan de buitenkant, voorlopig doet ie nog wel zijn werk, maar het komt wat knullig over bij mijn klanten. Ik gebruik hem eigenlijk bijna alleen op 15 mm voor interieurfotografie. Aangezien de 15-30 nogal aan de prijs is, zit ik te kijken naar een 15mm vast brandpunt (voor fullframe) maar om hem zomaar te kopen en er dan achter te komen dat de beeldkwaliteit minder is dan de 15-30 vind ik te groot risico.

Ik heb hetzelfde met mijn DFA 100 mm. Al een keer (in 2013) voor reparatie terug geweest naar Pentax, maar heeft (weer) hetzelfde euvel (diafragma komt traag terug, bladen "plakken").
Ben aan het kijken voor de Irix 150 mm macro. Daar komen in reviews de groothoek varianten ook voorbij, met zeer goede testen.
De 150 mm komt er overigens ook goed uit, dus overweeg deze dan ook aan te schaffen i.p.v. weer een Pentax 100 mm.
De Pentax 100mm macro zie je wel regelmatig 2e hands voorbij komen. ik heb een Sigma 105 mm macro, en een Tamron 90 mm macro, beide prima lenzen, en doorgaans voor mooie prijsjes te koop. Ik weet niet of de Irix 150 autofocus heeft, de meeste Irix lenzen zijn volgens mij manueel, maar dat hoeft verder niet echt een probleem te zijn.
8
Algemene discussie / Re: Iris 15mm blackstone
« Laatste bericht door Edzo Gepost op 20 maart 2024, 20:33:09 »
Heeft iemand toevallig een Iris 15 mm 2.4 lens in zijn bezit, de blackstone uitvoering? ik ben erg benieuwd naar de prestaties tov de Pentax 15-30.
Momenteel heb ik de 15-30 in gebruik maar die heeft nogal wat schade opgelopen aan de buitenkant, voorlopig doet ie nog wel zijn werk, maar het komt wat knullig over bij mijn klanten. Ik gebruik hem eigenlijk bijna alleen op 15 mm voor interieurfotografie. Aangezien de 15-30 nogal aan de prijs is, zit ik te kijken naar een 15mm vast brandpunt (voor fullframe) maar om hem zomaar te kopen en er dan achter te komen dat de beeldkwaliteit minder is dan de 15-30 vind ik te groot risico.

Ik heb hetzelfde met mijn DFA 100 mm. Al een keer (in 2013) voor reparatie terug geweest naar Pentax, maar heeft (weer) hetzelfde euvel (diafragma komt traag terug, bladen "plakken").
Ben aan het kijken voor de Irix 150 mm macro. Daar komen in reviews de groothoek varianten ook voorbij, met zeer goede testen.
De 150 mm komt er overigens ook goed uit, dus overweeg deze dan ook aan te schaffen i.p.v. weer een Pentax 100 mm.
9
Mededelingen / Re: (Mini-) meet in het verschiet?
« Laatste bericht door Edzo Gepost op 20 maart 2024, 20:20:43 »
Ik heb het ook met potlood in de agenda aangekruist.

Leuk Erik!
Ik zou zeggen, pak een pen en trek hetgeen met potlood opgeschreven even over πŸ˜‰.
Wordt gezien aantal reacties weer een beetje "als vanouds" πŸ‘.

"To all":
Overigens ga ik zelf sowieso.
Binnenstad Utrecht staat al op mijn "lijstje" voor "Project vestingsteden" (zie mijn jAlbum / Feestboek) en om eens te verkennen voor avondfotografie in het najaar.
10
Mededelingen / Re: (Mini-) meet in het verschiet?
« Laatste bericht door EviZ Gepost op 20 maart 2024, 16:50:51 »
Ik heb het ook met potlood in de agenda aangekruist.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10